Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og bredbånd

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Min omsætning er så lille, at jeg ikke er momsregistreret.

Jeg har talt med kommunen om hvad man kan trække fra osv., og har nogenlunde styr på det. Jeg har i al fald fået trukket de udgifter fra, jeg har behov for.

Dog har jeg to små spørgsmål:

1) Kan jeg trække halvdelen af min bredbåndsforbindelse fra jf. min virksomhed?

a: Det er en enkeltmandsvirksomhed, jeg har, hvor jeg servicerer kunder inden for IT. I den forbindelse bruger jeg mit eget bredbånd til at finde oplysninger, maile til kunder etc.

b: Jeg har en bærbar computer den har jeg fået lov til at trække halvdelen fra af, da jeg bruger den både til privat brug, samt mit job. - det er den eneste computer jeg har.

c: Jeg har en særskilt telefon, som jeg trækker fra jf, mit job)

2) Hvordan er reglerne for at trække taxa fra?

a: jeg har et par gange haft kunder, hvor jeg ikke havde andre transportmuligheder end taxa fordi det var sent om aftenen, og jeg skulle udføre jobbet inden for et bestemt tidsinterval, som jeg kun kunne nå, ved at gøre brug af taxa.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:28
Du må trække de udgifter fra, som er nødvendige for at erhverve, sikre og vedligeholde din indkomst. Dvs. taxaregning: Hvis det er nødvendigt at du kører i taxa i forbindelse med dit erhverv, er taxaregningen en nødvendig udgift (dog ikke momsen, taxaer er ikke momsede). Med hensyn til det andet, så er der tale om "blandede driftsmidler". Se denne lille tekst fra Iværksætteren her:

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 16:36
Tak for din kommentar, ud fra dine oplysninger, så vil jeg tage en kopi af mine telefonregninger, med bredbåndet på, og trække 50% fra jf. mit job.
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 17:04
hvad mener du egentlig med følgende : "Hvis det er nødvendigt at du kører i taxa i forbindelse med dit erhverv, er taxaregningen en nødvendig udgift (dog ikke momsen, taxaer er ikke momsede)."

Betyder det, at jeg skal trækken momen på taxaregningen fra, før jeg bogfører den?

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:07
Du kan ikke fratrække moms overhovedet fra momsfri udgifter.
Du opretter en konti uden momskode til disse udgifter i kontoplanen.
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 17:16
1) På taxakvitteringerne, som jeg har betalt med firma-visakortet, står der intet om moms på

2) På kvitteringerne til mit særskilte telefonnummer, står der intet om moms, (Teliataletid)

3) På en udenlands ordre, som jeg har købt over nettet, i forbindelse med en udgift, jf. kunde, står der TAX så og så meget af beløbet, skal jeg så ikke trække det fra?

4) På Visa-kort-kvitteringerne fra posthuset, jf. køb af frimærker og konvolutter står intet om moms

5) på mine udgifter til markedsføring er der 25% moms på de regninger jeg har betalt.

Som jeg har forstået det, skal jeg trække det beløb fra, som bliver hævet på min firma-visa-kort, det er måske ikke så enkelt?

Hvordan forholder jeg mig til disse 5 pkt.

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 17:21
1 ) Jeg skal måske tilføje at jeg har talt med skattekontoret på kommunen efter en 1 mdr. for at se om det jeg gjorde var korrekt.

2) Min tanke er, at jeg ikke skal momsregistreres på noget tidspunkt - jeg har tænkt mig at stoppe virksomheden, når jeg nærmer mig grænsen på de 50.000 kr hvor man skal moms registreres.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:24
Slettet - min lange udredning om moms er vist værdiløs i denne sammenhæng...

:-)

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:28
Der er da vist noget galt her.
Du kan da ikke trække moms fra noget som helst, når du ikke er momsregistreret.
Du behøver ganske vist ikke at være momsregistreret med din omsætning, men det ville da være en fordel.
Med din omsætning skal du kun afregne hvert halve år.
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 17:31
1 ) Når jeg spørger om de ting her, så er det kun til mit skatteregnskab, jf. min årsopgørelse. Jeg opgiver det som B-indkomst. Det er ikke et fuldtidserhverv, men et bijob jeg selv har skabt, ved siden af mine studier.

2) PS: Alle de råd, I måtte give, skal tage højde for at jeg ikke skal moms registreres på noget tidspunkt, da jeg finder mig et andet job efter end uddannelse, og arbejder således kun med det her for en periode.

3) Annette: Hvad er slettet, og hvorfor er det ligemeget? :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)