Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varevogn - har jeg forstået det korrekt??

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge,

Den variant har jeg også overvejet meget. Det der umiddelbart taler imod for mig er:

• Besvær medregistrering af firma/privatkørsel (men har hørt man kan få en gps dims?)
  • Mangel på mulighed for at fratrække momsen på drift
  • Og så ved jeg ikke om forsikringspræmien bliver højere når jeg køber den privat?

Jeg regner med at skulle køre mellem 30-40.000 km pr. år da der vil være en tur til Tyskland ca. hver måned udover den daglige kørsel for firmaet. Så vidt jeghar set ryger satsen ned når man kører over 20.000 er det korrekt? Og som et sidste spørgsmål. vil jeg kunne bruge den gps ting når jeg kører til udlandet?

Tak for jeres tålmodighed :)

Christian

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 07:00

Hej Christian.

Der er 2 modeller du kan bruge som fradrag.

1) skatterådets fastsatte satser, som ganske rigtig er kr. 3,56 op til 20.000 km og over 20.000 km er satsen 1,90 kr. pr. km.

2) du kan fratrække dokumenterede faktiske udgifter.

Uanset om du vælger model1 eller 2 skal du have styr på hvilke km du kører privat og hvilke du kører erhvervsmæssigt. Dette gør du ved at føre en nøjagtig kørebog med angivelse af start og slut antal km samt formål. Hertil kan du med fordel anskaffe dig en Autolog GPS som kan holde styr på alle disse data for dig således at du bare 1 gang mdl. kobler denne lille dims til din PC hvorefter alle data overføres og du har et nøjagtigt kørselsregnskab som kan godkendes af skat. Den vil spare dig for flere timers arbejde med registrering af data manuelt og manuelt udarbejdelse af kørselsregnskabet. Og du glemmer ikke at få registreret en tur, hvilket manuelt sker for næsten os alle.

Du kan købe denne Autolog GPS hos os vi er autoriseret forhandler, du kan se mere om den på vores hjemmeside: Http://Nr1-okonomikontoret.dk

Hvis du mailer eller ringer til mig skal jeg give dig et attraktivt tilbud på GPSèn

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tlf. 20848486  / am@Nr1-okonomikontoret.dk

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 20:23

Hej Anders,

Tak for dit svar og for tilbudet! :) Jeg skriver eller ringer til dig hvis jeg ender med at købe privat.

/Christian

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 21:50

Hej igen Anders,

Jeg kom lige i tanke om et spørgsmål jeg glemte:

Jeg kommer til at køre til Tyskland og Holland ca. en gang hver måned, så jeg vil lige høre om den Autolog GPS også kan bruges på udlandsture? Jeg kan se i præsentationsvideoen på autologs hjemmeside at det ser ud som om den henter adresser og lign. fra google maps/earth.

Hvordan sker registreringen hvis man eksempelvis holder en pause i kørslen på en motorvej og den således ikke kan finde en adresse når man starter igen?

/Christian

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)