Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncer fra Adsense som ikke har noget med indholdet at gøre

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi har lige lanceret Danmarks eneste online nyhedstjeneste udelukkende med nyheder om børn. Siden hedder Kidznews.dk Smile

Vi er tilmeldt Google Adsense programmet, og i starten gik det fint - annoncerne passede til indholdet på siden. Men nu er det som om at Google vil vise annoncer som egentligt ikke har noget med vores kundegrundlag at gøre som sådan.

F.eks. kan det nævnes, at der lige nu bliver annonceret med både hjertestartere, førstehjælp og kørekort til personbiler og lastbiler.

Det er jo ikke noget som vi kan tjene penge på - vi havde mere forestillet os at der skulle annonceres med børnetøj og andet i den dur. - Jeg håber da ikke at vores læsersegment har brug for en hjertestarter Surprise

Findes der nogle tips og tricks til hvordan jeg indstiller AdSense til ikke at vise den type annoncer, og i stedet viser mere målrettede annoncer. Vi har jo det problem at vi både skriver om krimi, politik, osv. Det er helt klart noget som Google opfanger og vil annoncere overfor - men det er jo som sådan ikke noget vores læsere er interesseret i. Hvis de fristes til at klikke på en annonce fra vores side, er det jo nok mest fordi der står "Tilbud på børnetøj", eller noget andet fangende...

Hvad kan jeg gøre?

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 08:57

Står selv med samme problem.

Jeg følger lige med :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:08

Bruger du forskellige Adsense "units" til de forskellige sektioner, du benytter dig af?

Så "krimi" har én unit, "politik" har en anden og "børn og børnetøj" har en tredje...

Kunne forestille mig, at Adsense samler keywords op og aggregerer dem på de enkelte units.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:51

Jimmy Carlsen:

Bruger du forskellige Adsense "units" til de forskellige sektioner, du benytter dig af?

Så "krimi" har én unit, "politik" har en anden og "børn og børnetøj" har en tredje...

Kunne forestille mig, at Adsense samler keywords op og aggregerer dem på de enkelte units.

Jeg har bare sat annoncekoderne ind i mit system, så jeg har ikke flere forskellige. Hvis det da var det du mente?

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:01

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Jeg har bare sat annoncekoderne ind i mit system, så jeg har ikke flere forskellige. Hvis det da var det du mente?

Jeg kunne forestille mig (det er ikke viden - det er gætværk), at det ville være en fordel for dig, at generere forskellige annoncekoder til hver "sektion" af dit site.

Så du ikke blander de annoncekoder, der er under hhv. børnetøj, krimi og politik.

Altså generér 3 forskellige annoncekoder i samme format, som du kalder for fx "Børnetøj 728x90", "Krimi 728x90" og "Politik 728x90".

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:29

Jimmy Carlsen:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Jeg kunne forestille mig (det er ikke viden - det er gætværk), at det ville være en fordel for dig, at generere forskellige annoncekoder til hver "sektion" af dit site.

Så du ikke blander de annoncekoder, der er under hhv. børnetøj, krimi og politik.

Altså generér 3 forskellige annoncekoder i samme format, som du kalder for fx "Børnetøj 728x90", "Krimi 728x90" og "Politik 728x90".

Hej igen,

Ja det vil nok være en fordel. Men det betyder til gengæld også at jeg skal ind og ændre i selve sidens kildekode, da en opdeling ikke kan ordnes fra administrationen.

Men vi har nu besluttet os for at køre annoncer igennem Partner-ads i stedet, så kan vi selv bestemme hvilke annoncører vi har på siden. Men tak fordi du tog dig tid til at forklare alligevel :-)

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:28

Jeg skrev en artikel om at få målrettede AdSense annoncer på min blog tilbage i 2009, det den beskriver gør sig stadig gældende når det kommer til målretning af annoncer.

...bare hvis der var nogle andre der kunne bruge det til noget Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:51

switch:

Jeg skrev en artikel om at få målrettede AdSense annoncer på min blog tilbage i 2009, det den beskriver gør sig stadig gældende når det kommer til målretning af annoncer.

...bare hvis der var nogle andre der kunne bruge det til noget Smile

Mange tak, det vil jeg lige læse igennem :-)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 14:55

Morten: Hvor lang tid siden er det du har tilføjet dine adsense.

Fordi at dine adsense kampagner kan godt være ikke med indholdet i starten, da den lige skal tilpasse indholdet på din side. :)

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:14

Christopher Roelann:

Morten: Hvor lang tid siden er det du har tilføjet dine adsense.

Fordi at dine adsense kampagner kan godt være ikke med indholdet i starten, da den lige skal tilpasse indholdet på din side. :)

Christopher

Jeg tilføjede AdSense samme dag som siden blev lanceret - 1. maj i år. Men annoncerne passede fint de første par dage, og så blev det værre og værre. Blandt andet med annoncer for bøsse-dating Tongue Tied

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)