Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri med ApS ??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-12-2006 14:24:01 Forfatter: Marty

Tak for alle de gode svar

På nuværende tidspunkt ejer jeg en lejlighed i KBH, men den har jeg naturligvis tænkt mig at sælge. Jeg tager ikke afsted før lejligheden er solgt. Når den er solgt vil jeg ikke have nogen former for bopæle i dk. Jeg har naturligvis familie med fast bopæl, men sådan vil det jo altid være...

Hvis du ved familie forstår kone og børn så vil du blive anset at have bopæl til rådighed i DK. Taler vi derimod om forældre er det en anden snak.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:38

Det er uden betydning for opgivelsen af den fulde skattepligt her i landet, hvorvidt der etableres fuld skattepligt i et andet land, jf. Højesteretsdom refereret i TfS 1998.606.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:48
Den dom omhandlede spørgsmålet om hvorvidt der var sket tilflytning/erhvervelse af bopæl i Danmark og ikke - som her - fraflytning fra DK. Generelt kan man sige at det er nemmere at komme ind end at komme ud af det det danske skattesystem   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:54
Den eneste i min familie som ejer bolig er min mor. Jeg har hverken kone eller børn...

Hvordan foregår det i praksis? Går man bare ned på kommunen og siger: .-jeg melder mig ud.... ?

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:24

Hvis du vil være 100% sikker, så kan  du anmode skattemyndighederne afgive et såkaldt "bindende svar" om, at din fulde skattepligt ophører, når du flytter fra Danmark. Det koster et gebyr på kr. 300.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)