Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM / NM næsten et bandeord på Amino

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Network Marketing er kommet for at blive her kan man komme igang uden den store risiko og hvis du gider at
gøre noget ved det ja så kan du faktisk opbygge en god forretning

- how det har jeg hvist nævnt flere gange - nåee ja det meste i denne tråd er jo også gentagelser - hvordan har folk dog tid til at tage disse drøftelser igen og igen når man samtidig udmelder impliucit ikke at være interesseret i denne forretningsform. Så lad den dog være og bliv glad over noget andet !

Uanset hvor meget der siges så er det en kendsgerning at der gøres gode og store forretninger rund omkring.

All the best - med dit forretningsområde uanset hvad det så er !Yes

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin

Martin Slot:

Følger du da med i udviklingen? Så en kæmpe stigning i aktiekurs på ca. 1 år er bare tilfældigt? 

Hvad beklager du? At du har en mening der er anderledes end min? Det skal du da have lov til at have. 

Hvor mange kunder har du haft som har lukket deres firmaer ned? Hvor store økonomiske konsekvenser har det haft for disse (hvis vi bare tager aps'ere, så har de vel som min. tabt 125t)

Menneskelige konsekvenser er selvfølgelig set både i MLM og traditionel virksomhed, og det er selvfølgelig rigtig skidt, men hører man efter når de erfarne folk forsøger at hjælpe en, så presser man ikke voldsomt på overfor nogen, hverken familie, venner, bekendte eller andre.

Denne form for argumentation er typisk MLM, hvor man i stedet for at forsvare et produkt eller et forretningsområde søger at angribe andre.

Det et jeg beklager, ved du udmærket godt betyder, at jeg absolut ikke er overbevist om hverken produkternes fantastiske evner eller virksomhedsformen.

Det at drage en sammenligning mellem traditionel virksomhed og MLM holder ikke, idet den traditionelle virksomhed har nogen helt klare forudsætninger for at kunne overleve. Derimod er MLM kunsten at få et "pyramidespil" til at blive anerkendt ved at sælge et produkt. Det er kun fåtallet, som rent faktisk lykkedes med et få en virksomhed ud af anstrengelserne. I realiteten er der faktisk mange MLM virksomheder, som indenfor de første 3 år bliver underkendt af SKAT, som værende  hobbyvirksomhed uden udsigt til overskud.

Du vil blive overrasket over, hvor mange tidligere MLM folk, som har søgt hjælp hos mig, men som du også selv er inde på, hvorfor skal man dog bruge en revisor til en MLM virksomhed? Det skal man heller ikke, slet ikke før en opstart, ganske enkelt fordi de økonomiske konsekvenser og beregning, som revisoren lægger på bordet vil afholde de fleste fra at deltage. Det er derfor ikke i MLM folks interesse at få inddraget revisorer eller andre regnskabskyndige i denne fase.

Jeg kan kun erkende, at du efterhånden har lært, hvordan man skal argumentere for en MLM virksomhed, men det går næppe i et forum som dette.

Min erfaring betyder følgelig intet i denne forbindelse, jeg synes bare, det er rigtig synd og ærgeligt for de mennesker, som mest af alt er blevet "bondefanget".

Jeg har i tidligere tråde været inde på, især de menneskelige omkostninger ved at deltage i MLM virksomhed, så den tror jeg lige at jeg vil lade ligge. Alternativt kan du søge på andre tråde med MLM eller NM virksomhed.

Hilsen

Tonny

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 15:30

Remydk:

Det kan godt være det bare er mig men MLM folk minder mig om Mormonerne - "Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige" og Jehovas vidner.

De er ligså irriterende med alle deres løfter osv.. Så hvorfor kan de ikke bare holde sig for dem selv. Det er vel de færeste nogenlunde intellektuelle mennesker der hopper på det de sælger!

MLM har intet med iværksættere at gøre. Jeg mener måske det ville gavne amino at få dem over på deres eget sub sub sub domæne Big Smile

helt enig. Da min Amino karma gjorde mig MLM pusher,  gjorde jeg alt for at komme  videre til næste level.

Den karma burde være under klemmesamler af første grad. Stick out tongue

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 18:49

Tonny Skov Pedersen:

Netop din bemærkning om mit "team" bekræfter jo, hvad vi hele tiden pointerer omkring MLM virksomhed.

Dine øvrige bemærkninger er meget bekendte, når MLM-folk argumenterer, idet de netop ikke forsøger at forsvare sin egen virksomhed (det er nok også håbløst), men derimod prøver at ændre fokus og fremsætte alle mulige og umulige sammenligninger fra andre erhverv.

Argumentationen holder bare ikke.

Tonny der sker meget i mit team  fx. hvor mange der starter deres nye forretning  men jeg kan også se hvad der bliver solgt af produkter og der er flere som har tjent lidt. Men det er måske ikke ok at tjene noget?

Agumenter som ikke holder ?

Må man ikke sige det  går dårlig i andre brancher? Hvorfor må man ikke fortælle om risiko i den ene branche holdt op mod den anden?  Så må du heller ikke komme med agumenter mod mlm. 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)