hvis man som privatperson vil arbejde som freelancer, fx som oversætter, men ikke har mulighed (eller ikke vil) have en officiel virksomhed, er der så nogen problemer forbundet med det?
For eksempel troværdighed?
Håber på lidt input, da det kunne blive aktuelt lige nu.
Du skal momses, når du når 50.000 i omsætning i et år. Derudover er der ingen problemer, mig bekendt. Men hvis du er over 18 år gammel og har dansk statsborgerskab, kan du bare starte en enkeltmandsvirksomhed op, det er super let.
tak for svaret. Nu forholder det sig sådan, at det ikke er mig det drejer sig om. Man kan i øvrigt sagtens starte en enkeltmandsvirksomhed op uden at være dansk statsborger (det har jeg selv gjort, som ukrainsk statsborger).
Men det lyder godt, det du siger. Så kan hun jo bare gå igang med at lave en hjemmeside og lave lidt business uden cvr nummer. :-)
det vil i dette tilfælde være online medier af næsten al art.
Spørgsmålet er også mere, om der overhovedet ville være nogen, der ville samarbejde med nogen på freelance basis uden at vedkomne har en virksomhed. Men det kan jeg forstå er sagtens muligt.
tak for svaret. Nu forholder det sig sådan, at det ikke er mig det drejer sig om. Man kan i øvrigt sagtens starte en enkeltmandsvirksomhed op uden at være dansk statsborger (det har jeg selv gjort, som ukrainsk statsborger).
Men det lyder godt, det du siger. Så kan hun jo bare gå igang med at lave en hjemmeside og lave lidt business uden cvr nummer. :-)
Aha - det må du undskylde :) Så lærte jeg også noget i dag.
Aha - det må du undskylde :) Så lærte jeg også noget i dag.