Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan må jeg bruge virksomhedens penge?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der grænser for hvorledes jeg må bruge virksomhedens penge?

Eksempelvis har jeg indenfor de sidste par måneder haft to ansatte hvor kemien ikke passede. Det har resulteret i lønudgifter samt diverse mindre udgifter i forbindelse med ansættelsen, men jeg har ikke noget "at vise frem for det" i og med opstartsperioden gik med sidemandsoplæring.

Nu er det absolut ikke noget jeg ønsker at praktisere da det har været en bekostelig affære, men er det noget eksempelvis SKAT vil kommentere?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er heldigvis ikke forbudt at tage fejl af medarbejdere og skille sig af med dem igen, så længe det sker lovligt. (Det der med at dumpe et lig i en gyde er ikke noget arbejdsgiverne praktiserer så meget herhjemme, men hvis du har valgt den løsning har du du da været et fjols hvis du udbetalte løn inden Wink)

Så længe du ikke har haft familie og venner ansat i en lind strøm og derefter afskediget dem igen kort efter ser jeg ikke nogen grund til at det kan give problemer med skat at du har haft to korte ansættelser indenfor en kort periode.

Du har jo sikkert også bilag på de direkte udgifter der har været, ligesom du nemt kan sandsynliggøre at indtægten i perioden har været lavere end normalt pga oplæring.

Så kort sagt : Det er ikke noget du skal være nervøs over.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)