Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen er kun lige startet!

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

The-shop.dk:
Tror ikke på den med at halvdelen af os bliver hjemløse, så er det da ihvertfald temmelig sikkert ikke gode hårdtarbejdende mennesker, så er det folk der ikke gider, og folk der er uheldige, som fx en iværksætter der går godt og grundigt på røven ;-)

Nej nej ,slet ikke. Det siger jeg heller ikke :-) Men mange flere hjemløse vil der blive, og mange flere tydeligt ludfattige mennesker der lever af havregrød og går i laset tøj vil der også være.

Men altså så må må vi spænde hjelmen, og komme i gang igen, og lære af vores fejl.

Vi skal nok klare den :-)

God weekend. NU slapper jeg af

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 19:04

Hehe, det har du ret i... spænd hjælmen og hold tungen lige i munden ;-).. og hvis det ikke virker, så tag et ekstra job, så det kun kroppen det går ud over, og det går nok, bare jeg ikke skal nedgradere mit fladskærms tv, og bytte bilen ud med en cykel hehe..

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:06

Når staten sikkert også redder SAS, som de også reddede bankerne, så hvorfor skulle de så ikke endnu engang redde dem med felxlån. Siger en "dum" dansker med fastforrentede lån.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:22

Synes godt nok jeg sporer en alt for stor pessimisme i denne tråd... havregrød, laser og pjalter... det er måske sådan lige i overkanten. Nu er jeg så udpræget optimist af natur, så jeg har meget svært ved at se at det hele skulle gå hen og blive så ringe som nogen af jer forudser. Men måske det er rart at være helgarderet i forhold til »hvad sagde jeg« :·) Eller også er jeg bare mega naiv :·)

Jeg fornemmer at befolkningen generelt er mere positive. Jeg ser hvordan venner og bekendte er begyndt at bruge lidt penge igen, og ikke er så forsigtige som førhen. Jeg kender kun to som har mistet sit job pga finanskrisen. De har begge arbejde igen :·) De banker der stadig er her, viser bedre resultater - og man sporer også lidt bedre tider i USA.

Jeg tror også at vi kommer til at dykke lidt om noget tid - og så kommer vi op igen. Hvis medierne de så vil lade være med at male fanden på væggen.

Dertil skal siges at jeg ikke har forstand på dybere økonomi - og at dette kun er fornemmelser jeg har. Måske disse fornemmelser blot er en possitiv version, fordi jeg ikke ønsker at se det negative i øjnene - det kan meget vel være :·)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:23

Tim (NoTanShop):

Når staten sikkert også redder SAS, som de også reddede bankerne, så hvorfor skulle de så ikke endnu engang redde dem med felxlån. Siger en "dum" dansker med fastforrentede lån.

Det er vel begrænset, hvor mange penge staten kan trykke, før der går totalt hyperinflation i lortet...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:27

Hummm, så må jeg ud og låne nogle flere penge, inden der går hyperinflation i DK

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:30

Pessimist Vs Optimist. Det er økonomi vi taler om :-)

Du kender 2 der fik deres job igen, jeg kender 150.000 der ikke har fået deres job igen siden finanskrisens start. Og så kan du jo se de diverse hjælpepakker, hvem mon skal betale dem ? Ser og hører du ikke politikkerne tale om at der nu skal skæres i alt ? Mange danskere er så fattige at hvis du skærer mere, ryger de helt igennem.

Og så venter vi stadig på at husejerne ikke bliver holdt i hånden mere , uden sjove lån. Jo der er masser af spændende udfordringer foran os,også mange jeg slet ikke har nævnt endnu, såsom vores afhængighed af samhandel med andre lande. Andre lande som er endnu mere på skideren end os.

Det er ikke pessimisme, det virkelighed. Pessismisme er at sige at vi aldrig kan rejse os igen. Men altså finanskrisen er som trådstarter siger : kun lige begyndt.

Så spænd sikkerhedsselen´, og vær ikke bange for krisen som iværksætter, bare lad være med at gældsætte dig for hårdt. Dine konkurrenter er muligvis ved at dreje nøglen om, og kunderne er på vej til dig. Det heller ikke optimisme. Det også virkelighed.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er da udmærket klar over at det er økonomi vi snakker om - men mon du og jeg kan andet end at gætte og fornemme... Mange af de store gedigne økonomifolk tog også fejl - til trods for deres viden. Jeg ser selvfølgelig også at der skal spares miliarder - men det har der skullet før - og det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at ragnarok starter. Det lyder jo som om vi ligner et andet u-land indenfor det næste år.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 20:33

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er da udmærket klar over at det er økonomi vi snakker om - men mon du og jeg kan andet end at gætte og fornemme... Mange af de store gedigne økonomifolk tog også fejl - til trods for deres viden. Jeg ser selvfølgelig også at der skal spares miliarder - men det har der skullet før - og det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at ragnarok starter. Det lyder jo som om vi ligner et andet u-land indenfor det næste år.

Helt enig med Helle - hvad er det dog for noget? Finanskrisen er ved at slutte mange steder. Her på Als hvor hvor jeg bor, og som er et af de hårdest ramte områder, er der omsætningsstigning og virksomhederne begynder at ansatte igen. Der er ingen der lider nød og det hele ser lyst ud, i forhold til hvordan det HAR set ud.

Dem jeg kender har også fået job igen og nogle af dem er gået andre veje - det er dem, der set i bakspejlet, nu er glade for, at de fik en fyreseddel i sin tid. En fyring kan jo bane vej for noget mere nyt og spændende. Så slap nu af, for vi har sgu' et dejligt land.

I mit eget firma var jeg ramt af krisen i kort tid, men det er også ovre nu.

Geeked

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:15

Jeg er glad for at i ikke kan mærke noget til det, og lad os håbe det fortsætter sådan. Som sagt er der så 150.000 nye arbejdsløse siden krisens start, plus et boligmarked holdt i live via kunstige hjælpemidler, banker holdt i live via gigalån og hele stater der er ved at kollapse rundt omkring.

Men ja lad os ikke tænke for meget over det, og nyde hverdagen så godt som vi kan :-)

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)