Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget/lidt er 60.000 visninger i Google søgeforespørgsler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for noget tid siden begyndt at "lege" (jeg er ren amatør) med SEO på nogle af vores sites. Det eneste jeg har nået til er i bund og grund at arbejde med meta-data, undgå duplicate content - og så tilmeldt dem "webmasterværktøjer".

Et af sites'ene (om skat) har den seneste måned vist 60.000 gange i Google søgeforespørgsler og fået 3.900 klik i 1.219 "søgninger". 

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at hvis vi begyndte at arbejde mere seriøst med vores gratis indhold, placeringer og descriptions, så kunne vi forbedre tallene markant. Det skal siges, at 95% af vores indhold er der kun adgang til mod betaling (abonnement).

Belært af erfaring tror jeg ikke at et tal "er højt" bare fordi det i mine øjne synes højt. Tallene i min statistik kan i virkelighedens verden være på størrelse med et knappenålshovede.

Grunden til at jeg spørger er (vel næsten selvfølgeligt), at jeg overveje at smide reklamer på site'et - hvis det altså er besværet værd.

Så summa summarum: Hvordan opfatter I - der ved noget om det her - potentialet i ovennævnte tal. Er det bagatelagtigt eller kan der være noget potentiale ?

Vh
Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lars

Skulle man besvare dit spørgsmål kort, så må svaret være: Måske.

Der er simpelthen så mange faktorer, der spiller ind, så det er svært at afgøre. Faktorer som fx:

• Kommer dine besøgende fra søgemaskinerne? Og i så fald: Er der salgspotentiale i de besøgende, der kommer ind via søgemaskinerne?
  • Fx er det ikke så svært at få 10.000 besøgende om måneden på et website, hvor du har samlet en masse gratis onlinespil. Omvendt vil besøgende, der besøger disse sider sikkert ikke give dig ret meget værdi, da de bare kommer for at spille og ikke for at købe noget.
  • Hvor lang tid bruger dine besøgende på siden? Og bruger de tiden på de rigtige sider?
  • Hvor lille er den niche du arbejder indenfor? Fx har jeg dagligt ca. 250 besøgende på joomlatutorials.dk, hvor omkring 80% kommer fra søgemaskinerne. Det giver masser af værdi for mig, fordi jeg på mit site giver det brugerne gerne vil ha'. Som resultat af dette høster minimum 1 daglig kontakt fra potentielle kunder, der gerne vil bruge mine services.
  • Et andet website jeg har med nogle letpåklædte damer  har jeg dagligt omkring 200 besøgende på. Men dette site tjener jeg stortset intet på: jeg tjener måske 200kr om måneden i reklameindtægter..

Det er lidt rodet det jeg skriver ovenfor, men jeg håber måske pointen formår at poppe frem blandt alt sludderet: 50 besøgende om dagen kan være guld værd, men de kan også være fuldstændig ligegyldige!

Så om du vil tjene mange penge på dine reklamer aner jeg ikke - det kommer an på, hvor villige dine brugere er til at klikke på dem! men der sker vel aldrig noget ved at prøve?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)