Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri med ApS ??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et ApS her i DK, men regner med at flytte udenlands i en længere periode.

Imens jeg er udenlands skulle mit danske ApS gerne blive ved med at omsætte herhjemme, og dermed ville jeg også gerne kunne udbetale løn til mig selv i denne periode. Mit spørgsmål lyder: Skal jeg betale dansk eller udenlandsk skat når jeg bor i udlandet men bliver aflønnet af mit danske ApS?

På forhånd tak

Mange Hilsner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hej!

Dit spørgsmål kræver nok flere oplysninger.

Hvor flytter du hen? Har bopælsstaten bekatningsretten?

Har du fast ejendomi DK?

Har pågældende udland dobbeltbeskatningsoverenskomst med DK?

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:53
Det kommer helt an på hvor arbejdet udføres henne. Umiddelbart lyder det som at du kun skal betale udenlandsk skat men det er ikke noget man kan afgøre på et internet-forum.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 6. Mar 06
Skrevet kl. 22:40
Hejsa, tak for svarene

Jeg regner med at tilbringe ca. 6. måneder i Kina hvorefter jeg skal rejse rundt på må og få i yderligere 6-10 måneder.

Jeg regner som sagt ikke med at "slå mig ned" nogle steder. Ved I hvilke regler der gælder om beskatning hvis man blot rejser fra land til land??

Mange Hilsner

Tilmeldt 6. Mar 06
Skrevet kl. 22:42

Hejsa, tak for svarene

Jeg regner med at tilbringe ca. 6. måneder i Kina hvorefter jeg skal rejse rundt på må og få i yderligere 6-10 måneder.

Jeg regner som sagt ikke med at "slå mig ned" nogle steder. Ved I hvilke regler der gælder om beskatning hvis man blot rejser fra land til land??

Mange Hilsner

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 02:25
Hvorfor ikke bare kalde det ferie og rejse afsted som det lyster dig og så betale skat på almindeligvis i DK ?

Det er der vel ikke noget galt i ? :)

Du får vel ikke fast bopæls adresse nogen af stederne når det er så kort tid og med skiftende destinationer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:07
Hvis arbejdet udføres fra en computer og du ikke har noget fast opholdssted i de pågældende lande er mit bud at den danske beskatning vil blive fastholdt. Kan du godtgøre at du har været væk i mere end 6 måneder og ikke har haft samlet ophold i Dk i mere end 42 dage over en vilkårlig 6 måneders periode er du dog berettiget til halvt nedslag i den danske skat af den indkomst du har optjent i udlandet. Har udlandet beskatningsretten (hvad jeg ikke tror i denne situation) får du fuld lempelse

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:09
Det store spørgsmål er, hvorvidt du opgiver din fulde skattepligt her i landet. I den forbindelse har det betydning, om du har en bolig til rådighed her i landet, medens du er ude at rejse.

Har du ikke det, vil du ikke være skattepligtig her i landet for arbejde, der ikke er udført her i landet. Udfører du med andre ord arbejdet i Kina, vil du ikke være skattepligtig her i landet.

Beholder du din bolig her i landet, medens du er i udlandet, så er sagen en helt anden og mere kompliceret.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:00
Jo Michael men det er ikke videre realistisk at de danske skattemyndigheder vil slippe den danske skattepligt hvis der ikke er bolig til rådighed i et andet land og det iøvrigt er diskutabelt om der er bolig til rådighed i DK.

Tilmeldt 6. Mar 06
Skrevet kl. 14:24

Tak for alle de gode svar

På nuværende tidspunkt ejer jeg en lejlighed i KBH, men den har jeg naturligvis tænkt mig at sælge. Jeg tager ikke afsted før lejligheden er solgt. Når den er solgt vil jeg ikke have nogen former for bopæle i dk. Jeg har naturligvis familie med fast bopæl, men sådan vil det jo altid være...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)