Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsumsafgift, publisher, adsense

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Jeg er enig med Peter.

Den omvendte betalingspligt har reelt ikke noget at gøre med den danske momsregistrering eller angivelse at gøre, men derimod mere om, hvem der i sidste ende skal afregne en moms på ydelsen.

Jeg har tidligere skrevet om min interesse i dette bindende svar, så min mail er her

info@erhvervs-consult.dk

Hilsen

Tonny

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:49

Du må meget gerne sende det til: info@ioosinternet.dk også.

På forhånd tak!

Med venligh hilsen
Casper Schneidereit

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 16:52

Tonny Skov Pedersen:
Den omvendte betalingspligt har reelt ikke noget at gøre med den danske momsregistrering eller angivelse at gøre, men derimod mere om, hvem der i sidste ende skal afregne en moms på ydelsen.

Ja, det er da muligvis det, der ofte bliver misforstået, så...

Jeg er selv momsregistreret og har angivet momsnummer til Google.  Med fare for at komme til at lave takeover på tråden, i hvilket felt er det så, tallet for Google Adsense skal indberettes, hvis man er momsregistreret?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Jimmy Carlsen:

Tonny Skov Pedersen:

Ja, det er da muligvis det, der ofte bliver misforstået, så...

Jeg er selv momsregistreret og har angivet momsnummer til Google.  Med fare for at komme til at lave takeover på tråden, i hvilket felt er det så, tallet for Google Adsense skal indberettes, hvis man er momsregistreret?

Hej Jimmy

Det bliver så oplysningsfelt B

Se link fra SKAT   http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1872263&vId=202789&search=momsangivelse%A4ydelser

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:25

Vigga:
Har fået bindende svar fra SKAT der siger, at der ikke skal betales dansk moms af adsense indtægter.

Når man beder om bindende forhåndsbesked får man kun svar på det som man spørger om. Så hvis du har spurgt om der skal betales dansk moms af adsense indtægter er svaret rigtigt nok.

Momsregistreringen slipper du ikke får idet du i rubrik B skal skal angive værdien af ydelserne ex moms.

Som Peter-revisor korrekt nævner er disse ydelser ikke omfattet af lønsumsafgift....

/Henrik

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:35

Hej,

Jeg er nok lidt sløv ift. formulering vedr. skat.

Skal jeg betale moms af adsense indtægter såfremt jeg opretter et firma, der tjener penge fra Google?

VH.

Vigga

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:44

Vigga:
Skal jeg betale moms af adsense indtægter såfremt jeg opretter et firma, der tjener penge fra Google?

NEJ

men du skal på momsangivelsen registrere værdien i rubrik B ydelser. Hvordan det regnskabsmæssigt hænger sammen kan du se i nedenstående eksempel.

http://www.startvaekst.dk/momsadwords

Så ja du skal momsregistreres men ikke betale moms af din samhandel med google og NEJ du er ikke omfattet af lønsumsafgiftsloven.

/Henrik

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:58

Hej,

Jeg vil bare lige sige tak til jer allesammen for jeres besvarelser.

Jeg er nu klar til at opstarte egen virksomhed.

VH.
Vigga 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Her i en sørgmodig stund - er lige kommet hjem fra København hvor FC Midtjylland fortjent (desværre) tabte pokalfinalen - vil jeg lige sætte et par begreber på plads som måske kan hjælpe lidt på forståelsen.

Der findes momsfrie ydelser. Momsfrie ydelser er momsfrie uanset hvem de leveres til. det vil sige at ydelsen også leveres momsfrit selvom kunden f.eks. er dansk. De er omfattet af momslovens § 13, og kan være lønsumsafgiftspligtige. Momsfrie ydelser giver ikke ret til momsfradrag.

Så findes der momsfrie leverancer. Her taler vi om varer og ydelser som er momspligtige, men som leveres under forhold, som gør, at der ikke skal tillægges moms. Nogle forklarer det med, at der rent faktisk tillægges moms med 0 (nul) %.

Momsfrie leverancer er eksempelvis levering af en lang række ydelser (bl.a. reklameydelser) til momsregistrerede virksomheder i andre EU-lande. Selvom leverancen er momsfri, så er der stadigt fradrag for købsmoms.

Det du har fået at vide Vigga, er at dine leverancer er momsfrie. Og det betyder, du ikke skal opkræve moms.

Vh
Lars

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)