Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudbetaling ved ApS?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LRA.

Med hensyn til forsikringer skal du udover en sygedagpengeforsikring og en arbejdsskadeforsikring,

også have en erhvervansvar forsikring. Du bør også tegne en erhvervsløsøre forsikring, der vil dække dit erhvervsløsøre som f. eks. EDB udstyr, telefoner, kopimaskine stole og bord mv. alt hvad der er købt ind i firmaets navn.

Når du begynder at tage på messer, skal du huske at tegne en udstillingsforsikring, idet din erhvervsløsøre forsikring kun dækker på firmaets adresse, ikke på udstillinger og messer.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:56

Brian Knudsen:

LRA:

Hov, kan da lige tilføje, at det for mig også er en "løn" i sig selv, at få en mere fleksibel tilværelse end nu, hvor jeg er alm. lønmodtager. Dette kan jeg naturligvis ikke betale husleje og købe mad for, men jeg kan i hvert fald leve højt på det et godt stykke tid Wink

Det kan godt være at du lever højt på det, men stille og roligt begynder dine behov med at sænke sig og stille og roligt begynder du at rokke dig tilbage. Derfor betaler man en løn hver måned så du selv får noget ud af alt den tid som du arbejder, selvom om at du i perioder syntes at hele fortjenesten går til at betale regninger med.. Det andet er misforstået planlægning ;)

dbh

Brian

Undskyld mig - men det er da en være omgang vrøvl.

Jeg tror, vi er er mange, der har andre motivationsfaktorer end lige netop en personlig lønudbetaling - også efter 10-20-30 år..

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 03:20

De her forsikringer skal tegnes (lovpligtigt):

Arbejdsskadeforsikring

Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (bliver tilmeldt automatisk første gang der betales ATP)

Den her bør du tegne:

Løsøreforsikring

De her kan du overveje at tegne:

Erhvervsansvarsforsikring
Driftstabsforsikring
Produktansvarsforsikring

Lad nu være at købe dig mæt i forsikringer :-)

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 07:34

Hej Bastian

Du kan da ikke alvorligt mene at man kan undlade at tegne en erhvervansvar forsikring?

Enhver virksomhed bør som et minimum tegne en ansvarsforsikring, alt andet er efter min mening uansvarligt. Arbejdsskadeforsikring derimod er lovpligtig at tegne såfremt man har lønnet eller ulønnet arbejdskraft beskæftiget i virksomheden.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 22:31

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Bastian

Du kan da ikke alvorligt mene at man kan undlade at tegne en erhvervansvar forsikring?

Enhver virksomhed bør som et minimum tegne en ansvarsforsikring, alt andet er efter min mening uansvarligt. Arbejdsskadeforsikring derimod er lovpligtig at tegne såfremt man har lønnet eller ulønnet arbejdskraft beskæftiget i virksomheden.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Det er jeg ikke helt enig i.

LRA vil starte en internetbaseret forretning og skal ikke besøge kunde m.v. Derfor vil en erhvervsansvarsforsikring være unødvendig.

Begynder han og besøge sine kunder m.v., så er det selvfølgelig noget han bør have.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 22:40

Hej Bastian.

Ikke enig. jeg tvivler på at der aldrig skulle komme besøgene på hans forretnings adresse, f. eks. leverandører, post og fragtmænd mv. kommer de  til skade, falder over en genstand, falder ned af en trappe, hvad ved jeg, er det en erhvervansvarforsikring der skal dække. ikke hus og grundejer eller privat ansvar.

Derfor ville jeg aldrig undlade at tegne en erhvervansvars forsikring!

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

LRA:

Hej,

Jeg er pt i gang med at starte et firma op.
Tanken er, at jeg vil arbejde gratis hen over sommeren (dvs. de første 2-3 måneder), så jeg kan få opbygget et økonomisk fundament, inden jeg begynder at udbetale løn til mig selv.

Jeg vil gerne lave et ApS fra starten, da jeg ligemeget hvad, vil ende med den løsning, og så kunne det jo være ligeså fint, at det var lavet på den "rigtige" måde fra starten. Jeg er dog nu kommet i tvivl om, hvorvidt man kan have et ApS uden at udbetale løn?? 
Og i fald man ikke kan, om løsningen så er at lave et enkeltmandsselskab først og efter 2-3 måneder lave dette om til et ApS?

På forhånd mange tak for hjælen. 

Hej

Nu har jeg fået læst tråden igennem, hvor jeg er enig i, at de forslag der har været omkring forsikringer er fornuftige og relevante.

Vedrørende udbetaling af løn så ville jeg foretage en beregning herpå ud fra et skattesynspunkt, forstået på den måde at det vil være en klar fordel at få udbetalt en løn, så skattefradrag og indkomstgrænser udnyttes optimalt,

Herefter står det dig fuldstændigt frit, hvorvidt du rent faktisk hæver lønnen eller lader nettolønnen stå i selskabet, som et tilgodehavende, du kan hæve frit grundet det er beskattede midler. Herved vil du også opnå den ønske effekt med en konsolidering af selskabet, om end en smule langsommere grundet betaling af A-skat og Arbejdsmarkedsbidrag.

Så der er flere aspekter i det end umiddelbart for og imod en lønudbetaling.

Hilsen

Tonny

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 03:54

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Bastian.

Ikke enig. jeg tvivler på at der aldrig skulle komme besøgene på hans forretnings adresse, f. eks. leverandører, post og fragtmænd mv. kommer de  til skade, falder over en genstand, falder ned af en trappe, hvad ved jeg, er det en erhvervansvarforsikring der skal dække. ikke hus og grundejer eller privat ansvar.

Derfor ville jeg aldrig undlade at tegne en erhvervansvars forsikring!

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Hej Anders.

Jeg er stadig ikke enig.

Jeg citere lige hvad han skriver "Anders Christensen > Ja, det brude jeg måske lige have nævnt også :-)
Der vil blive tale om en internetbaseret virksomhed, så i det første lange stykke tid, vil jeg vil ikke få kundekontakt andet end gennem telefonen/e-mails. Det er muligt, at jeg i fremtiden vil deltage på messer o.lign., men det ligger nok et års tid ude i fremtiden
."

Det du nævner, mener jeg ikke en erhvervsansvarsforsikring dækker. Leverandør, fragtmænd m.v. har deres egen forsikring som dækker.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:25

Hvis nu hans arbejde skulle fucke op på kundens server, vil det være erhvervs og ansvarsforsikringen der går ind og dækker.

dbh

Brian

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)