Der er ikke nogen grund til at køre tunge beskyttelses programmer på mormor
Det ved jeg nu ikke.... "Mormor" er vel netop typen, der hurtigt får trykket på et eller andet link, hun ikke skulle have trykket på. Så det skader nok ikke at have en relativt heftig beskyttelse på hendes computer :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Hvad der er bedst kommet jo så meget an på hvad man skal bruge det til, ja det skal beskytte imod vira, men hvor vigtigt er det der skal beskyttes? Er det mormors computer der ikke indeholder noget vigtigt overhovedet, eller er det firma'ets mainframe?!
Der er ikke nogen grund til at køre tunge beskyttelses programmer på mormor, og omvendt er det dumt ikke at gøre det på mainframen.
Jeg kunne ikke være mere uenig.
Skal man bekæmpe virus, worms og andre former for malware i at spredes, skal alle led i kæden holdes stærke (virus frie). Botnet er i princippet ligeglade med, om det er mormors computer eller en virksomheds regnskabsarbejdsplads, den benytter til at sprede ødelæggelse.
Jeg har alt for ofte rendt ind i bemærkningen "Det er jo ikke Fort Knox" eller "Nu er det jo ikke Nationalbanken".. Ja, undskyld udtrykket.. Men det er noget vrøvl.
Nogle af de mest sårbare computere, som lettest rammes af malware og benyttes i botnet, er computere, som ikke er så vigtige eller indeholder noget særligt. Brugerne af disse computere bør være lige så opmærksomme på risici ved at færdes online, som brugerne med computere med "vigtigt indhold".
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Hvad der er bedst kommet jo så meget an på hvad man skal bruge det til, ja det skal beskytte imod vira, men hvor vigtigt er det der skal beskyttes? Er det mormors computer der ikke indeholder noget vigtigt overhovedet, eller er det firma'ets mainframe?!
Der er ikke nogen grund til at køre tunge beskyttelses programmer på mormor, og omvendt er det dumt ikke at gøre det på mainframen.
Jeg er nu ikke enig, da mormor formentlig synes hendes filer og oplysninger er utrolig vigtige, akkurat ligesom virksomheden med en mainframe og et kæmpe netværk.
Det korrekt - men nu var spørgsmålet jo også det bedste anti-virus + plus at hvorfor er det lige pludselig unfair at det er et gratis program? Du kan jo bare betale hvis du vil have de extra features. (Som du skal ved så mange andre - knap så gode - anti-virus programmer, for at sige det på en mild måde.)
Det dér bedst dækker alle dine nævnte kategorier, er det du har mellem ørene. Lad vær med at tryk på ukendte links - længere er den egentlig ikke.
Jeg benytter selv kun (AntiVir) anti-virus, resten kan rende og hoppe
Mickey Gee, SPECIFIC RADIO. Mail: m [at] sr [dot] dk
Jeg benytter selv kun (AntiVir) anti-virus, resten kan rende og hoppe
Det er jo op til den enkelte, i hvor stor udstrækning man ønsker at beskytte sin virksomheds computere - eller sin hjemmepc imod virus, worms og anden malware - og hvor meget man ønsker at beskytte sin mail konto og de kunder, hvis mail adresser, man har stående i adressekartoteket. Personligt tager jeg det meget seriøst. Det synes jeg, at man skylder sine kunder, samarbejdspartnere og andre man kommunikerer med via mail.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Nu har jeg den senere tid prøvet flere forskellige Antivirus-programmer, og til den liste trådstarter henviser til, kan jeg konstatere følgende:
Norton, utrolig tungt og langsomt program, som endda sluger utroligt mange ressourcer ligesom spamfilteret ikke er optimalt.
AVG, firewall fejler og programmet skal herefter afinstalleres og reinstalleres, nogle gange igen og igen ligesom spamfilteret ikke fungerer
McAffee, generelt ikke optimalt
Pt. har jeg installeret ESET Smatsecurity, som ser ud til at fungere, som jeg gerne vil have det ligesom spamfilteret efter lidt indlæring, nu fungerer stort set perfekt.
ESET fremgår ikke en gang af listen???, Men sådan er der så meget, hvorfor det nok er journalistens udvælgelse, som ligger til grund for listen eller....
Hilsen
Tonny
Hej Tonny,
Ja, ved anmeldelser eller tests af programmer er det relativt vigtigt at være opmærksom på, hvilke programmer der ikke er medtaget i testen. Ja faktisk næsten lige så vigtigt, som hvem der vandt testen. Det er erfaringsmæssigt de færeste brugere, som har overblikket til at gennemskue, hvilke programmer, som burdre være med i testen - men som ikke er det. Også derfor er det interessant at følge testresultaterne fra anerkendte - og uafhængige - organisationer som AV-Comparatives.org og Virus Bulletin. Det gør antivirusproducenterne ..
Jeg ved godt jeg er en flueknepper lige nu.... Men så vidt vi ved har Einstein altså aldrig sagt det der ;)
Hej igen
Begrebet "Alt er relativt" er og bliver kædet sammen med Albert Einstein, hvilket er en naturlig følge af hans relativitetsteori.
Jeg er ikke på, hvad mener med "vi"?
Der er rigtig mange gennem tiden, som har søgt at modbevise E=mc2, dog uden synderlig held, og det er vel ligesom begrebet "Alt er relativt". Begrebet og relativisme kan spores helt tilbage til antikkens Grækenland, men det er ufravigeligt, at det i dag forbindes til Albert Einstein.
Nu har jeg ikke fulgt med i diverse tests, men jeg synes altid at Kaspersky bliver nævnt som et topprodukt.
Når man læser den test i PCworld, så skriver de at programmet ikke sletter/rydder op ordentligt......er det virkelig rigtigt?
Kasperskys 2010 produkt fik lige så god rating som Symantecs 2010 produkt i AV-Comparatives.org's seneste test. Både Symantec og Kaspersky anbefaler, at man sætter indstillingerne for "heuristic skanning" på "high/advanced". Det kan måske delvist forklare det relativt store forbrug af systemressourcer.
I forbindelse med samme test hos AV-Comparatives.org bad AVIRA og AVG om, at "informative advarsler" ikke blev medregnet som fundne virus/malware. Efter min mening et bekymrende ønske. For hvis man ikke skal reagere på advarsler, hvornår skal man så reagere?