Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe med problematik omkring en opsagt medarbejder.??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er en der kan hjælpe mig her.

Jeg har en medarbejder der er opsagt, og har sidste arbejdsdag d. 30/6-10

Men sjovt nok er hans sygefravær steget voldsomt siden jeg sagde ham op.

Jeg kan ikke bevise han ikke har været syg som han siger, så jeg beder om en læge erklaring, som jeg også får.

Der står hans sygefravær til at 1 arbejdsdag mere, og han kommer så på arbejde igen den efterfølgende dag.

Nu har jeg situationen igen, hvor han har meldt sig syg 3 dage i træk igen nu.

Hvad dælen kan jeg gøre her... Eller... ER der noget at gøre..??

Håber en klog kan hjælpe

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:02

Jeg kender ikke dine muligheder, men.....

Jeg er stor tilhænger af at man fritstiller med det samme. Han har naturligvis ikke lyst til at møde op på sin "tidligere" arbejdsplads. Han kan evt. trække energi ud af andre, hvis han kommer. Måske kan han ødelægge kundeforhold m.m. Derudover vil det jo i sagens natur, være en pine for ham.

Imo er der ingen grund til at insistere på at en fyret medarbejder, kommer og udfylder sit job. Gør det anstændige.....fritstil ham og gør det godt godt for begge parter i stedet.

Held og lykke med situationen...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:29

Enig! Lad nu bare den fugl flyve!

Nu skriver du jo ikke noget om hvorfor han er blevet sagt op, men hvis han nu føler sig bare det mindste urefærdigt behandlet, så er det jo hans eneste måde at få lidt "hævn" på. Har set den historie mange gange før.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:32

Bed om lægeerklæring igen.

Og gør det hver eneste gang han melder sig syg.

Tack evt. hans mobil så du kan se om han snyder dig ved at være på arbejde andetsteds de dage.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Du kan ikke gøre noget, andet end at købe dig fattig i lægeerklæringer, du alligevel intet har at bruge til.
Lad tingene køre, og så glæd dig over de dage, hvor vedkommende trods alt dukker op.

Det er desværre vilkårene, men som en anden skriver, så vil du nok heller ikke selv have den vildeste motivation i et job, hvorfra du er blevet fyret.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 12:45

Lige som Business skriver så, vil jeg tror det smarteste ville være at fritstille ham, for du kan risikere at han "ødelægger" din virksomheds forhold til nogle af dine kunder hvis han ikke for lyst til at søgere for at dine kunder for en god behandling.

Held og lykke.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:10

Jeg er ganske enig i forhold til fritstillingen, det koster nogle penge men giver fred og ro for begge parter så alle kan komme videre uden at skulle gå og skumle i krogene over f.eks. sygefravær, manglende motivation osv.

Det var også den løsning vi brugte sidst vi måtte tage afsked med en medarbejder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Hej

Jeg er helt enig i, at fritstilling er det eneste rigtige. Det andet alternativ er kun til irritation og ærgrelser ligesom der ikke er nogen der reelt ved, hvor stor uro og "baggrundsstøj" han kan lave.

Hilsen

Tonny

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:34

Jeg er også enig, fritstil ham og så er den ikke længere. Det er naturligvis surt at det skal være sådan, men sådan er det i fagforeningsdanmark. Køb dig ikke fattig i lægeerklæringer og lad være med at spild mere krudt på det. Han kan ødelægge meget for både dig og dit øvrige personale.

Mette

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:39

mss:
Det er naturligvis surt at det skal være sådan, men sådan er det i fagforeningsdanmark.

Kunne ikke have sagt det bedre selv.

Man kan altså godt forstå nogle hellere vil vælge udenlandsk arbejdskraft, så de slipper for alle de utilfredse medarbejdere, som straks bliver syge eller render til fagforeningen og kræver latterlige høje bod og erstatninger, så snart de bliver fyret.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)