Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-learning program

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan sikkert løste opgaven, men blev kunden klogere ? NEJ

Med flere års erfaring og anvendelse af LMS herunder IBM LMS, må jeg sige at du simpelthen skyder forbi målet. Og hvad har et markedføringskursus lige med dette her at gøre ?

Prøv dog at besvare Kenneths tråd istedet for at lægge spam i den.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 01:44

Jesper:

Det kan vi tale om. Kommercielle hostede løsninger starter ved cirka $10.000 årligt for helt basal LMS funktionalitet uden reelle tilpasninger. 

Vi kan tilbyde dig en hosted løsning med diverse tillægsydelser, eksempelvis løbende indkøring af bugfixes, customized skind/tema der matcher din egen side, integration til 3. parts software, modellering af systemet m.m. 

Hvad der grundlæggende vil være opgaven for dig er, at du skal sætte dig ind i et nyt omfattende system

Mit forslag er, at vi tager en snak med udgangspunkt i hvad du ønsker at opnå samt dit budget.

Glem beløbene, for man kan ikke sætte pris på en opgave udfra det du nu har skrevet

Find et andet produtk end ILIAS, der findes andre LMS systemer, der kan betydeligt mere og som er langt fremme i udviklingen.

Med 2 år som fuldtidsansat LMS administrator og underviser for 3.500 brugere på Bispebjerg Hospital i IBM LMS og en del af en gruppe på 16 system administratorer, der dækkede 36.000 brugere i alt, er jeg vant til at bruge LMS professionelt og ved hvilke ting der gemmer sig, herunder også overraskelserne.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 01:51

Boysen:

Jeg står og skal "udvikle" et online førstehjælpskursus til en størrer organisation. Dertil skal jeg bruge et e-learningsprogram, hvor jeg kan ligge alt min viden ind.

Brugeren skal klikke sig igennem denne viden og kunne se tekst, billeder og video. Når en del er gennemgået skal han/hun gennemgå en test, der gør brugeren i stand til at fortsætte til næste del.

Hvad skal jeg sige, alle forsøger at sælge dig store forkromede løsninger og du forsøger også med et salg til en kunde.

Hvis du fra starten havde henvendt dig til Tryg fonden, kunne du have sparet dig alle de her indlæg fra diverse sælgere.

Trygfonden har udarbejdet en del materiale, som allerede bruges på de danske hospitaler og som er fortrintlig til det du søger.

Så behøver du heller ikke starte forfra, men kan få den allerbedste erfaring fra kilden af.

Mogens
Easy Webhost

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:15

Jesper:
Det er vel næsten samme diskussion som en statisk hjemmeside kontra et CMS. SCORM er platformsuafhængigt og en større organisation, der laver e-learning, vil ikke bruge et hav af stand-alone løsninger med hver deres egen brugerhåndtering, gui, rapportering, forfatterværktøjer osv., for derefter at indsamle resultaterne i deres kompetence registreringssystem.

Ikke helt. Fordi der findes idag ikke noget system (som jeg kender, min viden går langt tilbage og er ikke så opdateret), der gør det lige så let at oprette fedt indhold som fx. Wordpress gør det for CMS delen. Det svarer lidt til at Kenneth ønsker at lave et kursus, men skal bruge Microsoft SharePoint agtigt størrelse produkt for at gøre det.

Netop produkter såsom til det som ham Kristian jeg skrev en mail til tidligere, virker lovende fordi det er let at oprette indhold hurtigt.

Jesper:

Det kommer an på situationen. ILIAS anvendes bl.a. af NATO til undervisning af soldater der skal udstationeres i Afganistan og disse er i sagens natur svære at samle til konfrontationsundervisning. Hvad angår blended learning (som er e-learning i kombination med konfrontationstid) så understøtter ILIAS at brugerne kan lave egne grupper/hold, samarbejde og kommunikere indbyrdes.

Her kommer du selv med min pointe. NATO bruger det :) En kæmpe organisation med uanede midler :)

Nu har jeg fulgt dr. Boysen lidt på sidelinien som vi sikkert er mange der har herinde, og jeg tror måske ikke helt at hans krav til e-learning er de samme som NATOs.

Jesper:
Hvad angår øvelser/tests, så er der jo reelt ingen begræsninger i SCORM, men der kan være det i forfatterværktøjerne. Vi er dog enige om, at det vigtigste er det didaktiske/pædagogiske og ikke den tekniske løsning i sig selv.

Næh.. men langt hen ad vejen er det bare en avanceret powerpoint med links til "tilbage" og "frem" (lidt groft forenkelt). Dette var gunden til at vi i den virksomhed jeg arbejde, næsten udelukkende lavede e-learning indhold i flash. Dette gav os mange flere muligheder for at lave interaktivt indhold.

[e-elearning NERD ALERT - bare ignorer]

Udfordingen lå så i at alt indholdet så typisk lå i een SCO, hvilket lidt bryder med idéen om at man kan genbruge SCO'er på tværs at kurser.

Generelt er IBMs LMS også noget at det bedre jeg har set, men stadig fuldstændig koloenormt overkill til hvad Kenneth har behov for (han skal også "bare" opbygge indhold, ikke tracke på det!)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:40

Easy Webhost skærer du ikke alle over en kam når du siger

” Hvad skal jeg sige, alle forsøger at sælge dig store forkromede løsninger og du forsøger også med et salg til en kunde.”
Hmmm

-----------------------------------------------------------

Rasmus

Det med at bruge Flash til denne opgave, kan godt lade sig gøre, men har du ikke erfaring med brugen af Flash og multimedie-udvikling, så er det lidt langhåret at bruge.

Jeg er helt enig med dig i at LMS ikke behøver at være ”sagen” da det er utrolig svært at holde "fejl fri" hvis du ikke har tiden til at fordybe dig i systemet.
Jeg læser det lidt, af det det Easy Webhost også siger, at LMS kræver en del administrator tid, for at holde det oppe.

Hvis man vil prøve at arbejde med LMS, kan jeg anbefale Moodle, som er gratis.

Jeg  holder på at, ToolBook er det rigtige program at bruge, da du ikke behøver at kode noget som helst for at lave Quiz program osv.
Det har et stærkt script sprog indbygget på niveau som actionsScript i flash, men du behøver slet ikke at begive dig ind på den del, for at kunne udvikle gode multimedia programmer.

Jeg vil igen henvise til Rev media, som jeg ser som det mest fleksibel multimedie udviklings værktøj, da du kan udvikle til alle platforme i et og samme værktøj. Mac, linux. Windows.
Rev media er gratis og hvis du skal upgrader, så kan du købe dig til Rev studio osv.

Mvh
Juul

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:36

Juul:
Det med at bruge Flash til denne opgave, kan godt lade sig gøre, men har du ikke erfaring med brugen af Flash og multimedie-udvikling, så er det lidt langhåret at bruge.

Enig. Jeg skrev også bare hvad vi brugte for at kunne få den læring ud vi ønskede.

Juul:
Jeg  holder på at, ToolBook er det rigtige program at bruge, da du ikke behøver at kode noget som helst for at lave Quiz program osv.
Det har et stærkt script sprog indbygget på niveau som actionsScript i flash, men du behøver slet ikke at begive dig ind på den del, for at kunne udvikle gode multimedia programmer.

Jeg har ikke selv prøvet toolbook, men er enig i at et mindre program til at opbygge indholdet nok er den rigtige vej frem.

Hav en fantastisk weekend Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:39

Tusind tak for alle Jeres gode indlæg. Ja, det er en mindre kunde jeg skal lave det til og enkelte løsninger er rimelig meget overkill. Måske jeg bare har formuleret mig forkert :)

Ihvertfald arbejder jeg pt. videre med WP, rev media og toolbook. Så heri tror jeg svaret ligger!

Tak for hjælpen!!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:41

Easy Webhost:

Alle kan sikkert løste opgaven, men blev kunden klogere ? NEJ

Det skulle jeg jo nok mene. Jeg viser med dette indlæg, at i langt de fleste tilfælde har man ikke brug for store, dyre forkromede systemer, bare fordi man kalder kommunikationsformen for "e-learning".

Jeg har helt bevidst undgået at gå ind i e-learning samarbejder, da jeg ikke kunne se, hvad det var de havde gjort som skulle være så smart.

Easy Webhost:

Og hvad har et markedsføringskursus lige med dette her at gøre ?

Intet. Men linket viser et eksempel på en måde at anvende det system jeg ville anbefale til e-learning.

Ved at linke til det, kan folk selv prøve systemet og så tror jeg, at folk godt selv kan finde ud af at se anvendelsesmulighederne ved at udskifte markedsføring med e-learning når jeg nu har forklaret, at det kunne være en løsning.

At linke til en kørende løsning viser, at jeg har belæg for at udtale mig om det jeg skriver om og det er en udmærket måde at vise, at jeg ikke kun er fyldt med "varm luft" når jeg udtaler mig.

Og det er unægtelig nemmere for folk at forholde sig til noget de selv kan prøve end blot at læse ord i en debat.

Easy Webhost:

Prøv dog at besvare Kenneths tråd istedet for at lægge spam i den.

Det mener jeg i høj grad jeg har gjort. Jeg har med dette vist Kenneth, (som jeg kender udmærket) at der er alternativer.

Vi taler ikke kun pris, men især at systemet skal være nemt at arbejde med i dagligdagen.

I min verden er disse systemer slet ikke fulgt med udviklingen i retning af nem brugervenlighed, så jeg oplever dem som  store og dyre og de  kræver store ressourcer for at gøre enkle ting.

At jeg viser, at der er en anden vej end unødvendigt at blive involveret i  dyre, komplekse systemer, synes jeg er særdeles relevant for tråden Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 18:56

Boysen:

Ihvertfald arbejder jeg pt. videre med WP, rev media og toolbook. Så heri tror jeg svaret ligger!

Som jeg anbefalede dig tidligere, prøv trygfonden, de har allerede udviklet noget til det du er igang med og et ret godt produkt, som er gennemtestet på de danske hospitaler.

Jeg kan dog kun snakke for Region Hovedstaden, da jeg ikke kender ret meget til de andres regioners anvendelse af LMS.

Mogens

Easy Webhost

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 18:59

Rasmus Lindgren:

Generelt er IBMs LMS også noget at det bedre jeg har set, men stadig fuldstændig koloenormt overkill til hvad Kenneth har behov for (han skal også "bare" opbygge indhold, ikke tracke på det!)

Jeg har slet ikke nævnt, at det er det han skal bruge. Det er ment som eksempel på et LMS system, som kan en del og alligevel mangler en del.

Normalt ville Moodle eller noget i den dur være nok til Kenneths behov.

Mogens

Easy Webhost

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)