Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udvikling af startet internet portal.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen.

Min nevø og undertegnede startede for ca 1/2 år siden denne internet portal, med annonce salg til værktøjsmaskiner.

Tanken var at sælge års abbonementer til maskinhandlere og andre relaterede virksomheder, men denne branche vægter deres egen hjemmeside meget højt og mener at de selv kan få alle købere ind på Deres egen site.

Vi får køberne ind gennem adwords kampagner, både fra google, msn og yahoo, men har valgt ikke at forøge trafikken før vi får flere forhandlere på siden.

Da jeg synes vi står ved en blindgyde og ikke rigtig kan komme videre, vil jeg gerne høre om i har forslag til en effektiv måde at få maskinhandlerne til at bruge vores site.

Problemet er nok mest markedsføring, hvis nogen beskæftiger sig med dette og kan løfte opgaven høre vi meget gerne fra Jer.

Skriv Jeres mening om siden og kom med nogle råd til udviklingen af siden.

www.maskinbyen.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:57
Hmm.. Et godt sted at starte, er nok at lave nogle ændringer på siden.

En af de ting i lige kunne starte med, er at få nogle ordentlige billeder !!.. De billeder der ligger derinde er simpelthen så ringe kvalitet, at man ikke kan se noget på dem!.
Derudover kunne det nok være en god ting, hvis i virkelig vil tjene på siden, at få et mere "personligt" design, hvor i ligesom danner en form for grafisk identitet.. Siden som den er nu, ligner en af de ældre 90''er sider, der ikke længere bliver brugt.

Har i fornået at udrette noget for dem der allerede er på siden som forhandlere?. Det har i forhåbentligt jo, men en meget god idé kunne være at lave nogle cases, hvor i fik nogle af dem der bruger siden, til at skrive en kommentar til siden, og fortælle hvor fantastisk tilfredse de er med siden !..

I så fald at der skal laves designmæssige forandringer, så vil Fraende Media altid hellere end gerne give dig en rigtig god Amino-pris :).. Det er jo det vi er her for, at støtte hinanden :).

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:53
For at vide lidt om hvor der skal sættes ind, så kunne det være interessant at høre lidt om hvorvidt de besøgende fra AdWords kampagnerne rent faktisk klikker sig videre til forhandlerne, eller på anden måde reagerer på annoncerne.

Hvis I har en god konvererings rate på sitet, så er det et godt salgsargument overfor de forhandlere I gerne vil have ind på siden. Hvis de besøgende ikke konverterer til salg, så skal I nok sætte ind på et andet sted som f.eks. design som Brian Frænde foreslår, eller ved måske ved at tilbyde brugeren noget indhold som ikke er annoncer. Personligt bryder jeg mig i hvert fald ikke om at blive sendt fra en annonce side (adwords) til en anden (f.eks. jeres).

Men igen... undersøg hvordan de besøgende konverterer.

Tilmeldt 18. Nov 06
Skrevet kl. 12:15
Da vi køre tracing på siden, har vi info om brugernes adfærd, de fleste er relevante og kikker på flere annoncer på siden og vi får også tilbage meldinger fra maskinhandlere om at vi faktisk skaber trafik på deres hjemmesider. Mange iper kommer også igen på vores side.

Vores Adwords kampagner er meget målrettet efter at få unikke besøgende, der søger efter brugte maskiner til deres virksomheder og dette afspejles også i vores tracing.

Ang. Design af siden og billederne af maskinerne, vi har fokuseret meget på brugbarheden, det skal være hurtigt og nemt, hvilket vi også har fået ros for fra flere steder, billed kvaliteten er dårlig på nogle annoncer grundet den lave opløsning fra forhandelerens billeder, vi laver selv billeder til et format der ikke virke sløv på siden og forhandlerne kan lægge billeder ind i alle opløsninger.

Jeg mener også vi prøver på at sælge det vi skal, nemlig maskinerne, det er dem der fokuseres på, når man klikker ind på siden, designet af siden kan sikkert laves meget mere moderne og fangende, men brugbarehed er ekstrem vigtig.

Jeg har personligt solgt 2 stk. ældre gaffeltrucks gennem siden, så køberne finder os og det er relevante brugere vi har på siden, meningen med siden var også at virksomheder på sigt selv kunne afhænde deres brugte maskiner gennem vores side, feks. gaffeltrucks, drejebænke osv. her opnår virksomhederne en helt anden pris ved direkte salg uden et mellem led.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Dato: 19-11-2006 10:25:37
Forfatter:Poul Dalgaard
Skriv Jeres mening om siden og kom med nogle råd til udviklingen af siden.

Overvej jeres brug af billeder. Det første man ser på forsiden er en meget stor venstre-menu, og en række utydelige fotos. Når man klikker sig ind på dem, bliver de ligeså udtydelige. Jeg forstår ikke, hvorfor at I som mimimum ikke bruger den korrekte størrelse på billedet under de enkelte produkter - har i en eller andet fast procentsats, som I ganger op med?

Billedet på det første link, er det som kunden ser. Billedet på det 2. link er uforvredet og det kunden burde se:
http://www.maskinbyen.dk/viewImage.asp?num=0000310&from=Default&inNumParam=0&sizeParam=0&type=&text=&pris=     http://www.maskinbyen.dk/images/0000310.jpg

Arbejd evt. lidt med SEO og mere søgemaskinevenlige url''er, det kan være at der kan skaffes noget gratis trafik den vej.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Af en eller anden grund, havde jeg ikke set de andre kommentar før jeg skrev. Jeg vil dog gerne tilføje til ovenstående, at billederne (i de tilfælde jeg har set) er dårlige på grund af en programmør med manglende erfaring. Ikke på grund af dårlig opløsning fra leverandørens side.

Billederne behøver ikke alle sammen, at være 868px bred. Få ham til at fjerne den tvungne bredde på billederne, så de fremstår i deres naturlige størrelse.

Tilmeldt 18. Nov 06
Skrevet kl. 12:54
Det med opløsning på billederne, sender jeg lige videre til min nevø, det er ham der står for alt det med programmeringen på siden, men tror du har ret i at dette kan løses meget enkelt og det gør vi snarest.

Ang. menuerne i venstre side, kommer dette vist også under luppen.

Tak for hjælpen, det dejligt med noget konstruktivt.

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:04
Det er godt at høre at I har nogle gode konverteringer på websitet.

Mht. at få flere forhandlere ind på sitet, så kan I jo evt. tilbyde dem en gratis prøveperiode. Giv dem f.eks. en måned med gratis annoncer, eller 3 stk gratis annoncer eller hvad der nu lige passer. Når de så kan mærke at det giver trafik/salg så er de nemmere at sælge et abonnement til.

Derudover er det godt at bruge nogle af jeres gode statistiker i salgsmaterialet. "Show it, don''t tell it" som de siger. Vis dem de tørre tal og fortæl hvordan de kan tjene penge ved at være repræsenteret på jeres side.

Jeg ved ikke hvad jeres priser er, men det kunne måske også være et område at regne lidt på. Hvis I kan få X antal flere kunder ved at sætte prisen ned med Y% og den samlede omsætning så bliver højere, så er det jo værd at prøve.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)