Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så få dog l.... spændt ordenligt fast !!!!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg kører fra MediaMouse i allerød og ind af Hillerød-motorvejen for at aflevere nogle tryksager til en kunde.

Næsten ved afslutningen af motorvejen sker der hvad der lige blev en ændring af min dag - og hvad der let kunne være blevet en ændring med langvarige konsekvenser:

Jeg kører i højre bane med lidt over 110 (ja, nu er det indrømmet - send blot girokortet...). Jeg bliver overhalet af en håndværker bil (varevogn) med en række lægter på taget. Han kører på den anden side af 130 (skønnet). Da han er nået en 40-60 meter forbi mig får vinden pludselig fat i lægterne og hele lortet, bortset fra en enkelt, ryger af og ud over vejen.

På den del af motorvejen er der kun to vognbaner - ingen nødspor - og kun en meters græs imellem vognbaner og autoværn. Den ene lægte glider over vejen og kommer over i den vognbane jeg kører i. Jeg når blot at konstatere at jeg ikke kan komme længere ud uden at ramme autoværnet og jeg ikke kan undgå at ramme lægten. Hvilket jeg så gør. Som sådan sker der ikke noget andet end bilen giver at hop, men da den ramme den våde smattede vej mister den vejgrebet på alle 4 hjul. Inden jeg får det mig kører jeg næsten sidenlæns på motorvejen. Hvad der så konkret sker ved jeg egentlig ikke, for det gik rigtig hurtigt og det må have være rene reflekser, men der lykkes at få bilen rettet op så den har snuden den rette vej uden den ramme autoværnet. Men da den får fat med forhjulene, så ryger bagenden ud igen og sådan bliver det ved en 3-4 gange før bilen har helt fat i asfalten igen.
Men næste reaktion er at kigge op i bagspejlet for at se om jeg har ramt andre eller om de også har ramt lægten, men der er intet sket bagude og lægten ligger på langs med den hvide midterstribe. Så lægger jeg mærke til at en lille sort bil kører oppe på siden med mig og fyren bag rattet sidder og giver mig "thumbs up" med et kæmpe smil og helt opspilede øjne.

Resten af historien ender med at håndværkeren havde kør sin bil ind i nødlommen længere fremme og jeg stoppede selvfølgelig bag ham og fløj ud af bilen. Jeg var simpelthen så gal og rystet at jeg intet kunne gøre andet end bede om hans visitkort og lynhurtigt tage et kig på min bil og konstatere at intet synligt var sket. Derefter to jeg et par billeder af bilen og ham og så kørte jeg. Da jeg så var nået ind på kundens parkeringsplads var det efterhånden gået op for mig hvor sindsygt heldig jeg havde været. Da jeg stod ud af bilen kunne jeg kun lige gå rundt om bilen og se at intet var sket overhovedet, inden mine ben nærmest opgav i en cocktail af adrennalin og jeg blev nødttil at sætte mig ind i bilen igen. Jeg ringede til kunden og sagde at jeg lige blev 15 minutter forsinket...

Men for pokker da hvor var det dog tæt på at være gået rigtig galt. Men nu kommer så også mit opråb til alle de håndværkere som kører rundt: FÅ SÅ DET L.... SPÆNDT ORDENTLIGT FAST!!!! Jeg har prøvet at få en murespand med ske, børste og det hele lige i kølerhjelmen fordi det blot lå løst på ladet af en håndværker-bil. Jeg ser dagligt alt muligt crap ligge i kanten af vejene rundt omkring; tagplader, murespande, rockwool-baller, trillerbøre og det mest sindsyge til dato: En hel MINIGRAVER tabt midt på kongevejen sent en aften i sommers! Tænk hvis det var sådan en der blev tabt ud foran en midt ude på motorvejen...!!

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 15:02
Fy for pokker.

Vi er glade for at du stadig er her.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Det er desværre ikke kun håndværkere, et sådant opråb gælder.

Vi har prøvet at køre på den jyske motorvej nordpå. Foran os kører en bil med trailer, og på traileren er en bil. Føreren kører (selvfølgelig) alt for stærk for bil med trailer på, så på et tidspunkt går det galt for ham, og det hele kommer i svingninger... Hvilket medfører at traileren kommer til at hoppe hen over vejen, så bilen bagpå ryger af... og ned på asfalten foran os.

Så bliver man så sandelig glad for at have en ny bil med ABS-bremser, ESP, airbags og alt muligt andet lort, for vi har aldrig prøvet at bremse så hårdt ned hverken før eller siden. Vi holdt dog heldigvis så stor afstand, at intet skete.

Idioten med biltraileren fik dog ikke en hel bil med hjem efter den oplevelse, og så kan man jo spekulere på, om han havde den forsikret... Vi håber ikke.

Desuden bedes folk med trailer med gammelt ragelse på vej til genbrugspladsen også spænde deres l... ordentligt fast. Hvor er det træls at skulle se på alt det, der tabes.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:09
Hej Jesper

Fy for den lede en ubehagelig oplevelse. Som tidligere Falckredder kan jeg fortælle, at der er RIGTIG mange af den slags....desværre

Jeg vil anbefale dig, at trille forbi en mekaniker og tjekket bilen ordentlig igennem, så der ikke sker noget om et par måneder

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:52
Dato: 21-11-2006 15:07:45 Forfatter: sandfær-andersen
Så bliver man så sandelig glad for at have en ny bil med ABS-bremser, ESP, airbags og alt muligt andet lort ...

Ja, og jeg er glad for at jeg kører en stor Volvo som kan tåle skraldet hvis det går galt

Jeg har også prøvet at køre bag trailere som har smidt alt fra senge til murbrokker. Er det mon de samme håndværkere som Jesper snakker om, som blot er kommet bag rattet af deres private bil?

Det skulle fandme koste kørekortet!

mvh Carsten

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:25

En gang for ca18år siden  var mig og en ven i LA - US and A for første gang og lige kommet ud af lufthaven :-)  Der leje vi en bil og kørte så ud på freewayen, en salgs motorvej inde i byen, ofte 8-12 spor med tons af biler...Vi kørte midt i myldertafiken og midt i spor 4 eller 5 tror jeg.  Med en masse biler for og bag os, ca 90km. altså rigtig tæt trafik men ikke langsom,,, Men   pludselige kunne man se bilerne fløj til siderne, og HER  midt foran os stod en HJØRNESOFA!!!  FUCKKKKKKKKKKKKK sage vi begge i kor og kørte lige uden om   i sidste sek.  efter vi kom uden om , så vi begge bag ud hvor det så helt vildt ud, bilerne smuttet uden om til alle sider i sidste sek., men vi så dog ikke nogen som ramte, men det gjort det helt sikker lidt sener... Men det var ikke færdig endnu, efter 4-5km på samme vej så vi et sammenstød som måske var 5-10min. gammel. Det var 2 biler af de storer dollargrin som var godt fuck up, og den ene var revet ½ over, bagpartiet lå 50meter fra forpartiet. og der stod  en flok sorte som var helt rundt på gulvet og sikkert nogen døde.... phyyhaa man oplever nok alle sammen hvor man siger DET VAR TÆT PÅ...

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:30
Puhhh, efter sådan en gang læsning - måtte jeg lige synke dybt et par gange. Selvom man jo godt vidste det ikke var gået helt galt, da du jo stadig kunne skrive, så fik jeg det sgu lidt skidt. Jeg håber ikke det komme til at påvirke dig alt for meget og du stadig tør at sætte dig ind i bilen. IT chefen herinde på, hvor jeg sidder et par eftermiddage om ugen, blev den anden dag kørt ned bagfra af en varevogn - som bare kørte videre!! Han ligger med smadret kæbe, ryg, fod og meget andet ... skal ligge stille de næste 5-6 uger. Hans råd var - husk refleskerne. Så hvis håndværkerne spænder deres møg fast og vi andre husker reflekser så er de to episoder ikke helt spildt.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:31

Dato: 21-11-2006 16:24:33 Forfatter: Biz. Since 1992

... Men det var ikke færdig endnu, efter 4-5km på samme vej så vi et sammenstød som måske var 5-10min. gammel. Det var 2 biler af de storer dollargrin som var godt fuck up, og den ene var revet ½ over, bagpartiet lå 50meter fra forpartiet. og der stod  en flok sorte som var helt rundt på gulvet og sikkert nogen døde.... phyyhaa man oplever nok alle sammen hvor man siger DET VAR TÆT PÅ...

Hold da kæft, det slår sgu alt jeg har set indtil nu

mvh Carsten

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:36
I skal også lige have denne her... så engang i tv hvor et  ælderægte par    kørte på en alm. landevej med ca 80-90km i timen.  Der kom så en truck   i modsatte side med gammel jern og stumper.  I det sek. som det ælder ægtepar passer trucken ryger der en lille stump jern af (et ca2-3cm stykke mener jeg kan huske) det røg så igemmen forruden og igemmen brystet på manden der kørte.  han overlevede men var rigtig "heldig"... 

Tænker selv nogen gange når man kører bag en truck fuld med biler eller kæmpe træstammer, det ser altid så vildt ud! tænk hvis en ruller af mannnn!!!...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:49
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)