Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS-løsninger (web->sms)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og kiggede på hvad der var af løsninger, hvor man kan sende sms'er ud til folk (á la nyhedsbrev) via sms.

Jeg synes at det er svært at finde udbydere og jeg undrer mig over sms skal koste fx.mindst  20 øre pr. stk, uanset hvor mange man køber ad gangen.

Der er vist nogle gutter der har rendyrket deres seo-evner ift sms, da der kommer masser af ens sider med det samme bloglignende design ;o(

Hvad/hvem bruger I og hvor meget koster det?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:37

20 øre per sms er ikke dyrt.

Og du skal nok sende seriøst mange for at få prisen længere ned, især hvis det er 20 øre inkl. moms.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:43

Hmmm....det undrer mig bare, da man som regel kan sende sms fra et alm. mobilab. til samme pris....

Anyway.....kom gerne med udbydere, hvis I bruger den slags ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:55

Beklager hvis det er fuldstændigt ubrugeligt... I så fald må du tæske mig med en våd søndagsberlinger ved lejlighed :)

Men med udviklingen i smartphones er det vel ikke umuligt, at finde eller få lavet en app, der klarer det fra den platform? Det er bare en strøtanke, så tag den med et gran salt.... Men er den helt ude i hampen?

Man skal naturligvis væbne sig med det rette abonnement, da de fleste flatrate-abonnementer eksplicit forbyder den slags adfærd. Men det skulle undre mig meget hvis der ikke allerede var en app på markedet eller du billigt kunne få lavet en.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 14:07

Business:
Hmmm....det undrer mig bare, da man som regel kan sende sms fra et alm. mobilab. til samme pris....
Ved afsendelse af SMS teleselskaberne imellem afregnes internt et beløb (jeg mener faktisk det er netop 20 øre), dvs. sender en Telia-kunde en SMS til TDC, opkræver TDC 20 øre fra Telia.

Ved alm. privat SMS-brug betyder dette ikke det store, da der er en vis sandsynlighed for at TDC-kunden svarer Telia-kunden tilbage, og regnestykket i disse tilfælde således "går lige op".

Ved en bulk-udsendelse som din modtager du ikke svar retur, og udbyderne er derfor nødt til at prissætte så de får deres omkostninger dækket ind.

Men - kig evt. hos teleselskabet BiBoB, de tilbyder adgang til en SMS-gateway via. et lille program de har lavet, eller du kan selv kode et system op mod deres API, her er prisen nede på 15 øre/besked - dog med en begrænsning på 4 SMS/minut så er det vigtigt at dine modtagere alle får beskeden "samtidig" er denne løsning ikke brugbar.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:22

Beklager at jeg går off topic... Men helt off topic er det alligevel ikke, så jeg håber i kan tilgive mig :)

Men jeg har et spørgsmål til dig Michael. Hvordan kan BiBoB tilbyde en løsning til 15 øre, hvis de får en regning tilbage, der lyder på 20 øre? Man må vel antage BiBoB heller ikke modtager nogen nævneværdig trafik tilbage, selvom der er en begrænsning på 4 SMS/minut?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 14:26

Fama:
Men jeg har et spørgsmål til dig Michael. Hvordan kan BiBoB tilbyde en løsning til 15 øre, hvis de får en regning tilbage, der lyder på 20 øre?
Jeg kender intet til BiBoB's aftale/prissætning med deres netværksoperatør (Telenor), men afgiften (som jeg heller ikke er 110% sikker på er 20 øre - slå det evt. efter på http://itst.dk) betales som nævnt kun når beskeder sendes mellem netværksoperatørerne, man kunne nok forestille sig at BiBoB/Telenor kalkulerer med at en vis procentdel af beskederne sendes til kunder indenfor eget netværk.

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 14:35

Hej Business,

Vi har en løsning i et af vores produkter hvor du kan indsætte en IFRAME på din hjemmeside som folk kan til og afmelde sig SMS nyhedsbrev og alm. nyhedsbrev. Via vores online system kan du så udsende nyheds mails eller nyheds SMS med specialtilbud og lign til dem der har sagt ja til at modtage dette.

Det hele gør du via et super brugervenligt system.  Det er rigtig godt og effektivt værktøj til eks. at sende info til kundeklub om at der er 25% rabat på behandlinger i morgen hvis man kan se der er ledig kapacitet, eller få små beskeder ud som der skal reageres på her og nu.

Prisen er 79 kr. per md for selve systemet og 50 øre per SMS medmindre du kommer op i meget høje volumener, så kan vi godt lave en rabat. Men det koster desværre en del mere via SMS gateways end via alm. mobiltelefoner.

Skriv til mig på info (a) simpelside.dk hvis du vil prøve det.

Mvh. Thomas

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:47

@Business - Der er forskel mellem at sende igennem en gateway og via til mobiludbyder. Det er korrekt at mobilselskaberne har en termineringsafgift imellem sig på omkring 20 øre. Grunden til at Bibob kan sælge sms'er til 15 øre er at de har haft fat i Sonofon (da de hed det) og smed flere millioner på bordet og købte så mange sms'er så du tror det er løgn. Når man gør sådan noget, så kan man godt forhandle prisen ned.

Jeg er selv på vej med en sms service som nyhedsbrev og på sidelinien har jeg min egen sms service for private på www.tigernet.dk hvor du sender dem for 10 øre.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:55
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)