Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til og redde virksomheden ud af dårlig beslutning om ansættelse af dårlig sælger?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kender løsninger til hvor det er muligt, at låne 150 tkr. når banken ikke vil?

Jeg driver en virksomhed med 10+ ansatte og virksomhedens oms./omk. er som sådan i ballance nu, men har for 6 mdr. siden ansat en sælger der viste sig intet og sælge, hvilket i vores størrelse af virksomhed har været katastrofal beslutning. Denne beslutning har nu trukket virksomhedens likviditet markant ned og der kæmpes nu benhårdt for dens videreførelse. Til info er sælgeren afskediget og stopper snart.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:03

Dette skal ikke ses som en anbefaling, men hvis det er sidste udvej så findes det grå lånemarkede stadigvæk .Hvis du vælger dette, så bør du nøje overveje konsekvenserne af din beslutning!

Hvad var bankens begrundelse, for det er ligesom der mangler noget i dit indlæg...

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:04

Hej TB2..

Jeg kan ikke hjælpe med lån, men kan fortælle hvordan jeg kører det med sælgere :-)

Jeg har i første omgang fået et Callcenter igang med at sælge og de får provision, altså ingen salg ingen løn!.

Jeg skal fra på mandag have min egen sælger hos mig og det er i første omgang i 4 uger. Jeg har så 4 uger til at se om denne herre har det der skal til for at sælge mine produkter og det er i de 4 uger gratis.

Er han så en god sælger der kan levere varen kan han derefter få 6 mdr hos mig med løntilskud og så kan jeg bygge en opsparing om i den tid.

Efter de 4 uger + 6 mdr ja så skal han have en helt alm. ansættelse og så kender jeg alt til hans talent enden jeg skal betale en fuld løn.

Det kan selvfølgelig ikke redde jer lige nu, men vær og overveje til en anden gang :-)

Mikkel

Tilmeldt 24. Apr 10
Skrevet kl. 14:21

Hej Casper

Deres begrundelse var mangel på mulighed for ejerne kunne stille yderligere sikkerhed, samt de ville se yderligere 3 mdr. drift først. Det er jo så lidt svært og vise sikker drift, hvis ikke vi når så langt. Dette ovenikøbet på trods af ejerkredsen selv står klar med 300 tkr. og blot mangler de sidste ... Huh?

Det grå marked, kender jeg ikke og der er ikke mange der reklamerer med det, givetvis af visse årsager Whisper Men I sidste ende kan det være en nødvendighed, så vi kan komme igennem de kommende mdr., hvor de andre sælgerne nu har vist sit værd, vi er kommet af med lønudgiften på den dårlige beslutning, samt vi får leveret allerede bestilte ordrer.

Venligst TB2

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:26

Med det grå markede mener jeg eksempelvis en virksomhed som pengeautomaten. De har en højere rente, men kræver ikke helt den samme sikkerhed som bankerne.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:37

Det er ikke muligt at få de ansatte til at skyde penge i firmaet?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Apr 10
Skrevet kl. 14:50

Jo det kunne vel også være en løsning, men giver jo også del uro, da mange måske så vil mene, at de har retten til daglig medledelse ...

Tak for en mulig ide.

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 15:01

Hej,

Ville sende dig en PM, men kan ikke af en eller anden grund.

Du er velkommen til at sende mig en PM med lidt info om din virksomhed. Hvis din virksomhed er interessant kan det være vi kan hjælpe i en eller anden form. Men det kommer meget an på hvad din virksomhed laver mv.

God weekend,

Mvh. Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33

Hej

Det kunne måske være, at det var tid til et bankskifte.

Der må dog være nogle realiserede tal for den seneste periode samt årsregnskaber m.v. ligesom et budget for de næste 6-12 mdr. er et must.

Der er absolut muligheder for et bankskifte, selv på baggrund af de sparsomme oplysninger, som du er kommet med indtil nu.

Det grå lånemarked er et "last resort" ligesom I skal være opmærksom på, at det er jer personligt. der skal optage lånene.

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej TB2

Der er stor sandsynlighed for at vi kan skaffe kapital til din virksomhed. Det lyder jo som om at der er gode vækstmuligheder i virksomheden. Jeg vil derfor foreslå dig at tage kontakt til en konsulent der kan formidle kontakt til dit lokale væksthus, her er der gode muligheder for at få tilsdkud (betalt) dine udgifter til konsulent der kan hjælpe dig med at lave en handlingsplan og budgetter samt andet relevant materiale til brug for en forhandling med banken/bankerne.

Dernæst er der også mulighed for at låne 25.000 euro fra 1. juni 2010, hvis ellers regeringen får taget sig sammen og får EU lovgivningen gennemført nationalt. 

Jeg arbejder selv som konsulent med gode kontakter til det lokale væksthus Midtjylland.

Du må gerne kontakte mig hvis du vil have flere oplysninger om dine muligheder og som sagt kan udgifterne sandsynligvis dækkes af tilskud fra Væksthuset.

Du må gerne sende mig en PM på: am@Nr1-okonomikontoret.dk

de bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)