Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder ca. 1500,- for ingenting...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet i klørene på et ejendomsselskb fra Århus.

Jeg var så uheldig og underskive lejekontrakten sammen med min kæreste.

Vi fandt så udad ugen efter at dette firma havde en del konkurser på bagen. Samme bestyrelse i alle de nye selskaber, vi ville så udad kontrakten igen, vi havde så 3 mdr opsigelse.

Vi skulle betale for de 3 mdr frem til 1. januar 2010 og flyttede aldrig ind i lejemålet.

De fandt så nye lejere fra 1. november, men de krævede vi betalte for en halv mdr i november også, altså så både vi og de nye lejere betalte for samme lejlighed.

Vi modtog så igår et brev med vand og varmeopgørelse hvor de vil have ca. 1500 for vand og varme for de 14 dage vi havde betalt for i november.

Som sagt flyttede vi aldrig ind i lejemålet og de beholdte 1000 kr til netop vand og varme, det vil sige vi har betalt 2500 for 14 dags varme og vand og aldrig boet der..

Hvordan gør vi det bedst muligt nu ? Vi betaler ikke regningen da vi ikke bar brugt for 2500 kr varme og vand og de har taget den del fra indskud..

Jeg tænker bare nybyggeri hvor det koster 2500 hver 14. dag i vand og varme det lyder godt nok vildt :-O Lejligheden var ca. 80 kvm.

Hvordan er loven iøvrigt med at lade to lejere betale for samme lejlighed ?

Vi har desværre hørt mange der har fået regninger på over 30,000 ved fraflytninger og aldrig modtaget penge fra dem...

Iøjeblikket kører de med 3 navne, som jeg desværre ikke må nævne for amino

Mikkel

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:00

Hej Christian..

Jo de kender hinanden udmærket...

De er på fornavn med hinanden..

regner med at optage opkaldet når jeg ringer imorgen og spørg om det er en fejl ;-)

dog sikker på det ikke er en "fejl"..

Har tidligere snakket med llo, men de mente først de kunne hjælpe når jeg flyttede ind, men turde ikke flytte ind og nu kan jeg da se jeg er glad for aldrig og have gjordt det..

andre har fået opkrævning for leje af opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretrumbler som stod i lejemålene..stod der ikke i kontrakt

vildt man kan snyde så meget og bare fortsætte

mikkel

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 18:04

Hvis du alligevel gerne vil bruge det som dokumentation, vil jeg umiddelbart sige det vil være en fordel at lave kommunikationen skriftligt ;)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:12

Hej Kristian..

'Jeg har også tænkt mig at lave noget på skrift..

Jeg har også en lang mail fra dem da vi diskuterede om det andet :-)

Så alt gemt

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:26

en del af samtale:

Hej Jeanne!

Hvorfor siger i vores lejemål først bliver udlejet 15 nov, når vi idag 6/11 kan gå forbi og at der bor nogen i lejemålet nu ?

Vi har taget billeder af lejemålet fra alle vinkler så vi evt kan fremvise dem hvis det kommer så vidt til retten!. Lejligheden er fuldt møbleret. sofaer/malerier/blomster og så videre.
Vi ser jo så at vi ikke skal betale jer noget, så vi får 100% penge retur, max 8 uger efter 1 nov 2009. så seneste 27/12 09

Ser frem til at høre fra dig hurtigst muligt. meget skuffet over den politik i har :-(
.
Mikkel

Hejsa Mikkel

Det er korrekt at der er flyttet lejer ind i lejemålet, men kontrakten træder først i kraft pr. 15/11-2009. Det var de vilkår vi kunne leje lejemålet ud på, således at du/I kunne slippe fri af lejemålet, før opsigelsesperiodens udløb.

Med venlig hilsen 

Dansk Administrations Center A/S

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:18

Mail til Kontant - det er da en oplagt sag for dem - i sær hvis de har andre sager der er kommet ind omkring de samme personer!!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:36

Hej Helle

Basta og Kontant er kontaktet her til aften, kender et par der lige er blevet færdig med retsag der har varede i et år for at få indskud retur

Håber de tager det op :-)

Mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag nu fat i en advokat istedet for det mediecirkus Smile

Hvis du kender til en sag der netop er tabt, så tag dog og ring til den advokat på mandag.

Sæt strøm til Mikkel Big Smile

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:11

Udlejer er i sin gode ret til at tilbageholde et passende beløb til dækning af forbrug og uanset om der har været et forbrug vil der jo altid være de faste afgifter osv som man skal betale sin andel af, man kan nok diskutere beløbets størrelse, men når der foreligger et varmeregnskab bør det jo være til at gennemskue hvorfor det er som det er, hvis der ikke er vandmålere på alle lejemål fordeles vandregningen forøvrigt efter fordelingstal og kan derfor godt være større end 0 selvom i ikke har brugt vand i lejligheden.

Ligeledes er det ikke unormalt at man lader folk flytte ind før tid uden at de skal betale husleje før d. 1., i dette tilfælde kunne alternativet være at du som tidligere lejer ville have hængt på yderligere 2 måneders husleje, og så er det her da billigt sluppet?

Hvis du tager sagen i huslejenævnet kan du forvente en sagsbehandlingstid på et års tid, er det besværet værd?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)