Hej igen, Har lige været lidt fraværende :o) Som jeg skrev til dig i min mail (det kan de andre jo ikke se så derfor nævner jeg det her), så var mit gæt at det der ligger efter jpg billedet er temeraturdata. Efter at have søgt på kameraet, kan jeg se at formatet på storebroderen til kameraet er "JPEG (an individual file consists of infrared image, visual image, voice annotation and text annotation if any)", så det billede vi kan rive ud er det visuelle billede, og resten er, ikke bare IR (temperaturdata), men dælme også tekst og tale. (og der er ikke grund til at tro at formatet for M8 skulle være meget anderledes) Herudover ligger der sansynligvis også noget info om baseline temperaturer. Uden at jeg er mester i Thermofotografi, vil jeg tro at de data der ligger i billedet er relative i forhold til an baseline værdi, således at kameraet får en maksimal range uafhængigt af om det er et varmt eller koldt objekt der fotograferes - men det er bare et gæt. Jeg har ikke kunnet finde informationer om det faktiske filformat nogen steder.... mvh Jan |