Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på et anderledes site

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med et anderledes website mener jeg selve emnet, som handler om aseksuelle. At være aseksuel betyder at man ikke er seksuelt tiltrukket af andre mennesker. Selvom der er et sted mellem 50-250.000 danskere (hvis de få udenlandske undersøgelser der findes overføres til danske forhold) så er det fortsat et tabu.

Derfor kan det jo være svært at se om dette website rammer målgruppen, men jeg kunne godt tænke mig et feedback omkring selve sidens design.

Er der  f.eks for lidt information?

Der findes en blog som skal have flere oplysende indlæg, - men skal der stå en masse om aseksualitet på selve siden?

Forstår i f.eks hvad man skal gøre for at date? (se bort fra hvis i ikke forstår hvorfor der ikke er åbne profiler som på scor.dk )

http://www.sexfridating.dk

På forhånd tak.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der har lige været et lignende indlæg, men med et helt andet site? Var det også dig, eller?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:20

Hejsa.

Ikonerne i toppen skal man holde musen over for at se hvor man kommer hen - det er irriterende.

Det virker for omstændigt at oprette sig, - noget med at I manuelt skal behandle ansøgningen, og så bliver det måske en tand for personligt. Normalt når man dater skal man bare oprette sig automatisk i et system og betale nogle penge, - og du har ikke kontakt til noget personale der behandler dig. Det kan måske være ubehageligt at skulle manuelt behandles af personale i en så personlig sag som dating.

Er der virkelig mellem 50k og 250k mennesker i Danmark der ikke på noget tidspunkt i deres liv har lyst til sex ?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til, at jeg spørger, er, at det andet site, du spurgte om feedback på, var meget flottere. Det så meget mere professionelt ud.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:28

Æh... Hvis jeg skal være ærlig tror jeg den er liiiiige specifik nok... Godt nok eksisterer der alle mulige (og umulige) niché-dating sites... Men det her virker alligevel lige lovligt "niché-agtigt".

Ja og så er der vel også en anden og langt mere oplagt begrundelse for hvorfor man kan betvivle bæredygtigheden af konceptet... For hvad er den primære grund til at date? Hvis der for et øjeblik skal gå Darwin i lortet, så handler det jo om at viderføre sine gener - læs: Det handler om sex :) Nogle sider forsøger så at formidle denne drift ved budskabet om at "finde den eneste ene", andre fokuserer mere på de nedre regioner. Men fælles for dem alle (om det så er Dating.dk eller et nichéprodukt for en eller anden obskur fetisch) er at det i sidste ende kan koges ned til at handle om én ting - sex (eller forplantning, viderførelse af sine gener, naturlig selektion...kald det hvad du vil). I den forbindelse tror jeg sitet står imod nogle hårde odds.... For hvorfor date, hvis man ikke har nogen sexdrift? Kan man ikke lige så godt melde sig ind i den lokale badmintonklub, strikkeklub eller whatever?

Forstå mig ret... Jeg synes det er en ekstremt positiv tanke, at give folk, der ikke falder indenfor "rammerne", deres eget forum. Men jeg kan bare ikke få aseksualitet og dating til at hænge sammen.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 28. Apr 10
Skrevet kl. 11:31

Hej

Thomas >

jeg har haft et indlæg i Testeren med et andet design

Jørgen Olsen >

Der findes ikke mange undersøgelser, men et sted mellem 1-5% af en befolkning menes at være aseksuelle.

Det virker omstændigt med proceduren, men problemet er at det behandler et tabu hvor ikke mange er villige til at stå frem offentligt, - trods at de meget gerne vil have en ligesindet partner.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:36

Selvom jeg synes, at Fama stiller det lige lovligt "råt" op (der er trods alt stadig mange romantikere selv i de her tider - og heldigvis for dét), så er jeg til dels enig. Jeg tror, at det er alt for niche-præget til et lille land som Danmark. Havde det været et site, der hed sexfreedating.com med engelsksproget indhold til hele verden, så...måske. Ellers tror jeg, det bliver rigtig svært at få tilstrækkeligt mange ind på sitet.

Men hvad ved jeg?

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:42

Hej Thomas

Jeg synes lige det skal noteres at jeg skam også er romantisk anlagt.... Jeg forholdt mig bare objektivt til emnet.... Du ved - A rose by any other name ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:46

Tilmeldt 28. Apr 10
Skrevet kl. 11:57

Hej

Tak for jeres kommentarer Yes

Et parforhold består af mere end sex, og aseksulle har ikke lyst til sex, men vil gerne opleve alle de andre ting som et parforhold indeholder, - som feks kærlighed.

Det er et niche site, -endda et svært et af slagsen- , et amerikansk tilsvarende har 11.000 brugere, et andet dansk har 20 og det er fordi det er svært at være aseksuel i den vestlige verden hvor alting jo roterer omkring sex, - og Fama´s reaktion på emnet er faktisk helt almindelig.

Men det er jo også dér udfordringen ligger. Jeg er i kontakt med målgruppen gennem de samtaler jeg afholder, og de efterspørger en datingmulighed. Udfordringen ligger i at de ikke tør stå frem, - belønningen er at deres liv bliver så meget bedre når de finder en ligesindet partner.

Men jeg har noteret mig det minimalistiske og det tekniske omkring ikonerne. Skal jeg have designet nogen andre ikoner, eller sætte tekst under.

Om det bliver rentabelt skal i ikke tænke så meget på.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)