Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man køre affilliate programmer via andres hjememsider?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille sjov ide. Se om du kan følge den og smid mig en besked hvis du har nogle gode ideer til forbedringer eller udførelsen.

Jeg har en affilliate funktion, modul eller hvad du nu vil kalde det. En sjov lille funktion som mange blogs og portaler sikkert gerne ville have på deres hjemmeside. Den kan andre hjememsider købe for et lille beløb eller installere på deres hjemmeside helt gratis. Hver gang der genereres traffik fra hjemmesiden der har fået mit software,  til den udgående url, (som ikke er mig men den url der gerne vil have genereret trafiik i sin retning) modtager vi et beløb fra hjememsiden hvor trafikken genereres til. Vi betaler nu den side hvor selve softwaret befinder sig et beløb svarende til evt. 90 pct af det beløb jeg modtog.

En anden løsning kunne være, at siden der får vores software modtager et beløb hver gang de leder trafikken videre. Jeg modtager så 10 pct. af det beløb.

Er der nogen der har nogle bud på om det kan lade sig gøre? Om der er en standard måde at gøre det på eller om jeg skal ud og lave aftaler med de hjemmesider vi leder trafikken til. Normen er jo at hjemmesiden har et modul som jeg installere på min side og derefter modtager jeg penge pr. klik.

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:26

Så skal de vel køre med din kode og de så får statistikker fra dig ?

Er det så ikke nemmere og smartere at lave en affiliateaftale med selskaberne selv ? Ellers mister dem der ligger "under" dig jo en del som de kunne få

Mikkel

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 19:57

Jo det var smartere hvis dem der lå under mig kørte uden om mig, men her får du en sjov lille funktion som kan give ´deres hjememside værdi. det er gratis men jeg tager 10 pct pr klik.

Mit problem er at det er en slags affiliate ordning der ikke rigtig er brugt før og der er derfor ikke så mange retningslinier man kan følge

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:15

Emil Reinholdt:

Jo det var smartere hvis dem der lå under mig kørte uden om mig, men her får du en sjov lille funktion som kan give ´deres hjememside værdi. det er gratis men jeg tager 10 pct pr klik.

Mit problem er at det er en slags affiliate ordning der ikke rigtig er brugt før og der er derfor ikke så mange retningslinier man kan følge

Det er brugt før og det er det alle firmaerne, som adfair.dk, euroads.dk, mikkelsenmedia.dk, tradedoubler.com mv. gør. De indhenter aftaler eller insætte deres egne aff. links. Disse links indsætter du på din hjemmeside. Annoncenetværket tager så xx % og sender resten videre til dig.

Så det du faktisk vil lave, er dit eget annoncenetværk. :O)

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 20:24

Kristian Konradsen:

Emil Reinholdt:

Det er brugt før og det er det alle firmaerne, som adfair.dk, euroads.dk, mikkelsenmedia.dk, tradedoubler.com mv. gør. De indhenter aftaler eller insætte deres egne aff. links. Disse links indsætter du på din hjemmeside. Annoncenetværket tager så xx % og sender resten videre til dig.

Så det du faktisk vil lave, er dit eget annoncenetværk. :O)

Det er rigtigt, men med en lille afvigelse fra andre annonceetværk idet vi ikke lader kunderne bestemme hvordan "linket" skal se ud men vi kører en fast skabelon.

Men du har ret skelettet er det samme.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:31

Altså bestemmer i, hvad der skal vises af reklamer?

Er det så lavet sådan, at det automatisk tilpasses til indholdet af siden, hvor reklamen vises på?
(da dette jo øger konverteringen).

Eller viser i bare tilfældige reklamer, som i tjener mest på?

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 20:40

Det er en bestemt banner om du vil, men det er en funktion som de fleste inden for målgruppen ville synes var sjov. altså det skal ses som en slags app, man kan tilføje til sin side og dermed tjene lidt penge og samtidig gøre sin side en smule mere interessant.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)