Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

? Enkeltmandsvirksomhed – mobiltelefon – multimedieskat ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Hej

Jeg har, ud over mit faste arbejde, et enkeltmandsfirma, som ind til videre har en omsætning på ca. 50.000 kr pr år.

1.

Hvis jeg i forvejen betaler multimedieskat via mit fastarbejde (pga. bærbar pc som også bruges hjemme + arb. Telefon), kan jeg så lade min private mobil incl. abonnement indgå i mit enkeltmandsfirmas regnskab fuld og helt?

(Jeg bruger mest mobilen privat men i nogen grad til mit firma.)

2.

Skal jeg kunne redegøre for et vist firmaforbrug for at jeg kan lade mobilkøb + abonnement + forbrug indgå i mit firmaregnskab?

Hvis hvordan skal dette bevises?

3.

Skal det være et virksomhedsabonnement for at det kan trækkes fra i mit regnskab – eller er det lige gyldigt om det er et virksomhedsabonnement eller et privatabonnement??

(vil jo sjovt nok gerne gøre det billigst muligt)

Eller er det udelukkende noget som det enkelte mobilselskab kan kræve?

4.

Er det nødvendigt at der står mit firmanavn som betaler/ejer af mobilen hos telefonselskabet (og på regningen) og f.eks. når man søger på www.krak.dk for at det kan indgå i mit regnskab??

5.

Jeg har to børn som har en mobil hver med tankop-abonnement – som begge står i mit navn.

Kan jeg også trække disse udgifter fra fra i mit firmaregnskab?

Og hvad med når jeg køber nye mobiler til dem?

6.

Jeg står og skal købe ny mobil – er der nogle faldgrupper som jeg skal holde øje med?

Håber der en nogen der kan hjælpe mig med svar på disse spørgsmål – så jeg hverken snyder mig selv eller skattefar.

Mvh Lars

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)