Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afholdelse af et eksklusiv event på et diskotek som er på vej ned, og ikke kører?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen!

Som nogen nok ved her, så beskæftiger jeg mig med booking og management af diverse kunstner i landet, enten mine egne (få) eller i samarbejde med andre booking selskaber.

En af mine partner, går rundt med en drøm om at starte et eksklusiv 18+ koncept op og afholde det på diskoteker.

Lige pt. har vi et diskotek i sigtet, det sted vi har fundet har er vi ikke kommet i kontakt med/lavet nogle aftaler med endnu.

Selve byen har ca. 30.000 indebygger og så er der oplandet med (hvor planen er at der skal kører busser ud og hente de unge der er i oplandet). Byen er en af de største i dens landsdelen.

Byen har tre diskoteker, hvor det ene er et nox diskotek, det andet sted er et sted hvor folk med ingen penge på lommen går, og det sidste har kørt kanont i nogle år men er kørt i sænk samt sat til salg, og har det vidst været længe nu. Vi kigger pt. på den sidste omtalte sted, i og med at stedets indretning passer til vores koncept og er nyt renoveret på trods af den er sat til salg osv.

Huset er stort med to afd. hvor en af dagene det fungerer som 16+ sted og kører vidst ret godt, hvor de andre dage ikke kører særligt godt. Så derfor er stedet efter rygterne sat til salg, og har faktisk været det længe nu. For ca. et år siden har navne som LOC osv. gæstet stedet, hvor det har været proppet, og gang i den hvert gang nogen har gæstet stedet. De sidste par år har stedet efter rygterne været et sted for ALLE, og nok derfor er kørt i sænk. Men det har vi tænk på og der skal være nogle klare retningslinier for gæster mht. dresscode osv.

Som sagt arbejder vi på et ret eksklusivt koncept for 18-25 årige, hvor de kan føle sig som "konger og dronning" med danser, værter/værtinder, live artister, DJs osv.

Dealet med diskoteket skal helst lyde på baren til stedet og døren til os. Som skal dække promotion som plakater, flyer, radio konkurrencer osv. samt DJs, Artister og evt. værter og værtinder. Det er ca. et standart aftale, men hvad syntes i om det? og kan man muligvis lave andre eller bedre aftaler?

Vores største problem ligger i om vi tør at afholde eventet på stedet (da det er på vej ned). Fordelen er nok at man kan lave nogle gode aftaler med stedet, men ulempen er om der kommer nok folk? og gider folk besøg stedet på trods af et lækkert koncept og nogle nice omgivelser.

Er det noget nogen af jer andre i branchen eller som kender branchen, der ville rører ved? ville i turde satse på det?

Jeg glæder mig til at hører jeres input :)

Kenan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:57

hov der skal siges at det er kun rygterne på hvorfor stedet er sat til salg, uden at vi ved grunden. Men vi ved at der ikke er så mange besøgende som der har været.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:04

Kenan Corbo:

Vores største problem ligger i om vi tør at afholde eventet på stedet (da det er på vej ned). Fordelen er nok at man kan lave nogle gode aftaler med stedet, men ulempen er om der kommer nok folk? og gider folk besøg stedet på trods af et lækkert koncept og nogle nice omgivelser.

Er det noget nogen af jer andre i branchen eller som kender branchen, der ville rører ved? ville i turde satse på det?

Hej Kenan

Hvad løber I af risiko før arrangementet er afholdt?

I skal vel producere noget materiale som du selv er inde på og dele en hulens masse flyers ud?

Jeg tror ikke jeres målgruppe er nogen der tænker "Gad vide om diskoteket går konkurs inden arrangement er afholdt?" når de står og vil i byen, så hvis jeres initielle risiko er til at overskue ville jeg ikke være voldsomt nervøs for det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:14

Anders Christensen:

Kenan Corbo:

Hej Kenan

Hvad løber I af risiko før arrangementet er afholdt?

I skal vel producere noget materiale som du selv er inde på og dele en hulens masse flyers ud?

Jeg tror ikke jeres målgruppe er nogen der tænker "Gad vide om diskoteket går konkurs inden arrangement er afholdt?" når de står og vil i byen, så hvis jeres initielle risiko er til at overskue ville jeg ikke være voldsomt nervøs for det.

Vi løber ingen risiko før evntet end de penge vi bruger på PR, men vi kan risikerer at miste en masse penge på DJs, Artister samt værter/værtinder - hvis der ikke dukker mange folk op.

Men jeg tænker mest på om folk gider komme til eventet pga. stedet hvor eventet bliver afholdt? altså hvis der rygtes at stedet ikke kører særlig godt og folk gider ikke komme der, hvorfor skal de så komme til eventet? kan du følge mig?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:20

Kenan Corbo:

Vi løber ingen risiko før evntet end de penge vi bruger på PR, men vi kan risikerer at miste en masse penge på DJs, Artister samt værter/værtinder - hvis der ikke dukker mange folk op.

Men jeg tænker mest på om folk gider komme til eventet pga. stedet hvor eventet bliver afholdt? altså hvis der rygtes at stedet ikke kører særlig godt og folk gider ikke komme der, hvorfor skal de så komme til eventet? kan du følge mig?

Nu ved jeg naturligvis ikke hvor gammel du er, men selv er jeg lige et par år for gammel til at være indenfor din målgruppe, og jeg tvivler på at nogen af de folk jeg kender tænker på om et diskotek er ved at gå på røven når de går i byen.

Hvis jeres setup er fedt nok er jeg sikker på at du kan holde din fest i et røvkedeligt pakhus på havnen, hvis det bare bliver en fed fest.

Så jeg tror ikke det er noget folk tænker alverden over.

Har I overvejet forsalg af billetter til arrangementet, f.eks. nogle labre VIP-billetter og nogle mere almindelige.

Vi har flere kunder på Safetickets billetsystem der bruger systemet til netop sådan en type arrangementer som du er ved at sætte op.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01

Anders Christensen:
Hvis jeres setup er fedt nok er jeg sikker på at du kan holde din fest i et røvkedeligt pakhus på havnen, hvis det bare bliver en fed fest.

Jeg tror faktisk at lige netop dét ville tiltrække endnu flere - har i hvertfald set lignende koncepter, som bare kører derud af i gamle lagerhaller mv. Det er lidt rustikt og coolt (men kræver selvfølgelig et godt set-up af flytbare faciliteter).

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:39

Riise:

Anders Christensen:

Jeg tror faktisk at lige netop dét ville tiltrække endnu flere - har i hvertfald set lignende koncepter, som bare kører derud af i gamle lagerhaller mv. Det er lidt rustikt og coolt (men kræver selvfølgelig et godt set-up af flytbare faciliteter).

Sjovt nok du siger det! hold op jeg har tænkt netop på det flere gange, men hold da op det må koste kassen i lyd og lys + sofa, stole, borde, bar osv.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:52

Anders Christensen:

Kenan Corbo:

Nu ved jeg naturligvis ikke hvor gammel du er.

Har I overvejet forsalg af billetter til arrangementet, f.eks. nogle labre VIP-billetter og nogle mere almindelige.

Vi har flere kunder på Safetickets billetsystem der bruger systemet til netop sådan en type arrangementer som du er ved at sætte op.

Jeg er 25 :)

Ja vi har overvejet det med nogle pre partys hvor der x antal pladser ledige som passer med VIP borde så give dem noget led underholdning så de rigtig føler de er VIPs... Vi har tænkt på bordservering til pre partys. Værter/værtinder som går rundt med champagne, frugt osv. mens de bliver underholdt!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)