Min hjemmesidewww.faadetgjort.dk skal til at udvide til hele landet. Derfor er det selvfølgelig vigtigt at der er styr på det hele.
Jeg har derfor brug for en guide til, hvordan man præcis undgår sort arbejde.
Det drejer sig om en form for guide til, hvordan det undgås, når man f.eks. yder hushjælp, ligger en indkørsel, eller slår en græsplæne for en anden, og får penge for det.
Er der nogen der har et godt link, eller mulighed for at skrive en lille tekst, som en gennemsnitlig dansker kan forstå?
Da det er kan være børn ned til 15 år der udføre arbejdet, skal det helst være så let for dem som muligt. Jeg skulle ikke være så heldig, at du havde en standard skabelon til en faktura, og en lille guide til hvordan man oplyser det til skat?
Sort arbejde er asocialt og du snyder kun dine medmennesker. Så både betaleren og modtageren er med til at snyde samfundet.
Sort arbejde kan ikke anvendes til andet end fornøjelser, hvilket så vil sige de i stort omfang anvendes til restauranter, rejser og materielle goder, som ikke registreres, d.v.s. elektroniske varer i bredt udsnit, andre hjælpemidler til privaten, istandsættelse af ejendommen o.s.v..
Uanset skattetryk eller andre kampagner kommer man det nok aldrig helt til livs, heller ikke selv om vi efterhånden er blevet rigtig gode til at stikke hinanden, og anmelde det til SKAT m.fl. når vi har mistanke om snyderi og fusk.
Ja, dette er nok helt klart en af grundene til at folk ikke lige får det oplyst, det tager jo urimeligt langt tid og er besværligt at indberette hos Skat.