Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO af flashside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at lave en side i flash - og de er ikke særlig SEO-venlige. Men jeg tænkte på, om det vil være en workaround, hvis indexsiden er en XML-fil der indeholder den tekst sitet kommer til at indholde, som så aktivere en XSL, som igen aktivere flashen?

Altså, er der nogen der véd, om XML kan bruges til SEO og i så fald hvordan den skal se ud?..

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke hvor stor succes man får med det, men jeg ved da at google har indexeret mit rss feed, og viser det i søgeresultatet ved en site:example.com

Det skal lige siges at mit feed ligger på en example.com/feed/ adresse, og det er således ikke sikkert at google opdager det er en xml fil...

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-11-2006 11:46:49 Forfatter:davidchristensen
Jeg er igang med at lave en side i flash - og de er ikke særlig SEO-venlige. Men jeg tænkte på, om det vil være en workaround, hvis indexsiden er en XML-fil der indeholder den tekst sitet kommer til at indholde, som så aktivere en XSL, som igen aktivere flashen?

Altså, er der nogen der véd, om XML kan bruges til SEO og i så fald hvordan den skal se ud?..




Nu er jeg bestemt ikke den store flash-haj, men jeg mindes at have hørt at de nye flashversioner giver mulighed for at lave en HTML side/-kopi, som ligger inde i flashen (eller flashens kode?). Den HTML kan søgemaskinerne så læse.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er mange problemer forbundet med optimering af Flash sites. Et af de store problemer er, at hver "side" sjældent har sin egen URL, da man jo netop bevæger sige gennem siderne indenfor samme Flash-file (i hvert fald normalt). Du kan afhjælpe dette lidt ved at opdele din Flash-file i flere filer, så der loades en ny side hver kan. Men det kan så godt ødelægge oplevelsen og intentionen med et Flash site lidt.

Søgemaskinerne læser også XML-filer, men problemet er, at skjulte tekster aldrig prioriteres ligeså højt som de synlige.

Hvis du er i et marked med bare minimal konkurrence kan du godt droppe tanken om en kombination af Flash o søgemaskineoptimering. Det er op ad bakke hele vejen - og oppe på toppen står de andre o griner :)
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Uha, du får brug for mange indgående links...

 

Nils T

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du ikke embedde med SWFObject, så Flash-elementet bliver udskiftet med ren html, såfremt brugeren ikke har Flash-plugin. Denne tekst vil jo ses af søgemaskiner. Dette gør jeg selv brug af!



Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har faktisk også gode erfaringer med at bruge SWFObject til at implementere flash. Den har mange fordele frem for den klassiske metode.


Men det ændrer selvf ikke på at du formentlig stadig kun kommer til at arbejde med én URL, og dermed kun har en enkelt side at lave SEO arbejde på.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men du står bare fortsat tilbage med de samme udfordringer, som før, og hvis dine konkurrenter kører flash-fri sites kan det blive meget svært at slå dem.
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-11-2006 16:14:44
Forfatter: Mikkel deMib
Ja, men du står bare fortsat tilbage med de samme udfordringer, som før, og hvis dine konkurrenter kører flash-fri sites kan det blive meget svært at slå dem.



Ja der er ingen tvivl om at der er dømt dobbelt arbejde hele vejen igennem med et flash site i forhold til SEO. Så hvis kundegrundlaget er baseret på søgemaskine trafik, så skal metoderne nok tages op til revision.

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Er én ikke nok? Om ikke andet er der vel ikke noget i vejen for at man laver link i den "Alternative" tekst, til undersider med mere tekst!

Mener ikke at det er dobbeltarbejde, Ctrl+c, Ctrl+v......er i min verden ikke dobbeltarbejde.

SWFObject er nok den bedste metode at gøre et flashsite søgemaskine venligt! 

 

 

 



Side 1 ud af 2 (14 indlæg)