Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige erfaringer med Web bureau

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

 

Hej Mikkel.

Så kunne jeg forestille mig, at du røg direkte ind på lejemorder.dk Big Smile.

Hej

hvorfor tror du han forsvandt ;-)

Ja det er pisse træls når man står og skal igang med et nyt spændende projekt

 

Mikkel

Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel du nævner intet mere om vægsten. Har du dropept ideen?

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ideen kom på benene, grundet en god medamino..

Men der kom lidt startproblemer i form af medarbejder svigt

men den kan vi altid tage over pm ;-)

 

mikkel

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Som jeg ser det handler det ikke om der opstår problemer eller ej, under udvikling og drift af et webprojekt. For det gør der med 100% sikkerhed på et eller andet tidspunkt.

For mig handler det om hvordan folk handler når problemerne opstår. Flygter de som hunde? Eller er de proaktive personer der handler og giver korrekt information, lige meget hvor grim den information end er.

Men sådan er det vel i alle livets udfordringer mellem mennesker. Står vi ved vores fejl og mangler og gør vi hvad vi kan for at gøre det godt igen - lige meget hvor grimt det end ser ud. Wller er vi lyver vi og løber fra vores ansvar som svage hunde? Det er der hvor grænsen går mellem mænd og drenge.

Der findes røvhuller på begge sider af skrivebordet. Der findes kunder der tror de kan købe prof rådgivning og produktion af hjemmesider for et par tusinde kroner eller endda mindre. Som tror de har købt en webudviklers sjæl fordi de har investeret nogle tusinde kroner, som de måske oven i købet prøver at ungå at betale når varen er leveret - og slet ikke betale til tiden. Der findes svindler virksomheder der binder naive folk op på lorte kontrakter og "SEO" folk der ikke har rent mel i posen.

Det vigtigste for mig når jeg møder nye kunder eller leverandører er min intuition. De første samtaler, håndtrykket, øjenkontakten deres reaktioner på ting jeg siger - lytter de?. Det næst vigtigste for mig er kommunikation - at være sikker på at jeg forstår personen over for mig og være sikker på at personen forstår mig. Som tredje punkt handler det om at får afstemt begge parters forventninger til projektet. Hvad har højest priotet?: at budgetet holdes, at tidsplanen holdes eller at kvaliteten er i top. Kun ét punkt kan have første prioritet.

I mine 20 år hvor jeg har drevet virksomhed  har jeg kun prøvet 2 gange at en kunde ikke betalte. Den ene gang gik kunden konkurs, den anden gang var jeg et fjols at lade en ung ansat lave aftalen. Jeg har rigtig rigtig mange gange haft problemer som er opstået ud af mine fejl og mangler, kundens fejl og mangler eller en eller anden Windows update der kom ind fra højre. Og hver gang er der kun én ting at gøre - tag telefonen og ring til kunden og sig det som det er. Fortæl hvilke konsekvenser det får og hold ikke noget tilbage, men kom med nogle løsningsforslag.

Har du så været grundig i dit valg af kunde eller leverandør, så vil de forstå dig og få mere respekt for dig - om ikke andet om nogle dage når stemningen har lagt sig igen. Og jeg skriver "dit valg af kunde". For husk at du skal vælge dine kunder og ikke arbejde for hvem som helst!

:-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Amino burde have en væg hvor man kunne sakse et indlæg og sætte det på væggen, - og så skulle Peter Lauges indlæg hænge dér. Yes

Det er det optimale udbytte indenfor cyber-netværk - læs og lær!

Michael

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Som jeg ser det handler det ikke om der opstår problemer eller ej, under udvikling og drift af et webprojekt. For det gør der med 100% sikkerhed på et eller andet tidspunkt.

For mig handler det om hvordan folk handler når problemerne opstår. Flygter de som hunde? Eller er de proaktive personer der handler og giver korrekt information, lige meget hvor grim den information end er.

Men sådan er det vel i alle livets udfordringer mellem mennesker. Står vi ved vores fejl og mangler og gør vi hvad vi kan for at gøre det godt igen - lige meget hvor grimt det end ser ud. Wller er vi lyver vi og løber fra vores ansvar som svage hunde? Det er der hvor grænsen går mellem mænd og drenge.

Der findes røvhuller på begge sider af skrivebordet. Der findes kunder der tror de kan købe prof rådgivning og produktion af hjemmesider for et par tusinde kroner eller endda mindre. Som tror de har købt en webudviklers sjæl fordi de har investeret nogle tusinde kroner, som de måske oven i købet prøver at ungå at betale når varen er leveret - og slet ikke betale til tiden. Der findes svindler virksomheder der binder naive folk op på lorte kontrakter og "SEO" folk der ikke har rent mel i posen.

Det vigtigste for mig når jeg møder nye kunder eller leverandører er min intuition. De første samtaler, håndtrykket, øjenkontakten deres reaktioner på ting jeg siger - lytter de?. Det næst vigtigste for mig er kommunikation - at være sikker på at jeg forstår personen over for mig og være sikker på at personen forstår mig. Som tredje punkt handler det om at får afstemt begge parters forventninger til projektet. Hvad har højest priotet?: at budgetet holdes, at tidsplanen holdes eller at kvaliteten er i top. Kun ét punkt kan have første prioritet.

I mine 20 år hvor jeg har drevet virksomhed  har jeg kun prøvet 2 gange at en kunde ikke betalte. Den ene gang gik kunden konkurs, den anden gang var jeg et fjols at lade en ung ansat lave aftalen. Jeg har rigtig rigtig mange gange haft problemer som er opstået ud af mine fejl og mangler, kundens fejl og mangler eller en eller anden Windows update der kom ind fra højre. Og hver gang er der kun én ting at gøre - tag telefonen og ring til kunden og sig det som det er. Fortæl hvilke konsekvenser det får og hold ikke noget tilbage, men kom med nogle løsningsforslag.

Har du så været grundig i dit valg af kunde eller leverandør, så vil de forstå dig og få mere respekt for dig - om ikke andet om nogle dage når stemningen har lagt sig igen. Og jeg skriver "dit valg af kunde". For husk at du skal vælge dine kunder og ikke arbejde for hvem som helst!

:-)

 

YesYesYes Det kan ikke siges mere "rammende" kommentarer udnødvendigt.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

 

 

 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Det er selvfølgelig kedeligt, at der stadig er firmaer og privat personer, som forsøger sig med den professionelle verden, uden at være forberedt på hvad det indebære og ikke engang når at forstå, at bygge/drive virksomhed, er et enormt arbejde og indebære næsten altid en hvis outsourcing for at mindske omkostninger til ansatte.

Men det er nu engang hvad der hænder og der er til tider også outsoursere, som laver aftaler med mindre bemidlede webfirmaer og forsøger at udnytte situationen. Det er desværre også en af grundene til, at disse personer eller firmaer pludselig forsvinder i den blå luft.

Hvis nogen er interesserede, kan i altid henvende jer til mig om udvikling af internet materiale, opfølgning/vedligeholdelse og ideer. Vi arbejder fra Varna i Bulgarien.

Alle ideer er velkomne.

Antonio

info@an-ma.net

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedet på sømmet Peter. Den er egentlig ikke meget længere.

Min personlige erfaring er, at der selv den dag idag er potentielle kunder der ikke kan forstå at en veludført webside koster penge. Tor ind imellem at brancen (måske fordi den stadig er ung) kæmper med et image problem overfor kunder der af gode grunde ikke har den store indsigt. Let's face it... der er en mere end reel risiko for at blive taget ved næsen hvis man ikke kender vedkommende og ikke er klædt på til at snakke bare en lille smule teknisk om tingene.

Men som du skriver handler det om at begge parter skal vælge rigtigt. Nu har mit firma ligget lettere stille over en længere periode pga. fast arbejde - men skulle jeg starte forfra ville jeg have en klar profil for mine kunder for at kunne give dem den mest målrettede og tilfredsstillende løsning på kortest mulig tid.

Hvis ikke man har den mulighed er det helt sikkert fantastisk vigtigt at forventningerne omkring opgaven afstemmes begge veje før pølserne rammer tastaturet. Når rammerne er klare kan begge parter overskue processen bedre. Desværre er det min oplevelse  at der er mange 'up-and-coming' der vil underbyde sig for at for en opgave hvis der ikke er en bred portfolio, og det må uværgeligt føre noget utilfredsstillende med sig for enten kunde eller leverandør hvis man ikke kommer ud af den rille.

Men det gode gamle integritetsprincip er helt sikkert den der bringer alle parter længst og giver størst troværdighed for leverandøren. Ift. outsourcing har jeg selv brugt det en del - men som en anden påpeger skal man saftsusme være klar i spyttet for at definere opgaverne grundigt på forhold - for ellers er det sjældent at man får det produkt man forventer.. for hvad der er selvsagt på dansk er der ikke samme kultur for i f.eks. Indien.

Bare mine 5 cents - og tak for en god debat.

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas, du efterlyser oplevelser fra kunder og hermed mit bidrag. Jeg skal lige sige, at vi til vores hjemmesider (www.gl-bedsted.dk, www.hulplader.dk, www.fourges.dk) har brugt større erfarne bureauer.

Jeg er IKKE selv IT mand og derfor kan jeg (kun) sige, hvad jeg oplever som den største barriere for et godt resultat, nemlig kommunikations kløften. Vi er alle fagidioter på et eller andet niveau, men Web bureauer er (ihvertfald de 2 jeg bruger) ikke gode til at forklare for mig, hvorfor en løsning eller del-løsning i en webside skal være lige præcist sådan.Jeg mener, jeg kan sagtens se at en eller anden feature er da smart, men giver det mig kunder i butikken?  Og er det i det hele taget det min kundegruppe vil have?

Som kunde tænker jeg i min kundes baner, altså er det brugbart, kan jeg bruge det til noget? Det er sommetider lidt svært, føler jeg, at trænge igennem "smartness" panseret hos webbureauer og ikke fordi webbureauer ikker gerne må give deres besyv med, men jeg kender mine kunder, det gør de trods alt ikke i samme grad.

Så jeg mener hele udviklingsprocessen af et web site er hæmmet af, at webbureuer ofte tænker i "smartness" i stedet for at tænke i kundens (kunders) behov. Og den alvorligste mangel er måske i virkeligheden (ihvertfald for os mindre virksomheder), at brugerne, vores kunder, slet ikke er med!.

Jeg skal lige sige at jeg grundlæggende er udmærket tilfreds med vore webbureauer, men uanset hvilke briller man tager på, bureauets eller vores, kommunikations kløften er der. Hvordan man så får det forhold forbedret,
se det er nok en udfordring der kræver tankevirksomhed fra klogere folk end mig;-) 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P Jensen:

Hej Jonas, du efterlyser oplevelser fra kunder og hermed mit bidrag. Jeg skal lige sige, at vi til vores hjemmesider (www.gl-bedsted.dk, www.hulplader.dk, www.fourges.dk) har brugt større erfarne bureauer.

Jeg er IKKE selv IT mand og derfor kan jeg (kun) sige, hvad jeg oplever som den største barriere for et godt resultat, nemlig kommunikations kløften. Vi er alle fagidioter på et eller andet niveau, men Web bureauer er (ihvertfald de 2 jeg bruger) ikke gode til at forklare for mig, hvorfor en løsning eller del-løsning i en webside skal være lige præcist sådan.Jeg mener, jeg kan sagtens se at en eller anden feature er da smart, men giver det mig kunder i butikken?  Og er det i det hele taget det min kundegruppe vil have?

Som kunde tænker jeg i min kundes baner, altså er det brugbart, kan jeg bruge det til noget? Det er sommetider lidt svært, føler jeg, at trænge igennem "smartness" panseret hos webbureauer og ikke fordi webbureauer ikker gerne må give deres besyv med, men jeg kender mine kunder, det gør de trods alt ikke i samme grad.

Så jeg mener hele udviklingsprocessen af et web site er hæmmet af, at webbureuer ofte tænker i "smartness" i stedet for at tænke i kundens (kunders) behov. Og den alvorligste mangel er måske i virkeligheden (ihvertfald for os mindre virksomheder), at brugerne, vores kunder, slet ikke er med!.

Jeg skal lige sige at jeg grundlæggende er udmærket tilfreds med vore webbureauer, men uanset hvilke briller man tager på, bureauets eller vores, kommunikations kløften er der. Hvordan man så får det forhold forbedret,
se det er nok en udfordring der kræver tankevirksomhed fra klogere folk end mig;-) 

 

Yes

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)