Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessentselskab-fordeling af ejerandel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glæder mig til at komme i gang med denne side. Det ser ud som om, at jeg kan få rigtig meget glæde af den.

Jeg har lige oprettet et interessentselskab. Vi er to, og nu er spørgsmålet så:

Jeg skal stå for 95 procent af det, og min partner 5 procent. Dvs at han f.eks ikke skal betale så meget i SKAT som var det 50/50. Jeg har ledt alle steder (også på SKATS hjemmeside) men jeg kan ikke finde svaret.

Hvordan gør jeg det? Eller er det kun, den måde vi indberetter på til SKAT der har betydning

Jeg læste også lige på en hj.side for selskabsformer, at man skal lave årsregnskab, er dette stadig gældende?

Jeg er helt ny i gamet og et andet, måske lidt dumt spørgsmål, hvilke datoer skal vi indberette til SKAT mht moms?

(og skal man stadigvæk indberette når momsen er 0- altså først fra man har solgt for mere end 50.000 kr eller skal man stadigvæk indberette og så bare indberette moms til 0.

Jeg takker på forhånd for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27

spørgsmål:

eg skal stå for 95 procent af det, og min partner 5 procent. Dvs at han f.eks ikke skal betale så meget i SKAT som var det 50/50. Jeg har ledt alle steder (også på SKATS hjemmeside) men jeg kan ikke finde svaret.

Hvordan gør jeg det? Eller er det kun, den måde vi indberetter på til SKAT der har betydning

Jeg læste også lige på en hj.side for selskabsformer, at man skal lave årsregnskab, er dette stadig gældende?

Fordelingen af overskud og heraf beløbet, der skal beskattet afhænger af jeres interessentskabskontrakt. Ved indberetningen til selvangivelsen til SKAT, anføres fordelingen for I/S'et, så det burde være ligetil.

Der skal altid udarbejdes et årsregnskab, som du kan indsende til SKAT, hvis de beder om det på et senere tidspunkt.

spørgsmål:

Jeg er helt ny i gamet og et andet, måske lidt dumt spørgsmål, hvilke datoer skal vi indberette til SKAT mht moms?

(og skal man stadigvæk indberette når momsen er 0- altså først fra man har solgt for mere end 50.000 kr eller skal man stadigvæk indberette og så bare indberette moms til 0.

Du skal typisk indberette moms pr. kvartal, hvor denne forfalder til betaling 1 md. + 10 dage efter kvartalsafslutningen, d.v.s. 10/2 og 10/5 og 10/8 og 10/11.

Ja, der skal stadig indberettes en 0-angivelse. Dette gælder uanset omsætningsgrænsen, hvis man er momsregistreret.

Hvis man ikke er momsregistreret er der ingen indberetning af moms. Momspligten indtræder ved overskridelse af omsætningsgrænsen på kr. 50.000 på en 12 mdr. periode.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 26. Apr 10
Skrevet kl. 11:18

Hej Tonny,

Mange tak fordi du tog dig tid til at svare.

Har jeg så forstået det korrekt, at når jeg opstartede og fik CVR fra 1. apil 10, så skal jeg først indberette den 10/8-10

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23

Hej!

Ja...10/8/2010 for Q2 2010!

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Apr 10
Skrevet kl. 12:09