Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo blogs

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Til jer med SEO blogge og andre med forstand på dette emne

Nu synes jeg efterhånden at have læst mig frem til, at det er godt at man linker ud til vigtige sider med relevans fra ens branche, i jeres tilfælde seo. Frank H Madsen linker næsten kun ud til andre, link dog til dig selv mand ! Wink

Men er i ikke bekymret for at give FOR meget linkværdi til jeres konkurrenter ? Eller er der nogle uskrevne regler om at man ikke kommentere for meget på konkurrentens blog, og dermed kaprer for meget linkværdi ?

Thomas Rosenstand og Mikkel Demib kommenterer sjældent hinandens seo blogs, det kan være at det bare ikke synes det er interessant, men kunne måske også fordi de har en gentleman agreement på det område ? Jeg ved det ikke.

Men spørgsmålet er vel, både for SEO blogs, og for andre firmablogs, skal man ikke passe på at linke for meget til sine konkurrenter ? Skal man helt lade være, er lidt okay eller skal man bare åbne igennem ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 20:06

Hej.

Jeg ved ikke hvad der er rigtigt eller forkert.

Men på min side Prozone.dk, der har jeg valgt at lave et widget i højre sidebar, hvori der står de folk der har kommenteret mest den månede, og klikker man på navnet, så kommer man til deres side.

Hav en fortsat god dag.

Mvh.
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:10

Hej Emil

Ja det er jo altid godt at vise respekt, men hvis man nu ligger i knaldhård konkurrence på Google, så vil man vel godt styre hvor meget man linker ud til sine konkurrenter ?

Mit eget svar må være, at man godt kan linke lidt til sine konkurrenter, men ikke for meget. Og at det generelt er god stil ikke at forsøge at udøve kommentarspam hos sine konkurrenter

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:12

Hej Jimi,

Jeg regulere det på mine websites, eksempelvis sider som ligger i direkte konkurrence med mine, får helt automatisk et nofollow på deres kommentare.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 20:14

Jimi Hove:

Hej Emil

Ja det er jo altid godt at vise respekt, men hvis man nu ligger i knaldhård konkurrence på Google, så vil man vel godt styre hvor meget man linker ud til sine konkurrenter ?

Mit eget svar må være, at man godt kan linke lidt til sine konkurrenter, men ikke for meget. Og at det generelt er god stil ikke at forsøge at udøve kommentarspam hos sine konkurrenter

Hej Jimi.

Det kan jeg sagtens følge dig i.

En løsning kunne evt. være at lave dine links sådan her: <a rel="nofollow" href="#">Konkurrentens side</a>

Ovenstående vil gøre sådan at google ikke indeksere konkurrentens side, dvs. så er problemet løst :-)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 20:14

Casper, IOOS Internet:

Hej Jimi,

Jeg regulere det på mine websites, eksempelvis sider som ligger i direkte konkurrence med mine, får helt automatisk et nofollow på deres kommentare.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Der var du lige lidt hurtigere end mig :-)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:20

Casper, IOOS Internet:

Jo, men det gør de jo ikke på de seo blogge jeg taler om. Der er follow på kommentarer. Og det er nok ikke tilfældigt

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:25

Jimi Hove:

Thomas Rosenstand og Mikkel Demib kommenterer sjældent hinandens seo blogs

Ahhh... http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=rosenstand+site%3Ademib.dk&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1f1564be7bbb857c Jeg kommenterer da en del på Mikkels blog, og der er ingen aftale om ikke at gøre det. Mikkel har enkelte gange kommenteret hos mig - og han er altid velkommen.

Jeg sætter nofollow på ALLE kommentarer fra mennesker, der selv har nofollow på deres blogs. Noget for noget ;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:31

Thomas Rosenstand:
eg kommenterer da en del på Mikkels blog, og der er ingen aftale om ikke at gøre det.

Ja jeg har jo ikke læst alle indlæg fra jer begge, så vidste godt, jeg måske var lidt på dybt vand med det udsagn.

Men ellers meget god filosofi : hvis jeg ikke må linke hos dig, må du heller ikke hos mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:47

Hej Jimi,

Nu du nævner mig i indlægget, er jeg næsten nødt til at svare Wink

Jeg kan ganske ærligt sige, at jeg på intet tidspunkt har overvejet at linke ud fra min egen SEO-blog for at nyde godt af en evt. gevinst ved at linke til relaterede sider. Jeg linker til de sider, der er relevante i forhold til de vinkler og debat, jeg måtte have i mine indlæg. Det lyder måske lidt hippiet, men sådan gør jeg nu engang fordi det giver mine indlæg størst værdi. Og nej, jeg bekymrer mig ærligt talt ikke over, om mine konkurrenter får for meget linkværdi fra min blog.

Indrømmet, efter jeg er blevet selvstændig, undlader jeg da at linke med en ankertekst, der måtte matche et udtryk, jeg gerne vil findes på, men det er nu også sjældent et problem.

Og hvad angår at kommentere hos andre, så skriver jeg lige præcis, når jeg har lyst og så ofte som jeg har lyst til. Så må ejere af andre blogs håndtere det, som de har lyst til. Jeg kommenterer ikke for linkværdiens skyld.

Men et er, hvad jeg selv vælger at gøre. Jeg vil være varsom med at råde kunder at linke til direkte konkurrenter. (Det kan selvfølgelig afhænge meget af branche og produkttyper, men som udgangspunkt bør man være varsom med det - om ikke andet så fordi ens besøgende jo altså kan følge links fra ens side og havne i favnen hos en konkurrent).

PS: Til dig og andre, der måtte skele til min blog i forhold til, "hvad SEO-folkene selv gør på deres egne sider". Det meste SEO-arbejde, der er lagt i den blog, var at jeg brugte den til en test eller to på et tidspunkt. Den er meget langt fra optimeret - hvad du forhåbentlig har bemærket Wink

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)