Kære Aminoer, Skal man som adsense publisher, registreret enkeltmandsvirksomhed betale lønsumsafgift? Rubrik 11, i "Registrering af virksomhed" spørges vedr. lønsumsafgift. VH. Vigga
|
Hej!
Nej...men momsreg.
MvH
Peter
Kære Aminoer, Skal man som adsense publisher, registreret enkeltmandsvirksomhed betale lønsumsafgift? Rubrik 11, i "Registrering af virksomhed" spørges vedr. lønsumsafgift. VH. Vigga
|
Hej! Nej...men momsreg. MvH Peter |
Hej Vigga Det lyder meget interessant, da jeg var helt enig med Peter. Det kunne faktisk være meget oplysende at få en nærmere beskrivelse af det bindende svar fra SKAT, da jeg ikke opfatter det som værende i overensstemmelse med de gældende regler. AdSense indtægter er normalt omfattet af EU-reglerne for moms, så hvordan du kan undgå det, vil nok være i manges interesse. Hilsen Tonny |
Hej, Send mig jeres e-mail-adresser til tukkeramn-z5@yahoo.com Så sender jeg et skan. Så kan det også være I kan hjælpe mig med lønsumsafgiften? Vigga
|
Hej! Har en del kunder, der kører adsense, og disse er naturligvis i overensstemmelse med reglerne omfattet af momsloven. Så er da interesseret i det svar, som du har fået fra SKAT. MvH Peter |
Ik for noget, men tror at du er blevet fejlinformeret af SKAT. MvH Peter |
Jeg erindrer nu at have læst det samme som Vigga. Det skulle være noget med omvendt momspligt - men det er ikke mig, der er revisoren her ;) |
Omvendt momspligt(reverse charge) ja...men skal stadig anmeldes via det danske momssystem. MvH Peter |
Og her fra Googles FAQ:
|