Vi er meget interesserede i at høre, hvad vi kan gøre bedre, og hvad I godt kunne tænke jer at høre mere om på sådan en blog? Hvis nogen er interesserede i at få lavet en analyse af deres webside, så er I også velkomne til at henvende jer.
Jamen det er skam også fint nok..... Men nu handler bloggen om usability og i den forbindelse er det næppe et eksempel på den fedeste brugervenlighed, at jeg bliver sendt på stavekursus af google, når jeg søger på jeres blog ;)
Så hvadenten jeres intentioner og undskyldninger er, så er navnet utroligt dårligt valgt....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Vi havde faktisk diskuteret, om det ville blive et problem og havde en del andre domæner, som vi gerne ville have haft. De var desværre alle optagede, og egentlig er vi meget godt tilfredse med navnet. Om ikke andet fanger vi alle dem, der ikke kan stave til usability...
Spøg til side - det er ikke tanken, at vi som sådan vil markedsføre os direkte på vores sides navn på google, men mere via sider som anyhed, overskrift.dk, twitter, facebook og amino, hvor der er glimerende muligheder for at linke direkte. Selvfølgelig kan det blive et problem, hvis folk vil finde tilbage til os på et senere tidspunkt, men det er ikke nødvendigvis værre end så mange andre generiske domænenavne.
men det er ikke nødvendigvis værre end så mange andre generiske domænenavne
Jeg tror vi lader den stå og blafre lidt i vinden, mens vi dvæler ved bloggens koncept ;)
Nej sorry.... Bortset fra navnet ser det hele okay ud... Jeg ville ændre nogle ting og visse af jeres konklusioner er jeg direkte uenig i. Men alt i alt er i sluppet fint nok fra det - så I skal da have alt muligt held og lykke med herfra :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Usability handler blandt andet om at input-felter skal være genkendelige, således brugeren ikke forvirres unødigt, og dermed hindres i at lave en kommentar eller foretage en søgning.
Så det undrer mig meget at I ("sikkert også helt bevidst" - ligesom med navnet) har valgt at lave input-felterne så langt fra normen som overhovedet muligt - det er meget Anti-usability..........
Og så hopper man over hvor gærdet er lavest og ikke gæret, for så bliver det pludseligt noget med bagning at gøre i stedet for. (men jeg er også generation-stav-selv-uden-stavekontrol )
Jeg syntes ikke indholdet bærer præg af teknisk indsigt fra skribenterne, hvilken målgruppe er bloggen retten imod?
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Tak for din kritik. Hader også selv stavefejl, så den kan da godt irritere mig en del
Hvad angår inputfelterne, så må jeg blankt indrømme, at det er en del af temaet, og at vi ikke havde overvejet den del så nøje. Jeg vil se på, om det kan justeres, så de bliver mere genkendelige.
Målgruppen er som sådan alle, der udbyder et teknisk produkt, som er afhængigt af, at dets brugere kan få det til at fungere efter hensigten.