Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alexa ranking - hvordan virker det?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino web nørder ;-),

kan I give mig en enkel forklaring på hvordan Alexa regner ud hvilken rank ens hjemmeside har? Jeg spørger,fordi vores hjemmesider "cykler" meget op og ned (heldigvis mest op..) syntes jeg?

Desuden er nogen hjemmesider der angiver at have betydeligt flere besøgende end vi har, rangeret betydeligt lavere end vores, så hvordan hulen beregner Alexa hvordan man ligger i rank, er der nogen der ved det?

(Mest af nysgerrighed, jeg bruger det kun som en "vejledning" i om det går bedre når jeg retter, vores hjemmeside ligger hos Tangora og det er, tør man sige, virkelig en pine og plage at bruge deres statestik modul, det går sindsygt langsomt og som oftest helt i stå, så det gider jeg ikke rigtigt :-/)   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

Hej Tom.

Jeg ved ikke lige hvilken formel de bruger etc., men dog at de kun registrerer de brugere der har en Alexa toolbar installeret. Derfor vil det aldrig være nogle tal man kan regne sådan voldsomt præcist med.

~ Amaris

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Fra  TP CON Skrevet kl. 13:02

OK, så er det ikke meget værd! kender du andre måder, der er mere præcise? Altså at følge udvikling i "besøgende" uden at skulle bruge sin egen (uanvendelige :-/) statestik?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 13:05
Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Fra  TP CON Skrevet kl. 09:29

Hej Michael,

Det vil jeg gerne, men jeg kan ikke lægge javascript ind, det tillader udbyder ikke jeg gør ......

Jeg har analytivs på "mine egne private", men ikke i firma regi, der kører den på Tangora og på Dynamicweb.  

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:32

Amaris Charvell:

Hej Tom.

Jeg ved ikke lige hvilken formel de bruger etc., men dog at de kun registrerer de brugere der har en Alexa toolbar installeret. Derfor vil det aldrig være nogle tal man kan regne sådan voldsomt præcist med.

~ Amaris

Det er ikke korrekt, at det kun er tal beregnet fra brugere af deres toolbar. De skriver i deres FAQ at de også benytter andre data "data obtained from other, diverse traffic data sources". Alexa er desuden uden tvivl den største og mest nøjagtige, så du kan roligt regne med de tal de giver dig.

Deres RANK er beregnet ud fra en kombination af besøg og sidevisninger. En hjemmeside kan godt have få besøg men mange sidevisninger, hvilket måske giver en bedre rank end en side med mange besøg men få sidevisninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56

umah:
Det er ikke korrekt, at det kun er tal beregnet fra brugere af deres toolbar. De skriver i deres FAQ at de også benytter andre data "data obtained from other, diverse traffic data sources". Alexa er desuden uden tvivl den største og mest nøjagtige, så du kan roligt regne med de tal de giver dig.

Hej Umah.

Det har ellers altid været min opfattelse at det var sådan det fungerede.  I følge dette svar, givet for ganske nylig i deres "Help system", ser det da også fortsat ud til at være tilfældet?

Han skriver godtnok "primary source", men også at det "ikke er korrekt", til spørgsmålet om hvorvidt de er begyndt at trække information fra brugere uden toolbaren.

Hvad den resterende del, der ligger uden for "primary source", så dækker over skal jeg ikke kunne sige. Men at det skulle være den mest nøjagtige information man kan få, det er jeg altså ikke helt enig i.

~ Amaris

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:11

Amaris Charvell:

Men at det skulle være den mest nøjagtige information man kan få, det er jeg altså ikke helt enig i.

~ Amaris

Hvis du har oplysninger omkring at Alexa giver ukorrekte stats, så vil jeg meget gerne vide det. Mange mill. mennesker bruger Alexa´s data til køb/salg af hjemmesider ... inkluderet mig selv, så jeg håber da bestemt ikke at deres oplysninger skulle være forkerte.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:13

Tom P Jensen:
Det vil jeg gerne, men jeg kan ikke lægge javascript ind, det tillader udbyder ikke jeg gør ......

Jøsses har du overvejet en anden udbyder ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:35

Kære Umah!

En case, som måske ikke er repræsentativ, men som dog burde vise, at man skal passe på med at lægge for meget i Alexas vurdering.´:

For en måneds tid siden lancerede vi Modebevægelsen.

Et opslag på Alexa viser, at det skulle være Danmarks 298. største side pt.

Nr. 295 er proshop.dk. Jeg tvivler svært på, at vi efter en måned har lige så mange besøgende som dem. Jeg kan ikke umiddelbart få oplysninger om deres besøgsstatistik.

For at få en krydstabulering med offentligt tilgængelige og valide data, så prøvede jeg at finde det site, der var medlem af FDIM (Foreningen af Intearktive Medier), der lå tættes på. Det er, så vidt jegse, Pleasure.dk, som ligger på en 274. plads. De har omkring 100.000 unikke besøgende per måned. Dér så jeg gerne vi var, men det er vi altså ikke efter 4 unger online. Måske om et år.

Så stol ikke for meget på Alexa.

Hvis jeg handlede domæner, så ville jeg krydstabulere med Google Analytics-statistik el. Gemius-statistik for den webnode, jeg kunne få adgang til, der lå tættes på besøgsmæssigt og mediekontekstuelt. A la pleasure.dk vs. Modebevægelsen.dk

Alt godt,

Kasper

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)