Hej begge, Den variant har jeg også overvejet meget. Det der umiddelbart taler imod for mig er:
Jeg regner med at skulle køre mellem 30-40.000 km pr. år da der vil være en tur til Tyskland ca. hver måned udover den daglige kørsel for firmaet. Så vidt jeghar set ryger satsen ned når man kører over 20.000 er det korrekt? Og som et sidste spørgsmål. vil jeg kunne bruge den gps ting når jeg kører til udlandet? Tak for jeres tålmodighed :) Christian |
Hej Christian.
Der er 2 modeller du kan bruge som fradrag.
1) skatterådets fastsatte satser, som ganske rigtig er kr. 3,56 op til 20.000 km og over 20.000 km er satsen 1,90 kr. pr. km.
2) du kan fratrække dokumenterede faktiske udgifter.
Uanset om du vælger model1 eller 2 skal du have styr på hvilke km du kører privat og hvilke du kører erhvervsmæssigt. Dette gør du ved at føre en nøjagtig kørebog med angivelse af start og slut antal km samt formål. Hertil kan du med fordel anskaffe dig en Autolog GPS som kan holde styr på alle disse data for dig således at du bare 1 gang mdl. kobler denne lille dims til din PC hvorefter alle data overføres og du har et nøjagtigt kørselsregnskab som kan godkendes af skat. Den vil spare dig for flere timers arbejde med registrering af data manuelt og manuelt udarbejdelse af kørselsregnskabet. Og du glemmer ikke at få registreret en tur, hvilket manuelt sker for næsten os alle.
Du kan købe denne Autolog GPS hos os vi er autoriseret forhandler, du kan se mere om den på vores hjemmeside: Http://Nr1-okonomikontoret.dk
Hvis du mailer eller ringer til mig skal jeg give dig et attraktivt tilbud på GPSèn
De bedste hilsner
Anders Mikkelsen
Nr1
Tlf. 20848486 / am@Nr1-okonomikontoret.dk