Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira Talkshow - Bevar fokus på ideerne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 4 person
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15101
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sorry men er der ik noget galt med det her talkshow?

Mikkel spørger hvordan man holder fokus på en ide/forretning, og ik flakker mellem 10.000 ideer...

Du svare hvordan du vil behandle nye ideer, inden koncepter mm udvikles...

Det er som om, at spørgsmål og svar slet ik hænger sammen!

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:30

Fashion-Seller:

Det er som om, at spørgsmål og svar slet ik hænger sammen!

Jeg tror det er en rigtig vigtig del at have ide facen delt op i 3 dele, og hvis man gør dette holder man derved fokus på sit nuværende projekt/forretning på en fornuftigt og overskuelig metode som ikke kræver forvirring af alle mulige andre ideer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:01

Jeg tænker som fashion-seller skriver :-)

Jeg vil sælge bananer og synes det er verdens bedste ide, men der sker ikke enskid med det salg, hvordan holdes fokus på at fp gang i biksen.

Drømmen på billed er ikke nok.

Alle får tanken, er den her ide nu god nok når der intet sker og så trænge man til lidt positivt.

mikkel

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:10

Hej Thomas,

Altid hyggeligt at se dig :-)

Lige et tip: Du har sørget for, at der lyst tændt bag dig. Og det gør faktisk, at du selv bliver endnu mørkere, for kameraet er meget mere interesseret i at fokusere på det, der er lys på. Så hvis du sørger for, at lyset er på dig og ikke bag dig, vil du blive meget tydeligere på skærmen.

Keep it up! Du kan jo evt. lave en del 2 af denne podcast, hvor du tænker lidt over, hvordan man holder fast på idéerne, når realiteterne begynder at ville lave om på idéerne. Altså når man fx vil starte med at sælge bananer, men det bliver så besværligt at få i gang, så man ender med at sælge tøjklemmer - fordi det er lettere.

Og go' lørdag!

Hej med dig :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47

Thomas De Oliveira:

Jeg tror det er en rigtig vigtig del at have ide facen delt op i 3 dele, og hvis man gør dette holder man derved fokus på sit nuværende projekt/forretning på en fornuftigt og overskuelig metode som ikke kræver forvirring af alle mulige andre ideer.

Der står jeg af...

Hvis man bruger en masse tid på andre ideer, så holder man jo ik fokus på et nuværende projekt (taler af dårlig erfaring!)...

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:16

Fashion-Seller:

Thomas De Oliveira:

Der står jeg af...

Hvis man bruger en masse tid på andre ideer, så holder man jo ik fokus på et nuværende projekt (taler af dårlig erfaring!)...

At dele ideerne op i 3 facer er netop for at spare tid, det tager aller mindst 2 minutter..

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:04

Thomas De Oliveira:

At dele ideerne op i 3 facer er netop for at spare tid, det tager aller mindst 2 minutter..

At du kan undersøge og færdiggøre ideer på 2 minutter er imponerende!!!

Men det har stadig intet med fokus på en forretning at gøre... Så jeg fatter ik, hvorfor du taler om det...

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:09

Fashion-Seller:

At du kan undersøge og færdiggøre ideer på 2 minutter er imponerende!!!

Hvor får du ordet færdiggøre fra?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:17

Thomas De Oliveira:

Hvor får du ordet færdiggøre fra?

Din video... Du får ideen, og putter den i skuffen, finder den frem og laver konceptet, og putter den i en mappe (groft beskrevet)... Nu siger du så, at det kan gøres på 2 min pr fase...

Men det var slet ik min pointe... Du får et spørgsmål, og svare slet ik på det... Det du beskriver har intet med fokus på sin forretning at gøre...

Du beskriver idebehandling, men det var jo ik det Mikkel spurgte om!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)