Dato: 18-11-2006 01:47:29
Forfatter: Remy Jessen Lorenzen
Man kan sige meget om Birkegaarden. Men de er dygtige til at få folk til at investere i noget forældet lort. Undskyld mit sprog. Vi fik ideen samtidig, ved at se homemakeover. Jeg har også solgt en del af disse låse. Ja jeg har endda solgt nogle fra samme firma.
Hvis du har investeret i det firma, håber jeg de har noget godt i ærmet. Da dette produkt er dødt. For de mange penge man betaler for låsen, kunne man købe en Iris-scanner som er lysår foran denne gamle teknologi.
Ja det er ufatteligt at Danskerne ikke undersøger markedet.
Med hensyn til montering af låsene så kan de monteres af endhver. En låse smed kan montere den for 100-150 kr.(hvis de vil!!) Jeg har mange historier fra kunder der har købt en lås af dem, og som har stået udenfor deres dør i regnvejr og døren vil ikke åbne!
Hvis man vil have en biometrisklås kan man bare købe en læser i Tyskland samt en el-låsekasse fra RUKO/ASSA. Ja se så er låsen også SKAFO kodkendt i rød klasse. Det er der faktisk et krav omkring hvis du er en virksomhed!
Så hvis jeg var dig ville jeg sætte mine penge på en Iris-scanner. Eller måske læse lidt mere om produktet (måske et mere neutralt sted end i prospektet) før jeg investere!
Lidt mere til det du skriver:
Prisforskellen kommer sig primært i at der er kvalitetsmæssig forskel på scannerteknik og krypteringsgrad på birkegaarden produkter!
Detter passer ikke. Det er den samme lås fra samme fabrik du kan købe i resten af EU. Desuden er den ikke sikker!
Som før nævnt er der stor fokus på at låsene skal være holdbare og robuste og holde til forskellige vejr og klima forhold, dog primært i Europa.
Det er rigtigt. Men låsen fra digilock er også fremstillet i Rustfast stål. Og den alu. kasse produktet kommer i kan du købe for 30-40 kr.
Det er også nævnt at største trussel kommer fra Asien, men at produkterne ikke er direkte sammenlignelige (kan jeg ikke vurdere).
Dette passer ikke det er 100% det samme. Undersøg markedet!
Flere af produkterne er patenterede hvilket også må betyde de kommer med noget, som tekologisk ikke er prøvet før!?
Nej igen! Hvor får du det fra?
Dertil kommer den designmæssige del på privat side. Audi sælger stadig biler i europa selvom man kan købe en langt billigere suzuki alto.
Til en vis grad har du ret her. Det er et godt design. Men synes ikke du kan sammenligen den med en Audi. Prøv med en LADA!!Hvis jeg tager fejl må vi håbe er tegningen ikke bliver stor nok, tænk at bruge 20 mio kr. på lort!
Igen må jeg sige at det er utroligt! At folk investere penge i et firma som endnu ikke selv har fremstillet noget (ud over at tilpasse låsen til ASSA/RUKO)!! Som endnu ikke har givet overskud!!
I følge deres hjemmeside er der allerede over 40 mill hjemme. Håber han ikke skuffer alle de danske invester!