Hej Alle sammen! Som nogen nok ved her, så beskæftiger jeg mig med booking og management af diverse kunstner i landet, enten mine egne (få) eller i samarbejde med andre booking selskaber. En af mine partner, går rundt med en drøm om at starte et eksklusiv 18+ koncept op og afholde det på diskoteker. Lige pt. har vi et diskotek i sigtet, det sted vi har fundet har er vi ikke kommet i kontakt med/lavet nogle aftaler med endnu. Selve byen har ca. 30.000 indebygger og så er der oplandet med (hvor planen er at der skal kører busser ud og hente de unge der er i oplandet). Byen er en af de største i dens landsdelen. Byen har tre diskoteker, hvor det ene er et nox diskotek, det andet sted er et sted hvor folk med ingen penge på lommen går, og det sidste har kørt kanont i nogle år men er kørt i sænk samt sat til salg, og har det vidst været længe nu. Vi kigger pt. på den sidste omtalte sted, i og med at stedets indretning passer til vores koncept og er nyt renoveret på trods af den er sat til salg osv. Huset er stort med to afd. hvor en af dagene det fungerer som 16+ sted og kører vidst ret godt, hvor de andre dage ikke kører særligt godt. Så derfor er stedet efter rygterne sat til salg, og har faktisk været det længe nu. For ca. et år siden har navne som LOC osv. gæstet stedet, hvor det har været proppet, og gang i den hvert gang nogen har gæstet stedet. De sidste par år har stedet efter rygterne været et sted for ALLE, og nok derfor er kørt i sænk. Men det har vi tænk på og der skal være nogle klare retningslinier for gæster mht. dresscode osv. Som sagt arbejder vi på et ret eksklusivt koncept for 18-25 årige, hvor de kan føle sig som "konger og dronning" med danser, værter/værtinder, live artister, DJs osv. Dealet med diskoteket skal helst lyde på baren til stedet og døren til os. Som skal dække promotion som plakater, flyer, radio konkurrencer osv. samt DJs, Artister og evt. værter og værtinder. Det er ca. et standart aftale, men hvad syntes i om det? og kan man muligvis lave andre eller bedre aftaler? Vores største problem ligger i om vi tør at afholde eventet på stedet (da det er på vej ned). Fordelen er nok at man kan lave nogle gode aftaler med stedet, men ulempen er om der kommer nok folk? og gider folk besøg stedet på trods af et lækkert koncept og nogle nice omgivelser. Er det noget nogen af jer andre i branchen eller som kender branchen, der ville rører ved? ville i turde satse på det? Jeg glæder mig til at hører jeres input :)
Kenan |
hov der skal siges at det er kun rygterne på hvorfor stedet er sat til salg, uden at vi ved grunden. Men vi ved at der ikke er så mange besøgende som der har været.