Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PBS ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Juul Frederiksen:

Martin:

Måske du skulle kigge lidt på Euroline igennem ePay. Der er indløsningsaftalen gratis, og den dækker Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro og Diners Club.

Tak for dit svar Martin :-)

Problemet er at jeg skal ha startet en ny webshop op. Og i den nyhed du linker til står der i bunden:
* For at ansøge Euroline om en indløsningsaftale skal du kunne fremvise mindst ét årsregnskab for din virksomhed.

Kunne jo godt være at du havde haft virksomhed før du startede webshoppen.

Jonas Juul Frederiksen:
Men det kunne da være at man kunne tale dem til fornuft. Men jeg vil også gerne have svar på om en person med Visa/Dankort også kan bruge hans/hendes Visa/Dankort i en shop som ikke tilbyder Dankort? Så burde de vel bare kunne bruge selve Visa-delen af kortet, som ikke har noget med Dankortet at gøre?

Betalingsgateway'en vil automatisk benytte visa kort delen, hvis du ikke modtager dankort. Så der er ikke noget problem der. Vedkommende skal typisk ikke engang vælge om han/hun vil bruge dankort eller visa delen af personens kort. Det gør alle de gode gateways selv.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:50

Jonas Juul Frederiksen:
Men det kunne da være at man kunne tale dem til fornuft. Men jeg vil også gerne have svar på om en person med Visa/Dankort også kan bruge hans/hendes Visa/Dankort i en shop som ikke tilbyder Dankort? Så burde de vel bare kunne bruge selve Visa-delen af kortet, som ikke har noget med Dankortet at gøre?

Ja, hvis man har Visa/Dankort kan man sagtens købe i shops som ikke tilbyder dankort, derved hæves på Visa-delen af kortet. (Ellers ville det også være ret ligegyldigt at der var Visa på, hvis ikke man kunne bruge visa-delen??)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:50

EDIT: besked slettet, sorry - det var en dobbelt post.

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:57

Martin:

Jonas Juul Frederiksen:

Martin:

Måske du skulle kigge lidt på Euroline igennem ePay. Der er indløsningsaftalen gratis, og den dækker Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro og Diners Club.

Tak for dit svar Martin :-)

Problemet er at jeg skal ha startet en ny webshop op. Og i den nyhed du linker til står der i bunden:
* For at ansøge Euroline om en indløsningsaftale skal du kunne fremvise mindst ét årsregnskab for din virksomhed.

Kunne jo godt være at du havde haft virksomhed før du startede webshoppen.

Jonas Juul Frederiksen:

Betalingsgateway'en vil automatisk benytte visa kort delen, hvis du ikke modtager dankort. Så der er ikke noget problem der. Vedkommende skal typisk ikke engang vælge om han/hun vil bruge dankort eller visa delen af personens kort. Det gør alle de gode gateways selv.

Nej jeg har aldrig selv drevet virksomhed. Men jeg har været igang med at starte op mange gange. Men det bliver aldrig til noget pågrund af de mange skjulte opstartsgebyrer der sniger sig frem hele tiden.

Okay, jamen så er det vel intet problem, hvis jeg kun vælger at tage Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro og Diners Club samt Paypal.

Hvad kan ulemperne og fordelene være ved denne idé?

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 13:57

Dobbelt post!

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 14:04

Hvilket markede vil du operere i?

I Danmark med danske kunder?

Hvis ja, kommer du i mine øjne ikke udenom PBS.

Dankort transaktioner er stadig billigere end alternative indløsers priser for indløsings af int. kort.

Mange af de indløsere som udelukkende håndterer internationale kort fordrer 3D-secure... særligt til nystartede butikker.

Og tro mig: du ønsker ikke at anvende 3D-secure hvis du primært henvender dig til det danske markede.

vh

thomas

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 14:07

tj:

Hvilket markede vil du operere i?

I Danmark med danske kunder?

Hvis ja, kommer du i mine øjne ikke udenom PBS.

Dankort transaktioner er stadig billigere end alternative indløsers priser for indløsings af int. kort.

Mange af de indløsere som udelukkende håndterer internationale kort fordrer 3D-secure... særligt til nystartede butikker.

Og tro mig: du ønsker ikke at anvende 3D-secure hvis du primært henvender dig til det danske markede.

vh

thomas

Det er her på det danske marked! Så ja, det er her i Danmark og danske kunder..

Jeg har slet ikke styr på hvad 3D-secure er for noget? Men det lyder ikke som om det er noget specielt godt. Det skal siges at jeg er meget ny til det her med betalingsløsninger.

Så det bedste vil altså være at ofre de 3500 kr til PBS og derved kunne modtage Dankort osv. ?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:52

Dankort hos PBS koster jo kun 1000 kr. om året og 250 kr. i oprettelse. Det er de andre kort der koster 3500 kr.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:02

Martin:

Dankort hos PBS koster jo kun 1000 kr. om året og 250 kr. i oprettelse. Det er de andre kort der koster 3500 kr.

Præcis, og mange betalingsgateway systemer understøtter at du har differentierede indløsningsaftaler.

Således kan du godt have en indløsningsaftale hos PBS til håndtering af dankort, og så lade en indløsningsaftale hos Euroline eller andre banker, håndtere de internationale kort træk.
Derved slipper du for de 3500 årligt, og er ikke tvunget til PBS setup'et på andet end dankortet.

Forhør din betalingsgateway udbyder hvad de kan i denne henseende.

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 17:43

Lars Meyer:

Martin:

Præcis, og mange betalingsgateway systemer understøtter at du har differentierede indløsningsaftaler.

Således kan du godt have en indløsningsaftale hos PBS til håndtering af dankort, og så lade en indløsningsaftale hos Euroline eller andre banker, håndtere de internationale kort træk.
Derved slipper du for de 3500 årligt, og er ikke tvunget til PBS setup'et på andet end dankortet.

Forhør din betalingsgateway udbyder hvad de kan i denne henseende.

Så det i faktisk siger er at jeg kan oprette mig hos PBS og betale 250 kr og få en aftale med dem om at jeg kan tage dankort og edankort. Og derved kunne jeg tage kontakt til Euroline, som jo er gratis at oprette sig hos. Og derefter kunne jeg så få en billig måde hvorpå jeg kan få Visa, Visa Electron osv?

Nu synes jeg det hele ser lidt mere lysere ud :-)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)