Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-learning program

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Det ser smart ud Jesper, hvordan er priserne?

Det kan vi tale om. Kommercielle hostede løsninger starter ved cirka $10.000 årligt for helt basal LMS funktionalitet uden reelle tilpasninger. 

Du bør først afgøre om du ønsker at lave dit materiale i en editor der er SCORM 1.2 / 2004 compliant, hvilket sikrer at du senere kan få det afviklet på en anden platform - eksempelvis store offentlige kunder, der vil købe dit undervisningsmateriale. Der findes andre standarder, men SCORM er i så fald dén du ønsker. ILIAS kan afvikle SCORM 2004 (og 1.2), men det er også en mulighed at lave materialet ved hjælp af ILIAS integrerede editor. Derved kommer du hurtigt i gang med materiale, test, selvevalueringstests, akkreditering og et hav af andre ting. Det eneste problem er, at du formentlig vil gå ned i det samlede antal features når du så skifter.

Vi kan tilbyde dig en hosted løsning med diverse tillægsydelser, eksempelvis løbende indkøring af bugfixes, customized skind/tema der matcher din egen side, integration til 3. parts software, modellering af systemet m.m. 

Hvad der grundlæggende vil være opgaven for dig er, at du skal sætte dig ind i et nyt omfattende system (et learning management system), for jeg går ud fra du selv vil have styr på detaljerne. Pt. kan vi desværre ikke tilbyde slutbruger-support til dine kunder, men det er jo også uvist om du overhovedet ønsker dette.

Mit forslag er, at vi tager en snak med udgangspunkt i hvad du ønsker at opnå samt dit budget. Min erfaring er, at kunder fravælger ting fra start de senere fortryder, herunder integrationen.

Du er velkommen til at spørge mere her, men ellers en PM eller kontakt mig via kontaktinformationerne.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 16:46

Boysen:
Det må gerne kunne integreres med Joomla, Wordpress eller endnu bedre magento

Jeg går ud fra det er bestillingen og betalingen du ønsker integreret. Køb kurset i din shop, bruger oprettes i LMS, link sendes...?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:46

Hej Jesper 

Tusind tak for info, jeg skal lige lidt længere med min kunde, så vender jeg tilbage.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:54

Hej Boysen

Hvis du vil lave alt arbejdet selv, så vil jeg forslå at du kigger på Toolbook

http://www.sumtotalsystems.com/products/toolbook-elearning-content.html

Med dette program har du ikke nogen begrænsninger, da det er et forfatter-værktøj, og det er med disse programmer, du laver E-lærings materiale.

Har arbejde med Toolbook siden 1994 og kan kun sige god for programmet.

Hvis du ikke har erfaring med programudvikling, vil jeg forslå, at du skaffer en "multimedie" udviklere som sparringspartner, ellers send mig en mail, så kan jeg guide dig lidt på vej.

MVh
Juul

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:56

Tak for input Juul... Det ser faktisk rigtig spændende ud.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:26

Hej Boysen

Du kan også prøve dette program (rev media er gratis), her kan du prøve at lave lidt “kode” for at se hvilket arbejde der i at fremstille e-lærings materialer.

http://revmedia.runrev.com/revMedia/

Mvh
Juul

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 20:32

Juul:
Hvis du vil lave alt arbejdet selv, så vil jeg forslå at du kigger på Toolbook

Vi laver ikke undervisningsmateriale (eller påstår at vide noget om det) men jeg har hørt andre tale godt om Toolbook.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:46

Selvom det ligger nogle år tilbage, har jeg arbejdet en del med e-learning (har bland andet arbejdet 4 år for en virksomhed der udelukkende fokuserede på e-learning, samt kodet flere LMS'er fra bunden).

Glem alt hvad der SCORM osv. Det er standarder for indhold og for hvordan LMS'et (learning management systemet) snakker med inhold. Det er tungt og dyrt. SCORM er kun interessant hvis dit indhold skal snakke sammen med et eksisterende LMS og det er slet ikke slået igennem som man forventede da det blev introduceret (ja jeg ved godt at stort set alle LMS'er er SCORM kompatibelt, men i de mange år jeg har været i e-learning branchen har kun een kunde spurgt til dette).

Sidder der nogen derude og blive harme og mine udtalelser vil jeg selvfølgelig meget gerne udfordres på dem Smile

Det der er vigtigt er brugeroplevelsen og om folkene i den anden ende rent faktisk lærer noget.

Personligt synes jeg ikke at der rigtigt er noget på markedet som kan lave fede læringsøvelser. Problemet er mange gange at man forventer noget drag and drop øvelses væsen, men glemmer den pædagogiske tilgang til materialet. Idag tror jeg også at de fleste har opgivet "ren" e-learning. Man er for flere år siden begyndt at sige "blended learning" istedet for e-learning er en af flere elementer i et læringsforløb.

E-learning er ikke bare en masse tekst på en skærm istedet for en bog, det er interaktive forløb der kan bevise at kursisten lærer noget.

Hvis du er til en hosted løsning, kan du evt. tage fat i Kristian Kragh fra EasyLearning (kristian SNABEL-A easylearning.dk). De barsler med noget nyt som ser ret interessant ud (jeg kan desværre ikke komme med flere detaljer da det er et produkt i lukket beta).

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 16:03

Rasmus Lindgren:
SCORM er kun interessant hvis dit indhold skal snakke sammen med et eksisterende LMS og det er slet ikke slået igennem som man forventede da det blev introduceret (ja jeg ved godt at stort set alle LMS'er er SCORM kompatibelt, men i de mange år jeg har været i e-learning branchen har kun een kunde spurgt til dette).

Sidder der nogen derude og blive harme og mine udtalelser vil jeg selvfølgelig meget gerne udfordres på dem Smile

Det er vel næsten samme diskussion som en statisk hjemmeside kontra et CMS. SCORM er platformsuafhængigt og en større organisation, der laver e-learning, vil ikke bruge et hav af stand-alone løsninger med hver deres egen brugerhåndtering, gui, rapportering, forfatterværktøjer osv., for derefter at indsamle resultaterne i deres kompetence registreringssystem.

Rasmus Lindgren:
Personligt synes jeg ikke at der rigtigt er noget på markedet som kan lave fede læringsøvelser. Problemet er mange gange at man forventer noget drag and drop øvelses væsen, men glemmer den pædagogiske tilgang til materialet. Idag tror jeg også at de fleste har opgivet "ren" e-learning. Man er for flere år siden begyndt at sige "blended learning" istedet for e-learning er en af flere elementer i et læringsforløb.

Det kommer an på situationen. ILIAS anvendes bl.a. af NATO til undervisning af soldater der skal udstationeres i Afganistan og disse er i sagens natur svære at samle til konfrontationsundervisning. Hvad angår blended learning (som er e-learning i kombination med konfrontationstid) så understøtter ILIAS at brugerne kan lave egne grupper/hold, samarbejde og kommunikere indbyrdes.

Hvad angår øvelser/tests, så er der jo reelt ingen begræsninger i SCORM, men der kan være det i forfatterværktøjerne. Vi er dog enige om, at det vigtigste er det didaktiske/pædagogiske og ikke den tekniske løsning i sig selv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:29

Hej Kenneth.

Den opgave kan vores Autoresponder / SEO-CMS sagtens klare - og med Autoresponder kan du sætte systemet til at udsende de enkelte moduler trinvis over en periode.

Det er nemt og hurtigt og koster ikke en bondegård  Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)