Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Affiliate netværk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen :)

Jeg er pt. igang med at skrive hovedopgave som markedsføringsøkonom.

Opgaven omhandler de problematikker og udfordringer der ses hos div. affiliate netværk. Der ses lige pt. en stigende tendens i netværk der har problemer med at betale deres kunder og ligger på randen til konkurs.

jeg arbejder ud fra flere artikler om emnet, i kan se en af dem på nedenstående link:

http://industrypace.com/frontpage/2010/4/8/affiliate-marketing-dirty-little-secret.html

Hvad er jeres erfaring, og hvad kan en eventuel løsning være efter jeres mening, og kan i i det hele taget genkende problematikken?

Jeg ser meget frem til at høre jeres respons, da jeg ved der sidder mange hardcore affiliate nørder herinde :)

På forhånd tak og rigtig god dag!

Mvh Thomas

www.Tholst.dk

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:44

Hej Thomas,

Min baggrund er fra en række affiliate websites, indenfor forskellige emner. Selvom der er over 20 netværk, benytter jeg normalt ikke mere end 4-5 af dem, upåagtet af der måske er nogle som kan give en bedre pris på enkelte kampagner. Omvendt ville jeg heller aldrig lægge hele min omsætning i en virksomhed.

Der er et langsomt cashflow. Eksempelvis vil leads der er generert 1. marts, typisk først komme til udbetaling d. 15. Maj. På den måde har virksomhederne flere måneders tilgodehavende stående, konstant...

Jeg har oplevet udbetalingsproblemer, men aldrig noget som ikke har kunne løses med en mail eller en telefonsamtale.

Slutteligt, så er det spillereglerne indenfor affiliate marketing. Et firma kan gå konkurs, og det skal ens virksomhed kunne stå igennem. For mig er det ikke det store problem som sådan, da jeg kun har faste udgifter, og ingen variable, som man eksempelvis ville have hvis man benyttede Adwords.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:26

Hej Casper,

Må man spørge hvilke Affiliates, du har god erfaring med, og hvem, der er hurtigst til at udbetale dine tilgodehavender? :-)

Jeg står nemlig selv overfor snart at skulle vælge affiliates til et kommende website?

Kunne i øvrigt også godt tænke mig en ekstra indtjening i kraft af et affiliate program, der også benytter facebook og google. Kan du anbefale nogen her?

Mvh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:37

Guava udbetaler d. 20 efterfølgende månede. De fleste andre 45 dage efter en månedes afslutning. Adservice har jeg rigtig gode erfaringer med. De har, uden jeg var opmærksom på det, tilskrevet min konto en rælkke leads fordi de har haft problemer med deres tracking på en kampagne. Smartrepsonsemedia har også udbetalt fast hver månede.

Det med jeg ikke bruger de andre affiliate virksomheder, betyder ikke at jeg ikke har en konto hos dem. Tingene kan hele tiden ændre sig, så det vil jeg også anbefale dig at gøre :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:10

Ok, tak.

Har du nogen erfaring med følgende Affliliates: Tradedoubler, Euroads, Webgains, Adfair, MikkelsemMedia, Mmmmedier?

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:16

Jeg har konto hos dem alle, og i mine øjne er der kun et netværk du skal holde dig fra. Men det kan du jo prøve at Google dig frem til :-)...

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:24

Tror godt jeg ved, hvem det er, da jeg fik et lille hint i en anden tråd tidligere i dag. Men googler dem lige...

Tak! :-)

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)