Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kanman købe mac os løst?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man købe mac's OS løst ligsom man kan med Windows`? Dvs. så man reeltkan installere mac os på en hvilken som helst pc?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Kan man købe mac's OS løst ligsom man kan med Windows`?

Selvfølgelig kan man det ... det er ikke engang særlig dyrt.

Dvs. så man reeltkan installere mac os på en hvilken som helst pc?

Selvfølgelig kan man IKKE det. OsX er låst til Apples egen hardware.

Hvis du ikke er tilfreds med det svar, så google "Hackintosh"

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:53

Hej mikkel

Tak for svaret. Det løs jo helt åbenlyst, men jeg aner intet om sådan noget, så det var lækkert at få afklaret :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:49

osx86 projektet arbejder med OSX på standard hardware (og apple hardware er jo faktisk bare standard hardware).

Jeg går og venter på den dag at Apple opdager at de kan tjene boxen ved at gøre OSX til mainstream OS og sælge det som windows sælges.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:58

gweb:
Jeg går og venter på den dag at Apple opdager at de kan tjene boxen ved at gøre OSX til mainstream OS og sælge det som windows sælges.

En af grundene til at Mac OSX kører så godt og stabilt som det gør, er jo netop at Apple kontrollerer både software og hardware. De kan matche det fulstændigt til hinanden og teste meget bedre end Microsoft som aldrig rigtig kender kombinationen af cpu, lydkort, skærmdriver, bus version osv osv...

Når det så er sagt, er mac os x ret stabilt grundet deres unix kerne.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 08:59

gweb:

Det tror jeg ikke sker anytime soon.

De vil ikke miste kontrollen over hardwaren der afvikler deres OS, da det er en del af det, der gør Mac mere stabil end en average windows PC, der skal understøtte stort set alt hardware :-)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 09:01

Rasmus Lindgren:

En af grundene til at Mac OSX kører så godt og stabilt som det gør, er jo netop at Apple kontrollerer både software og hardware. De kan matche det fulstændigt til hinanden og teste meget bedre end Microsoft som aldrig rigtig kender kombinationen af cpu, lydkort, skærmdriver, bus version osv osv...

æv der var du lige hurtigere ;)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 09:04

Hej

Kan man købe mac's OS løst ligsom man kan med Windows`? Dvs. så man reeltkan installere mac os på en hvilken som helst pc?

Hilsen Morten

Der er kun én ting at gøre, køb dig en Mac! :-) Jeg går i hvert fald aldrig tilbage til Windows.

Hvis du leder efter en billig Macbook Pro, så ligger jeg inde med to styks. Send mig en PM hvis det er interessant.

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:05

Hej

Hilsen Morten

Det er ulovligt at installere Apples OS X 10.6 (og ældre versioner), på en normal PC, det skal blive installeret på Apples egne produkter, før det lovligt :) 

- Dog er der muligheden for Hackintosh, som der også er blevet skrevet, meeeen... det fungerer knap så godt & stabilt, og mange som prøver, oplever skærmen går i sort eller computeren ikke kan starte pga. OS'en ikke er kompatible med hardwaren - det er hvad jeg har hørt :) 

Så, det bedste man kan gøre, er at købe en Mac - som også holder for evigt, hvis man dog ikke kaster med den :D 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 09:09

Hej Morten 

Det kan du lige her: http://www.apple.com/dk/macosx/

Jeg kan varmt anbefale dig Macs. 

Jeg har selv en Macbook Pro, og vender ALDRIG tilbage til windows!

Held og lykke Smile

Jonas Donbæk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)