Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er PHP ! :b?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William,

Har du gjort dig nogen tanker om hvad du skal kunne med siden, når du er logget ind? Er det for at opdatere siderne online, eller skal du have nogle helt andre muligheder? 

Du kan godt bare kast dig ud i at lave noget php selv, men afhængig af størrelsen af dit projekt, vil der komme spørgsmål vedrørende vedligeholdelse, og sikkerhed.

Hvis du kan komme med lidt flere informationer om hvad du har i tankerne, og evt for skrevet det ned i en kravspec, så kan jeg hjælpe dig med at finde en løsning.

mvh

Lars

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Det tager omkring 2 minutter at installere WAMP, og det er incl download. Men det må han så selv vurdere.

 

Ja, det er flot han kan copy paste, men han skal stadig regne ud hvordan tingene hænger sammen for at få det ind på hans egen hjemmeside, som han (som jeg forstår det) allerede har lavet i HTML.

 

Ja det tager ikke mange minutter at installere.... Men hvor lang tid tager det at få en "Hello World" op at køre? Har man et webhotel, der understøtter php og et domæne, tager det lige præcist så lang tid, det tager at oprette et .php-dokument i notepad...indsætte <?php echo "Hello World" ?> i det og så smide det op på sin server.... Så min pointe er bare... Vil du bruge tid på at sætte dig ind i hvordan du bruger en WAMP, inden du kan komme igang med at skrive php? Eller vil du bare gerne igang med at skrive noget php? Det må man jo så selv vurdere.... Min holdning er bare at for den mindre bruger, der bare gerne vil lære lidt om php og skrive f.eks. et login-system, så er det tusinde gange nemmere, at springe mellemmanden over og bare køre det igennem en webserver.....

 

Derudover er en af fordelene ved php jo at det hænger så godt sammen med HTML, så jeg kan ikke se det skulle være noget problem, at han har kendskab til HTML eller har skrevet sin side i HTML?

 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan oprette et gratis Webhotel hos whitehat.dk og lege med det.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama du ved ikke noget om hvordan WAMP fungerer kan jeg høre, så lad være med at udtale dig før du har sat dig ind i tingene.

WAMP installeres med alting forudinstalleres for at have en kørende server. php filen ligges i www mappen (som på et webhotel) og så køres den fra http://localhost/helloworld.php. Efter min mening er det hverken nemmere eller sværere end at købe et webhotel.

Arbejdsgangen er en del hurtigere (bare gem, ingen uploade) og så er det gratis.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb

 

For det første er målet at få en hjemmeside op at køre. I den forbindelse skal man bruge et webhotel, hvadenten du kan lide det eller ej. Så hvad er problemet med at køre det herigennem til at starte med? Vil det i sidste ende ikke spare en masse besvær, hvis man har tænkt webhotel med i sin løsning fra starten af, istedet for at skulle tilpasse den færdige løsning til et eller andet webhotel?

Dernæst har han sagt at han skal bruge php til at lave et login-system - mon ikke han skal have noget database indover det?

Men som sagt er det jo op til folk selv.... Jeg ser bare ingen grund, for almindelige brugere, til at rode sig ud i et eller andet større teknisk krumspring, når man (for 29,-) kan få en løsning med database og hele lortet...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der er database med i WAMP også? Jo..

Ja, målet er en hjemmeside, men hvis han skal bruge 6 måneder på at finde ud af hvordan han skal få hans login til at fungere er der vel ingen grund til at betale allerede fra nu af.

Jeg hopper ud af denne diskussion, det er op til ham selv at afgøre hvordan han vil håndtere det. Jeg har sagt hvad jeg synes og det var sådanset det eneste jeg ville i denne tråd (og så aflive usande påstande, eventuelt spare ham for lidt penge).

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Fama,

Som Gweb siger, så burde du sætte dig lidt ind i tingene før du udtaler dig.

Downloader du WAMP pakken, så er du køreklar på under 5 min og kan sætte dit echo output ind og køre det. Installationen af WAMP fungerer ligesom ved det spil, så ingen problemer der.

Køber han et webhotel skal han først og fremmest have penge op af lommen, der går nogle timer før det hele er aktiveret (Hvordan kan han så komme i gang hurtigere med et webhotel?), og dernæst er et domæne ikke en engangsudgift, det bliver betalt pr. år.

@William

Jeg vil ligesom Gweb foreslå dig at hente WAMPP lige her , det er selvfølgelig kun hvis du har Windows, hvis du benytter Mac skal du hente et andet setup

Dernæst vil jeg råde dig til at kigge på diverse tutorials - Tutorialized plejer at være rigtig god. Det kunne også være en idé, at kigge noget kode fra andre projekter igennem når du kommer lidt længere - det kan tit give et bedre indblik i, hvordan det hele fungerer :-)

Held og lykke med det i hvert fald!

Hav en god dag alle sammen

Med venlig hilsen
Mark Andreasen

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark

 

Nu er der tale om at manden skal have en hjemmeside op at køre.... Så hvad med om dig og gweb satte jer sammen og læste det oprindelige indlæg, inden i udtaler jer?

Jeg står stadigvæk ved at det giver langt mere mening, at investere i et webhotel.... Så slipper han for forsinkelser, når han er klar til at launche sit site....ja og så er det også titusinde gange nemmere at få moster Karen i Slagelse til at komme med input på noget der ligger på nettet, istedet for localhost....osv. osv....

 

Vi er helt enige om at man ikke bliver php-ekspert på en weekend.... Og det ville da heller ikke være overraskende, hvis spørgeren kaster håndklædet i ringen og køber sig til en login-løsning.... Men ligegyldigt hvad er det mit klare indtryk, at det her handler om at få en hjemmeside op at køre....og så kan du og gweb sidde herfra og til juleaften og lovprise WAMP - men uden et webhotel løser det altså ikke den overordnede opgave.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)