Jeg har brugt nicknamet woox siden 2001 så det ville jo være oplagt,
men folk kan simpelthen ikke finde ud af at udtale det ens og det dur
bare ikke.
Gomezzo:
Hej Dennis.
Med alle de ting du laver eller har tænkt dig at lave er det nok
svært med et meget præcist rammende firmanavn. Har du overvejet, om
navnet netop skal afspejle, at du kan "alt" i kategorien medier,
herunder seo, programmering, salg o.s.v.
En mulighed kunne være uni... et eller andet, eksempelvis Unimedia
ApS. Dette navn signalerer, at der er tale om et firma med brede
kompetencer indenfor medier. Hvis det skal være mere specifikt bliver du
nok nødt til at skære din forretning lidt til...
Forresten er domænet unimedia.dk registreret men bruges ikke og
udløber til august. Hvis du ikke kan få det overdraget kan du formentlig
kræve det udleveret, hvis det fortsat er ubrugt, når du stifter dit
anpartselskab.
Held og lykke
Gomezzo
Lækkert det er sådanne indputs jeg virkelig kan bruge. Jeg vil lege lidt med Uni foran en masse kombination. Tusind tak for det.
Dog er jeg ikke meget for at kræve domæner. Jeg mener at hvis en person har været hurtigere end mig så er det bare øv for mig.
Ja, men jeg ville jo helst ikke have noget med mit eget navn eller efternavn, men regner også med at Drejer ApS bliver backup, hvis jeg ikke finder andet.
Prøv at skrive ned, f.eks. på nogle Post-It sedler, hvad der er kerneværdierne i din virksomhed. Det kan både være sådan noget som "Fleksibillitet" eller "faglighed", altså begreberne, men også "Uni-" som første led i noget sammensat osv. osv.
Derefter kan du prøve at kombinere på forskellig vis ved at flytte rundt på Post-It sedlerne og dermed danne en hel masse navne på kort tid. Hvis du sørger for at udfylde sedler nok inden du fristes til at begynde at kombinere, så får du garanteret en original idé, som oven i købet har en direkte relevans til en af kerneværdierne i virksomheden.
Simpelt og effektivt. Og så kan det også være sjovt....
D'erne står selvfølgelig for Dennis Drejer, ved godt det helst ikke skulle være noget med dit navn, men er det vel heller ikke direkte, og derudover kan du så have nogle sloganer ala'
Keep it simple, Online optimering til Meningmand, Vi starter fra bunden, osv osv osv .. ;)
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?