Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny blog om brugervenlighed - læs bl.a. om Generation CTRL + se video om salg af mad på nettet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har sammen med en gammel studiekamerat netop startet en ny blog om brugervenlighed ved navn userbility.dk

Jeg ville sætte stor pris på, hvis I som erfarne webbrugere ville kigge forbi og give en kommentar eller to. I kan blandt andet læse om, hvilke problemer det kan give at være en del af Generation CTRL + Z samt se et videocast med en anmeldelse af SuperBests forsøg på at få gang i salg af fødevarer på nettet.

Vi er meget interesserede i at høre, hvad vi kan gøre bedre, og hvad I godt kunne tænke jer at høre mere om på sådan en blog? Hvis nogen er interesserede i at få lavet en analyse af deres webside, så er I også velkomne til at henvende jer.

Mvh

Niels Tybjerg

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:34

For det første hedder det "usability" og ikke "userbility" - så allerede i jeres titel har I noget at arbejde med ;)

Vender tilbage, når jeg har kigget på "dyret"...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 22:37

Det er vi skam ganske klar over - det er helt bevidst Big Smile Det er et ordspil, da der her er fuldkommen fokus på brugerens oplevelse.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:40

Jamen det er skam også fint nok..... Men nu handler bloggen om usability og i den forbindelse er det næppe et eksempel på den fedeste brugervenlighed, at jeg bliver sendt på stavekursus af google, når jeg søger på jeres blog ;)

Så hvadenten jeres intentioner og undskyldninger er, så er navnet utroligt dårligt valgt....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 23:02

Vi havde faktisk diskuteret, om det ville blive et problem og havde en del andre domæner, som vi gerne ville have haft. De var desværre alle optagede, og egentlig er vi meget godt tilfredse med navnet. Om ikke andet fanger vi alle dem, der ikke kan stave til usability...

Spøg til side - det er ikke tanken, at vi som sådan vil markedsføre os direkte på vores sides navn på google, men mere via sider som anyhed, overskrift.dk, twitter, facebook og amino, hvor der er glimerende muligheder for at linke direkte. Selvfølgelig kan det blive et problem, hvis folk vil finde tilbage til os på et senere tidspunkt, men det er ikke nødvendigvis værre end så mange andre generiske domænenavne.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:06

Hej Niels,

Tillykke med Jeres nye blog. I virker som et par spændende drenge, så jeg vil holde øje med bloggen.

Jeg ser ikke navnet som et stort problem, men jeg forstod heldigvis også ordspillet.

God fornøjelse med bloggen.

Mange hilsner

Nikolaj

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 23:06

Niels Tybjerg:
men det er ikke nødvendigvis værre end så mange andre generiske domænenavne

Jeg tror vi lader den stå og blafre lidt i vinden, mens vi dvæler ved bloggens koncept ;)

Nej sorry.... Bortset fra navnet ser det hele okay ud... Jeg ville ændre nogle ting og visse af jeres konklusioner er jeg direkte uenig i. Men alt i alt er i sluppet fint nok fra det - så I skal da have alt muligt held og lykke med herfra :)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 23:13

Nikolaj: Tak for det

Farma: Jeg sætter pris på, at du har givet dig tid til at kigge på det, og din kritik af navnet er også taget til efterretning.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:32

Usability handler blandt andet om at input-felter skal være genkendelige, således brugeren ikke forvirres unødigt, og dermed hindres i at lave en kommentar eller foretage en søgning.

Så det undrer mig meget at I ("sikkert også helt bevidst" - ligesom med navnet) har valgt at lave input-felterne så langt fra normen som overhovedet muligt - det er meget Anti-usability..........

Og så hopper man over hvor gærdet er lavest og ikke gæret, for så bliver det pludseligt noget med bagning at gøre i stedet for. (men jeg er også generation-stav-selv-uden-stavekontrol Skype-Wink)

Jeg syntes ikke indholdet bærer præg af teknisk indsigt fra skribenterne, hvilken målgruppe er bloggen retten imod?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 23:50

Hej cpufan

Tak for din kritik. Hader også selv stavefejl, så den kan da godt irritere mig en delEmbarrassed

Hvad angår inputfelterne, så må jeg blankt indrømme, at det er en del af temaet, og at vi ikke havde overvejet den del så nøje. Jeg vil se på, om det kan justeres, så de bliver mere genkendelige.

Målgruppen er som sådan alle, der udbyder et teknisk produkt, som er afhængigt af, at dets brugere kan få det til at fungere efter hensigten.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)