Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrollere at leverandøren er momsregistreret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 2703
Tommy Fra  WEXO A/S Skrevet 15-05-2010 kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en faktura for nogle småting, som jeg har købt af en freelancer. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt han reelt er momsregistreret, eller om jeg burde have haft en faktura uden moms.

Er det korrekt forstået at man kan få et cvr-nummer uden at blive momsregistreret?

Hvordan tjekker jeg så at leverandøren er momsregistreret? Så jeg undgår efterfølgende at få afvist fradraget for momsen. CVR-nummeret passer med oplysningerne i cvr.dk, men jeg synes ikke der ser ud til at være nogle seperate oplysninger om cvr-nummeret er moms-registreret.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
thorup.io Fra  ZeroCode Skrevet 15-05-2010 kl. 18:47
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
accu Skrevet 15-05-2010 kl. 18:51

Hvis du har modtaget en faktura hvor der er pålagt moms - må man jo formode at han er momsregistreret?

Jeg vil derfor mene, at man ikke kan klandre dig, hvis det viser sig, at det ikke er tilfældet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16000
30% af profil udfyldt
Slettet bruger Skrevet 15-05-2010 kl. 19:01
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 2703
Tommy Fra  WEXO A/S Skrevet 15-05-2010 kl. 19:24

Fairtime:

Det ser ud til at være muligt samme sted, som du kan checke udenlandske momsnumre:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/viesquer.do

Mange tak for linket, det ser ud til at være det som jeg ledte efter (får dog en fejl pt.).

Tonny Skov Pedersen:

Det er faktisk relativt enkelt på SKAT, hvor du går ind under TastSelv Erhverv og trykker på "Læs mere", OBS. behøver ikke logge ind, så får du muligheden for at forespørge på CVR-nr. m.v.

https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=Virk_Momsnumrei_DK&_nfls=false

Tak for linket Tonny, det virkede (og så endda på dansk).

Jesper Jepsen:

Hvis du har modtaget en faktura hvor der er pålagt moms - må man jo formode at han er momsregistreret?

Jeg vil derfor mene, at man ikke kan klandre dig, hvis det viser sig, at det ikke er tilfældet.

Jeg tror desværre ikke det er tilfældet, så gem evt. også selv de links som Tonny & Fairtime kom med ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16000
30% af profil udfyldt
Slettet bruger Skrevet 15-05-2010 kl. 23:29

Tommy:

Det ser ud til at være muligt samme sted, som du kan checke udenlandske momsnumre:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/viesquer.do

Mange tak for linket, det ser ud til at være det som jeg ledte efter (får dog en fejl pt.).

Hej Tommy

Desværre fejler den tit, hvorfor jeg fandt det andet link mere anvendeligt i mit arbejde.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Administration & Finansiering er venligst sponseret af:
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere