Hej Guru, og alle andre i denne tråd!
Min erfaring, efter at have prøvet stort set alt i de sidste 8 år, er at når der er tale om
leveringer til private er der kun én mulighed: Post Danmark.
Pakketransportfirmaerne, GLS - DPD - DHL osv. - kommer i normal arbejdstid, hvor
kunden sjælendt er hjemme. Deres service med at lægge en seddel, hvor der står på hvordan
man kan kontakte firmaet og aftale ny levering virker ikke. Nogen gange glemmer chaufføren
at lægge denne seddel, andre gange glemmer kunderne at de har fået den. Og pakken går retur til
dig med returhåndtering til følge, og en utilfreds kunde der ikke har fået sin bestilling.
Dit DB bliver langsomt men sikkert spist op.
Post DK har de fleste steder aften omdeling - god ting. Det koster selvfølgelig lidt mere, men
de penge er godt givet ud, efter min mening.
Så,
Privatkunder: Post Danmark
Erhvervskunder: Pakketransportfirmaer eller vognmand, alt efter godsets størrelse.
En anden ting, som p.t. er meget aktuel, er pakketransportfirmaer og vognmændenes
problemer med rekutering og oliepriser. Det har betydet, at der gennem de sidste 6 mdr.
har været stor ustabilitet for mit eget vedkommende. Nye chauffører uden kendskab til
jobbet bliver kastet ind i en bil, med store udfordringer (!) til følge. Prisstigningerne på denne type transport
kommer snart - aktuelt for mit vedkommende ca. 8-10 % ved årsskiftet.