Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder ifm likvidation af holdingselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har spørgsmål til mulighederne for personligt fradrag i forbindelse med likvidation af holdingselskab.

Der er indskudt 125.000 kr.

Aktierne som virksomheden har holdt er solgt med tab på ca. 80.000 kr....

De 80.000 kr. kan jeg få dem som personligt fradrag, når jeg likviderer holdingselskabet?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:54

Hej

Der kan foretages fradrag i aktieindkomsten, og det vil give et fradrag med en skatteværdi  på 28% af de første 48.300 og 43% af resten. (alt efter om du er gift, så er det kun 28% af 80.000).

Du har mulighed for at lave betalingserklæring i stedet for likvidation, hvilket er hurtigere og nok også billigere for dig.

Mvh

Per Tange

Dansk Revision Viborg

87255307

Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 22:56

Hej Per

Tak for svaret.

Et enkelt spørgsmål vedrørende betalingserklæringen.

Jeg kan læse at man hæfter for fremtidige krav...

Mit holdingselskab har ejet 20% af selskab jeg var ansat som direktør i. Dette er jeg ikke længere.

Jeg har solgt mine aktier. Der er ingen andre udeståener i mit holdingselskab...

Vil det være sikkert med betalingserklæring... eller kan der være hæftelser fra det selskab jeg var medejer af (via holdingselskabet)....Jeg skal være helt sikker på at jeg ikke løber ind i udfordringer i fremtiden!

Lige nu bliver holdingselskabet en tom skal uden ejerskab af aktier om med et tab på de ca. 80.000 på salget af aktierne.

På forhånd tak for hjælpen (og den eventuelle besparelse!).

Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 23:15
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)