Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi ved en campimgplads

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Hvis man nu køber en campingplads med dertil hørende privatbolig hvordan gøres det så normalt. Jeg mener:

Køber man det hele privat eller køber man det hele som firma?

Hvis man køber det hele som firma kan man vel trække kreditforeningslån fra i skat, altså en udgift før skat, men bliver man så privat beskattet af fri bolig da man jo så bor i firmaets bolig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Dino:

Hej med jer

Hvis man nu køber en campingplads med dertil hørende privatbolig hvordan gøres det så normalt. Jeg mener:

Køber man det hele privat eller køber man det hele som firma?

Hvis man køber det hele som firma kan man vel trække kreditforeningslån fra i skat, altså en udgift før skat, men bliver man så privat beskattet af fri bolig da man jo så bor i firmaets bolig?

Hej

Normalt køber en campingplads som privat, hvor den erhvervsmæssige andel allerede fremgår af oplysningerne fra kommunen.

Herved sker der en opdeling i hhv. private og erhvervsmæssige dele af omkostninger og renter m.v. i forbindelse med årsregnskabet, moms, selvangivelse m.v..

Ofte  er der selvstændige målere til såvel el og vand m.v., som kun vedrører selve campingpladsen, hvorimod vedligeholdelse af arealer og adgangsveje ofte skal fordeles med en privat del og erhvervsmæssig del.

Hilsen

Tonny

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:22

Hej Dino

Jeg er enig med Tonny.

Man kan selvfølgelig overveje selskab, så er det rigtigt at der sker en beskatning af fri bolig.

Jeg har haft et par campingpladser både i privat regi og i selskab.

Man skal måske overveje de første par år i personlig regi, da der typisk er store omkostninger, afskrivninger mv.  I selskabsregi skal der jo betales skat af den løn du hæver uanset om selskabet giver underskud.

Hvis du har brug for lidt hjælp er du velkommen til at ringe til mig.

Mvh

Per Tange, Dansk Revision Viborg

reg. revisor FRR, 87 25 53 07

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)