Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO med biindtægt fra selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lønmodtager, men overvejer at købe mig ind i en virksomhed. Der vil være tale om enten et K/S eller I/S, således at jeg kan udnytte tab (afskrivningeranlægsaktiver) som fradrag i min lønindkomst.

Såvidt jeg kan forstå har jeg i denne situation mulighed for at bruge virksomhedsskatteordningen (VSO). Jeg er dog usikker på hvordan denne ordning virker når jeg samtidig er lønmodtager.

Skelnes der mellem indtægt fra virksomhed og indtægt fra lønarbejde, således at min lønindtægt stadig blive beskattet efter de alminindelige personskatteregler? Eller er det således at al indtægt i et skatteår beskattes efter enten den ene eller den anden ordning?

Hvis det sidste er tilfældet, betyder det så også at jeg kan få fuldt fradrag for "personlige" renteudgifter under VSO - f.eks mit andelsboliglån (som jo er 100% "personligt")? 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er rigtigt, at du har mulighed for at benytte VSO i den givne situation.

Ordningen skelner imellem hvad der er indtægt fra virksomheden, og hvad der er indtægt fra lønarbejdet.

Der skal derfor laves en særskilt skattemæssig opgørelse for virksomheden (K/S’et I/S’et).

Hovedreglen er derfor at din lønindkomst bliver beskattet efter de almindelige personskatteregler, men et eventuelt underskud i virksomheden vil alt andet lige kunne bruges til at modregne i lønindkomsten.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)