Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er fuldstændig grøn i iværksætter tilværelsen, men tror jeg er på vej ud i stiftelsen af et Aps.

Jeg har dog et spørgsmål, som jeg er noget i tvivl om.

Jeg har tænkt mig at låne indskuddet til Aps'et i banken. Dette vil jo være en lån som jeg personligt hæfter for.

Dernæst har jeg tænkt mig at indkøbe maskiner, og forbrugsvarer for ca. 50.000. Jeg vil så låne lokaler (Garagen) ud til virksomheden og lave en lejekontrakt. Min idé er at denne lejekontrakt skal modsvare ydelsen på lånet. Og dermed vil min økonomi udenom virksomheden være status quo.

Virksomheden skal køre ved siden af et fuldtidsarbejde og jeg vil starte meget stille op.

Er det lovligt at betale lånet tilbage på denne måde?, er det uhensigtsmæssigt?

Jeg er naturligvis klar over at dette kun kan gøres i en kortere periode, men forventer naturligvis at omsætningen inden for overskuelig tid vil generere ny egenkapital.

Kan i hjælpe mig med disse spørgsmål?

Mvh. Tonny Gram

UniGram

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:24

Tør ik sige, om det er lovligt, det overlader jeg lige til de kære kloge revisorer eller Henrik herinde...

Men du er godt klar over, at du bliver beskattet af lejeindtægten fra firmaet ik?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 22:28

UniGram:

Hej Alle

Jeg er fuldstændig grøn i iværksætter tilværelsen, men tror jeg er på vej ud i stiftelsen af et Aps.

Jeg har dog et spørgsmål, som jeg er noget i tvivl om.

Jeg har tænkt mig at låne indskuddet til Aps'et i banken. Dette vil jo være en lån som jeg personligt hæfter for.

Dernæst har jeg tænkt mig at indkøbe maskiner, og forbrugsvarer for ca. 50.000. Jeg vil så låne lokaler (Garagen) ud til virksomheden og lave en lejekontrakt. Min idé er at denne lejekontrakt skal modsvare ydelsen på lånet. Og dermed vil min økonomi udenom virksomheden være status quo.

Virksomheden skal køre ved siden af et fuldtidsarbejde og jeg vil starte meget stille op.

Er det lovligt at betale lånet tilbage på denne måde?, er det uhensigtsmæssigt?

Jeg er naturligvis klar over at dette kun kan gøres i en kortere periode, men forventer naturligvis at omsætningen inden for overskuelig tid vil generere ny egenkapital.

Kan i hjælpe mig med disse spørgsmål?

Mvh. Tonny Gram

UniGram

Hvis du regner med at ansætte dig selv, kan du jo ligeså godt bare udbetale det via lønnen. Du bliver under alle omstændigheder beskattet.

Med venlig hilsen

Bastian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)