Hej Jeg har en webshop, hvor det bagvedliggende system har omdefineret <h1>, <h2> i css filen. <h1> er sat til font size 13, <h2> er sat til font size 14 osv. Dvs. det vender modsat af, hvad der er normalt, normalt er <h1> jo større end <h2>. Mit spørgsmål er så, hvad google siger til det. Jeg vil jo gerne bruge <h1> til mine overskrifter, så de får mest vægt. Men de står ret småt, da det kun er font size 13. Tror i google kigger i css filen og nedjusterer vægten? Så mit næste spørgsmål er, om det besværet værd at omdefinere <h1>, <h2> osv. og ændre alle steder i shoppen hvor disse bliver brugt (det er mange, også menuer mv.) eller er det ligegyldigt tror i? I mine øjne er det temmelig tåbeligt, at omdefinere noget der er alm. praksis. Men sådan er det nu engang gjort. Mvh. Charlotte |
Er der virkeligt ikke nogle af SEO-guruerne der har et svar på dette? Jeg kunne også godt tænke mig at høre det :)
Umiddelbart skulle man jo tro at ændringen af størrelsen i CSS netop er gjort fordi Google stadigvæk vil vægte h1 tungere end h2. Men hvad har de kloge at sige? :)