Hejsa Vi har lige lanceret Danmarks eneste online nyhedstjeneste udelukkende med nyheder om børn. Siden hedder Kidznews.dk Vi er tilmeldt Google Adsense programmet, og i starten gik det fint - annoncerne passede til indholdet på siden. Men nu er det som om at Google vil vise annoncer som egentligt ikke har noget med vores kundegrundlag at gøre som sådan. F.eks. kan det nævnes, at der lige nu bliver annonceret med både hjertestartere, førstehjælp og kørekort til personbiler og lastbiler. Det er jo ikke noget som vi kan tjene penge på - vi havde mere forestillet os at der skulle annonceres med børnetøj og andet i den dur. - Jeg håber da ikke at vores læsersegment har brug for en hjertestarter Findes der nogle tips og tricks til hvordan jeg indstiller AdSense til ikke at vise den type annoncer, og i stedet viser mere målrettede annoncer. Vi har jo det problem at vi både skriver om krimi, politik, osv. Det er helt klart noget som Google opfanger og vil annoncere overfor - men det er jo som sådan ikke noget vores læsere er interesseret i. Hvis de fristes til at klikke på en annonce fra vores side, er det jo nok mest fordi der står "Tilbud på børnetøj", eller noget andet fangende... Hvad kan jeg gøre? |
Står selv med samme problem.
Jeg følger lige med :)