Hej Alle Jeg har været ansat som direktør i virksomhed og haft aktier i virksomheden gennem mit holdingselskab (ca. 20%). Jeg er stoppet som direktør, har solgt aktierne til de andre ejere (med tab). Nu sidder jeg med holdingsselskab jeg ønsker at likvidere... spørgsmålet er, om jeg uden problemer kan gøre det via betalingserklæring. - Der har ikke været bevægelser i holdingselsskabet udover revisionshonorar. - Der er ikke mellemværender mellem holdingsselsskabet og A/S-selskabet, hverken økonomisk eller materielt (underskrevet i aftale). Det jeg ønsker at vide er, om jeg uden risiko kan bruge muligheden for betalingserklæring... eller der er forhold jeg skal være på vagt overfor... 1. Er der kreditorer til A/S selskabet, som kan gøre krav gældende overfor mit holdingsselskab? 2. Holdingsselskabet har ingen kreditorer.... Derfor er jeg interesseret, hvis jeg gør det bedst via den gratis mulighed med betalingserklæringen (stille konkurs), men vil selvfølgelig ikke løbe en stor unødig risiko, hvis jeg løber i ind i farligt farvand! Håber I kan give mig lidt vejledning. På forhånd tak. |
Vedr. Likvidition af Holding selskab og betalingserklæring
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)