Hej Allesammen, Jeg sidder og er ved at designe min side, og håber i vil hjælpe mig ved at tage et blik på siden, og se hvad jeg mangler for at kunne blive godkendt til PBS. Jeg ved at jeg mangler Logo af DK-kort og de andre kort jeg acceptere. Adressen: http://www.justformen.dk/shop/ I er også meget velkommen til at kommenterer på designet, dette er dog ikke endeligt færdigt endnu. Det vil sige at ikke alle knapper leder de rigtige steder hen. RIS/ROS alt modtages med kyshånd... Mvh. Jesper |
Ville du købe på min side?
På min skærm, der er en lille 14,2" widescreen, og kører i opløsningen 1280*768, fylder toplogoet næsten hele min side. I mine øjne kunne der godt skæres et par og 80-90 pixels af oven over din menu, og din vandrette linie/boks - hvad du nu vil kalde det - den er også alt for tyk.. Der er masser af spildplads i toppen, og det provokerer mig lidt at jeg så bliver nødt til at køre en 2-3 omgange med scrolleren på min mus før jeg kommer ned til indholdet. Jeg bruger i øvrigt Firefox på Windows XP Home - og under alle dine kategorier, er der problemer. Den højre kolonne i din tabel er ganske enkelt for lille - og så står alle underkategoriernes navne der 2 gange. I stedet for at liste dine underkategorier op på den måde, vil jeg foreslå dig, at du laver et par links til underkategorierne i toppen af siden, og så lister alle varerne fra samtlige underkategorier dernedad. Du skal i øvrigt ikke rigtig gøre noget ved din venstre menu mht. underkategorierne - måske lige sætte et mellemrum efter din bindestreg, som du bruger før underkategoriens navn. Jeg vil foreslå dig, at flytte din copyright-tekst længere til højre, så den er centreret i forhold til de 5 links du har i bunden. Og - i din øverste menu - ser det rigtig mærkeligt ud, at "Kontakt os" lige pludselig skal fylde to linier - du har jo masser af plads til højre! Til sidst: I din grå vandrette boks/linie, kan du godt rykke teksten "begynderguides" og resten af indholdet et par pixels ned, så det står fuldstændigt i midten af boksen. Tag i den forbindelse ikke højde for, at den lidt mere grå linie nedenunder ikke er en del af bjælken. I øvrigt synes jeg ikke så godt om, at der står "BUTIK" neden under dit logo - skriv hellere feks "WEBSHOP", det er også flere bogstaver, så de ikke bliver sådan forskudt. I øvrigt en fin side, der ryger i mine bookmarks med det samme :) |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
[QUOTE]Dato: 22-11-2006 13:43:55 Forfatter: Mattias Skovhøj Hvis det forholdt sig sådan, at det tog under 30 sekunder at loade siden for mig, ville du nok komme rigtig meget længere :) Tak for dit svar, det er vildt fedt at få respons. 1. Over 30 sekunders loadtid, det er jeg ihvertfald nødt til at kigge på. Hvad for en forbindelse har du, hvis jeg må spørge om det? 2. For stor top. Det vil jeg helt sikkert også kigge på, jeg havde ikke lige tænkt på det. Men skærer nok op til toppen af den tekst der eksistere allerede. 3. Grå menu - Den er for bred. Jeg vil helt sikkert også prøve at ændre det, og se hvordan det ser ud. 4. Firefox, problemer, det bliver jeg vist også nødt til at kigge på . 5. Ændring af kategori side. Der må jeg vist ind på Oscommerce siden og se om jeg kan finde en contribution der kan gøre det. 6. Du synes menuen er god nok, jeg har nemlig selv været lidt i tvivl om der er stor nok forskel på kategorier og underkategorier. 7. Copyríght, Den flytter jeg også. 8. Kontakt Os, den ændrer jeg til en linie. 9. Centrering af teksten i midtmenu. Det midter stiller jeg. 10. WEBSHOP i stedet for butik. Det vil jeg helt sikkert også følge dit råd. Endnu engang tak. |
Ang. kategorier kontra underkategorier: Ingen problemer for mig.. Jeg synes bare ikke, at det ser særlig godt ud, med tekst lige efter en bindestreg, uden mellemrum først :) |
Jeg er hostet ved Surftown, når jeg selv loader den tager det små 2 sekunder. Selv efter at jeg har tømt cache. Men det er da ihvertfald noget jeg skal være opmærksom på. Endnu engang tak. |
|
Sidder også på en 2 mbit, her loader den på 1-2 sekunder. Undersøgte lige om man kan ændre skriftstørrelsen vha. browseren da den er lidt lille. Og det har du søget for, god detaljer der. Vil få med på Mattias'' råd omkring toplogoet, det er for stort. Måske kunne du med fordel flytte "taleboblen" op, og evt. fjerne den punchline "helping men look and feel better", den virker umiddelbart meget god. Men den tager meget plads, og en engelsk salgslinje virker lidt underlig på et dansk site. "Velkommen til JUSTFORMEN.DK" virker også lidt underligt, men ikke nødvendigt at ændre. Måske mere en kort forklaring eller en salgslinje her, f.eks. spar xx % på luksusprodukter, eller noget ligende. Og måske en forklaring på hvad siden egentlig går ud på, på forsiden, og så de 3 produkter under. Jeg ved godt hvad det er, men bare for brugervenligheden. Måske noget med: køb din produkter billigt på justformen.dk, vi sælger til under markedspriserne i forretningen, spar nogle procent og få det lige til døren. Altså en form for tekst der får brugeren til at kigge en ekstra gang på produkterne, og måske kommer tilbage når de skal have noget. Selvom de kun har set siden en enkelt gang, kan det hjælpe med at få dem til at huske den når de skal købe igen. Men det er småting (på nær toplogoet) ellers et flot site. |
Og en ting mere, der kan hjælpe med markedsføringen. Du skal huske på at google, og andre søgemaskiner finder tekst. Så en god tekst på forsiden der er skrevet med henblik på enkelte "keywords", f.eks. creme til mænd eller hvad du nu vil findes på. Dette vil give dig en god placering på de keywords. Udover det er en opbygning i tables heller ikke helt optimal til søgemaskiner (selvom det godt kan gå). Men en opbygning kun i css/div vil give et bedre resultatet og en hurtigere hentning af siden. Selvom det også kræver en del arbejde at skulle lave det hele om nu :) Men måske en ide til en opdatering engang. |
Endnu engang tak for hjælpen Mads. 1. God ide med en lille salgstekst på forside. Det vil jeg helt sikkert også lave. 2. Ja, jeg er også enig i at den skal gøres mindre i toppen. 3. Jeg har lige fået 10 venner til at tjekke den også, fra 512 til 4 mbit siger de alle sammen 1-3 sekunder. Men bør være opmærksom på det. Tak for hjælpen.... |
Det kan også nemt være den server du ligger på hos surftown der kan blive belastet. Det er problemet med de billige webhotel udbydere, at der ligger rigtig mange sider på hver server. Der ligger lidt over 300 domæner på den server du er på. Taget ud fra www.netstats.dk |